Gå til innhold

Hvordan bli brun?


Gjest Ukjent666

Anbefalte innlegg

Gjest Ukjent666

Som mange andre, så sliter jeg også med å bli brun! Mye grunnet feit kropp som liten/turte ikke og solte meg aldri! Så har ekstremt lite pigmenter i huden og fregner!

De 2-3 siste årene har jeg prøvd med litt solarium og begynt å reise til syden! Jeg ser det kommer seg da! MEN blir fortsatt ikke brun!

Det finnes jo f.eks betakaroten? Hvor stor effekt har dette på å stabilisere pigmentene i huden?

Noen erfaringer/tips for å bli brun?(kunne sole seg uten å bli en hummer)! OG nei: melanotan(barbie stæsj)! Neitakk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du får ta det for hva det er verdt, for jeg har også alltid vært ganske blek i huden, men etter at jeg begynte å ta vitamin D (5000IU per dag) i september i fjor like etter sommeren, så har huden min blitt mye mer glødende. Den er ikke akkurat brunere, men den skinner på en annen måte nå enn før, så jeg ser nesten brunere ut nå i januar enn det jeg gjorde i sommer. I tillegg spiser jeg en del gulrot, paprika, brokkolig og spinat, kanskje mer enn før, så det kan jo hende at det er noe av grunnen også :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Brukernavn007

Betakaroten funker bra for min del hvertfall. Men jeg tar det mer for å bevare fargen, blir fort brun men fargen forsvinner fort igjen. Gulrot er også et godt tips ;)

Det er jo veldig individuelt også hva som funker best for hver enkelt, så du må nesten bare finne ut hva som funker for din hudtype. Vil anbefale at når du tar solarium, ta korte besøk - max 14 minutt, men et par ganger i uken :) Sånn at kroppen får tid til å "ta i mot" :) Tolmodighet er en dyd sies det ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ukjent666
Du får ta det for hva det er verdt, for jeg har også alltid vært ganske blek i huden, men etter at jeg begynte å ta vitamin D (5000IU per dag) i september i fjor like etter sommeren, så har huden min blitt mye mer glødende. Den er ikke akkurat brunere, men den skinner på en annen måte nå enn før, så jeg ser nesten brunere ut nå i januar enn det jeg gjorde i sommer. I tillegg spiser jeg en del gulrot, paprika, brokkolig og spinat, kanskje mer enn før, så det kan jo hende at det er noe av grunnen også :p

Ta vitamin D? i hvilkenform? xD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du er jo sikkelig i slaget Lars. Hehe

I det vittige hjørnet i dag:)

hehe - men det var ment som et lite forslag, for det selges over disk i Sverige, og da kan man jo kjøpe tre måneders forbruk og få sendt - eller ta en harry-tur :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sant nok det :) harrytur er jo alltid moro

I hvert fall kosttilskuddsharrytur :D

Edit: Sist tur var jeg redd for å bli stoppet, for de 10+kg-ene med proteinpulver jeg hadde kjøpt tilsvarer over 50kg kjøtt, noe som er over kvoten. Hadde vært kjipt å bli bøtelagt for proteinpulver mens alle andre sniker seg gjennom med vin og sprit ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ukjent666
Litt usikker på hvordan reglene er angående å skrive om "forbudte stoffer", men isåfall så kan admin bare fjerne dette svaret.

Du kan jo alltids bruke Melanotan 2. Har flere bekjente som har hatt problemer med å bli brun(ere). Å dette har gitt dem meget gode resultater! Så lenge man gjør det riktig, og ikke overdriver bruken :)

Som sagt: melanotan er ikke et valg. Dritt barbie greier;) som jeg ikke vil være i nærheten av. Da går jeg heller å kjøper rene vitamin-d piller:P eller knasker gulrot resten av livet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bah! Bleikfisen har akkurat kommet hjem fra Sverige, og så ser jeg tipset om å kjøpe solide doser av vitamin D :p

iHerb har vel greie priser på alt av kosttilskudd, men er det klin umulig å få det gjennom tollen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som mange andre, så sliter jeg også med å bli brun! Mye grunnet feit kropp som liten/turte ikke og solte meg aldri! Så har ekstremt lite pigmenter i huden og fregner!

De 2-3 siste årene har jeg prøvd med litt solarium og begynt å reise til syden! Jeg ser det kommer seg da! MEN blir fortsatt ikke brun!

Det finnes jo f.eks betakaroten? Hvor stor effekt har dette på å stabilisere pigmentene i huden?

Noen erfaringer/tips for å bli brun?(kunne sole seg uten å bli en hummer)! OG nei: melanotan(barbie stæsj)! Neitakk!

Betakaroten er kanon! Sleit selv, bleik, rød, fregnete og ikke brun før jeg hadde 2 el 3 gode uker i sydligere strøk.. Nå lader jeg opp med dobbel dose ( 2x25 mg, kjøper i Sverige) minst 1 mnd i forkant av soling og sydentur, blir ikke brent lengre, og jeg blir brun som f! Dette året kjører jeg ekstra d vitaminer også, aner ikke om det har noe å si for fargen, men har trua ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...