Gå til innhold

Hvordan bli brun?

Anbefalte innlegg

Jeg tar betakaroten, som jeg har kjøpt i Norge på helsekosten (tar dobbel dose) Også tar jeg sol en gang i uken i ca. 20min. Det holder i massevis for meg.. Er ikke super brun, men akkurat passe brun! :)

I Sverige kan man kjøpe Betakoroten billigere og med mye høyere dose ;-)

• 2 uker senere...

Fortsetter under...

Ja, det var kjipt! Satser på at de fra UK går gjennom pga det er EØS-land ja:) Fikk mail i dag fra produsenten om at de var sendt, så håper de kommer om ikke så altfor lenge:)

Skulle ønske jeg bodde nærmere Sverige, da skulle jeg lett tatt en harrytur og hamstret betakaroten, fremfor det der bestille fra nett-styret:p

Har du fått dine nå? :)

Ja, fikk dem for et par dager siden:) De kom rett i postkassen, veldig greit. Vet ikke noe om virkningen enda, men er fornøyd med at jeg fikk dem:D

å så greit! vi har sånne små blokk-postkasser, så spørs om de får trøkt de inn der :p var det noe tegn på at tollerne hadde vært å rota i pakka? eller.. da hadde du vel ikke fått den kanskje... :p håper jeg får mine snart!! :)

å så greit! vi har sånne små blokk-postkasser, så spørs om de får trøkt de inn der :p var det noe tegn på at tollerne hadde vært å rota i pakka? eller.. da hadde du vel ikke fått den kanskje... :p håper jeg får mine snart!! :)

Tvilsomt de får trøkt de inn da ja:p Niks, ikke noe tegn til at tollerne hadde vært nysgjerrige. Kommer til å bestille derfra framover:D

HELT sikkert et dumt spørsmål, men er det selve betakarotenen som inneholder vitamin A, eller hadde det stått bak på pakka om produktet inneholdt vitamin A? Det står mye forskjellig bak på pakka mi men ingenting om vitamin A.. Har 25 mg fra Sverige, funker greit..

Før solgte de jo SuperTan hos Proteinfabrikken, men det slutta de med, vet ikke hvorfor.. :( Det funket utrolig bra på meg i alle fall.. Noen som vet noe om det?

Annonse

endelig fikk jeg pillene mine jeg og! :D de fikk faktisk trøkt det inn i postkassa! wiho, nå blir det brunfarge! forhåpentligvis ...... det som var litt morsomt var jo at det stod et stempel på pakka om at den hadde blitt åpnet for tollkontroll! :p men de dreit tydeligvis i det, å tenkte vel at det var enda ei desperat jente som aldri blir brun om sommern... TAKK TOLL <3

• 3 uker senere...

Jeg har brukt de fra Now Foods 25 000 IU ca tre uker nå. Er superfornøyd! Har vært en uke med sol her og jeg har blitt knallbrun. Såpass at folk kommenterer det, til og med elevene mine kikker og spør hvorfor jeg er så brun:rofl: Er brunere nå etter en uke med "norsk sol" enn jeg pleier være etter to uker i Syden... Fargen er veldig dyp og jevn. Har ikke blitt solbrent heller, til tross for opptil 6 t soling uten faktor.

Skal nevnes at jeg har tatt betakaroten året rundt i ca 2-3 år, men da har jeg bare tatt norske doser. Lillesøsteren min som begynte for 3 uker siden har ikke merket særlig, tar visst litt tid før kroppen reagerer.

Betakaroten fungerte veldig bra for meg i kombinasjon med solarium så klart :) Prøv å ta sol før du drar til syden for å skape et grunnlag til en bedre brunfarge når du senere drar til syden! Jeg bruker å starte med 10 minutter 2 ganger i uken, og deretter legge på 2 - 3 minutter for hver gang jeg tar sol, når sommeren kommer har du da et godt grunnlag! :)

Jeg har brukt de fra Now Foods 25 000 IU ca tre uker nå. Er superfornøyd! Har vært en uke med sol her og jeg har blitt knallbrun. Såpass at folk kommenterer det, til og med elevene mine kikker og spør hvorfor jeg er så brun:rofl: Er brunere nå etter en uke med "norsk sol" enn jeg pleier være etter to uker i Syden... Fargen er veldig dyp og jevn. Har ikke blitt solbrent heller, til tross for opptil 6 t soling uten faktor.

Skal nevnes at jeg har tatt betakaroten året rundt i ca 2-3 år, men da har jeg bare tatt norske doser. Lillesøsteren min som begynte for 3 uker siden har ikke merket særlig, tar visst litt tid før kroppen reagerer.

YEY! Skal teste.. men... hvordan er det for oss som (desverre) røyker? Hva er det veste som kan skje?:p

Jeg får farge helt greit av meg selv, men ansiktet er litt verre føler jeg... :wub:

YEY! Skal teste.. men... hvordan er det for oss som (desverre) røyker? Hva er det veste som kan skje?:p

Jeg får farge helt greit av meg selv, men ansiktet er litt verre føler jeg... :wub:

Absolutt verd et forsøk:D Humm, det vet jeg ikke. Har hørt at det ikke er heldig å ta betakaroten om man røyker, men vet ikke hvorfor eller noe mer om det.

Annonse

Også krysse fingre og tær for at man ikke får skjemmende pigmentflekker på kropp, og ansikt. Tenker ikke lekre, sjarmerende små føflekker altså, men slike Som gjør at en ser skitten ut, og de flekken på overleppa ser mistenkelig ut som bart.....og når de først er kommet, kommer de tilbake uansett hvor mye jeg tro ulike produkter har tatt de bort... Sunblock, kombinert med caps på joggeturer, og ansiktet mest mulig i skygge, med sunblock, når man er ute ellers. Hjelper ikke....Eller, mulig det gjør a de ikke blir så skarpe de KUNNE blitt, men de er veldig synlige uansett.... Sukk, og jobbe FOR mye med brunfarge er ikke verdt det...så vær litt forsiktig! Jeg er blitt storforbruker av BLEKEkremer! Av ulike typer, og aldri under faktor 20. Alltid minimum 30 i syden. Og jeg blir kjapt brun, aldri brent, og har alltid vært flink med solkrem. (hudkreft i familien her også) men har "jobbet" mye med og bli så brun om mulig i tidligere år. Tror jeg holder på og betale for det nå.....

Kutt ut vegetabilske oljer med mye omega 6, få nok mettet fett, dropp sukker (og korn) fra kosten, spis innmat som lever. Kjør på med grønnsaker og sørg for å ha et adekvat nivå av serum Vitamin D året igjennom. Husk at økt serum vitamin D nivå også øker behovet fo vitamin A og omvendt. De er to synergistiske vitaminer.

Sjekk Vitamin D: Sun Exposure, Supplementation and Doses | Mark´s Daily Apple for mer informasjon.

Les også denne oppfølgingsartikkelen: Vitamin D: Confounding Factors | Mark´s Daily Apple

Jeg tar de betakaroten tabelettene som sponser paradise. Betakaroten.no:) De har mye mer i seg enn de man får på helsekosten fordi de ikke har lov å selge så sterke. De i butikkene har vell lov å selge 1 mg mens de på betakaroten er 3 mg. Jeg har merket stor forskjell når jeg begynte å ta de. Blir ikke akkurat kjempe brun men det kommer seg hele tiden og blir ikke så fort sol brendt som før. Før var jeg lik bleik og det er jeg ikke nå mer ;)

Kan du linke til de du har??:D Må bare prøve jeg:wub:

Hør med Proteinshopen i Strømstad (sender i post) , eller dra til Svinesund selv! Evt se om Iherb har noe som går an å få inn i landet :p - Jeg har kjørt Supermegabetakaroten 50 mg hver dag hver vår/sommer i 3 år nå, og det har fungert supert. slutt på solbrenthet, og ingen rødhet og lysebrun tendenser :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...