Gå til innhold

Hvordan bli brun?


Gjest Ukjent666

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Ukjent666
Litt info for dem som skal kjøpe Vitamin D: http://nutrition.about.com/od/therapeuticnutrition1/f/D2orD3.htm

...uansett - selv om man kanskje ikke blir brun, så er vitamin d viktig - og her i Norge får vi alt for lite av det.

So true, ble faktisk anbefalt av kiropraktoren å ta solarium, spesielt på vinterstid(har slitasje i ryggen)! I en alder av 20år!:meh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare for å ha sagt det: du skal ta inn i helsikkes mye betakaroten for å få farge. Det er jo bare ett fargestoff, og gjør ingenting for at du bygger opp pigmentene dine osv. Skal du bli brunere enn selve metningspunktet ditt så må noe tilsettes, dessverre.. Eller du må begynne å ta EKSTREMT mye sol :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare for å ha sagt det: du skal ta inn i helsikkes mye betakaroten for å få farge. Det er jo bare ett fargestoff, og gjør ingenting for at du bygger opp pigmentene dine osv. Skal du bli brunere enn selve metningspunktet ditt så må noe tilsettes, dessverre.. Eller du må begynne å ta EKSTREMT mye sol :)

Svensk utgave (25 og 50 mg) funka for meg ihvertfall .. ikke den norske som gir deg 3 mg i dagsdosene.. DET er bare bortkasta Men er sikkert individuelt hva man får av resultat ja :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bare for å ha sagt det: du skal ta inn i helsikkes mye betakaroten for å få farge. Det er jo bare ett fargestoff, og gjør ingenting for at du bygger opp pigmentene dine osv. Skal du bli brunere enn selve metningspunktet ditt så må noe tilsettes, dessverre.. Eller du må begynne å ta EKSTREMT mye sol :)

Jeg er fornøyd bare jeg blir litt mindre hvit jeg! Ønsker heller ikke gå rundt som en brun oransj gulrot, da forblir jeg heller bleik altså.

Men, om en god dose vitamin D hjelper pittelitt på fargen, så er det jo bra.

Noen som vet om tilskudd av vitamin D hjelper ift. besyttelse av huden under eksponering av sol? Jeg har hatt hudkreft nært i familien, så jeg har nok en økt risiko for å få det selv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JAh Norge er håpløse når det kommer til tillatte mengder :p Heia Sverige! :D

Kanskje det forklarer hvorfor jeg ikke ble brun da jeg var i syden. På de bc-tablettene jeg kjøpte sto det jo at det kunne være farlig med mer enn en, så jeg tok fire...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

btw, når du tar solarium, hvor lenge kan du ligge uten å bli rød?

Jeg tok solarium en gang, og etter 4-6 minutter (det er en stund siden, så jeg husker ikke eksakt), ble jeg så sobrent på innsiden av lårene at jeg nesten ikke fikk sove på natta. Så dine tips tror jeg er den beste løsningen for å skaffe seg en bedre farge. Det er skjeldent at de hurtige løsningene (les; injisering av melatonin, BBQ-grilling i solarium, etc.) er å anbefale.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ukjent666
Tipper du er som meg og bare ikke kan bli brun.. :(

Jeg har også litt fregner i annsiktet og litt på armene, som regel når jeg tar solarium, så blir disse KJEMPE brune. Men etter 15 min er disse også like lyse som før. Huden min blir egentlig ikke brunere heller, får bare en litt mer mennesklig farge på seg:p

Og jeg har også prøvd betakaroten i noen måneder, men funker ikke på meg:(

btw, når du tar solarium, hvor lenge kan du ligge uten å bli rød?

Her er mine tips da:

  1. begynn med å ta solarium hver annen dag
  2. Ligg så lenge til at du IKKE blir rød og sår etterpå (min tid er 5min:blush:) Denne vil jo øke etter hvert som huden din produserer mer pigmenter:)
  3. Smør kroppen inn med en tykk fuktighetskrem før du legger deg i senga (dette hjalp meg med å få litt mer "farge"
  4. Vær tolmodig om du ønsker resultater, for det har ikke jeg vært:p

Hehe nei, det når jeg har prøvd(denne uken, har ikke solt meg siden sommeren), så tok jeg først 8,5min og så 12,min. Gikk fint begge gangene, blir ikke noe rød osv. Får se om jeg får kommet meg ned en gang til med 10-12min! Ja fregnene blir store de, men går vekk etter en stund! Bare LITT irriterende å reise til syden(som jeg først har begynt med de 2siste årene) å ligge å sole seg første/andre dagen og bli en hummer evt på ryggen/magen! Som oftest ryggen! Så da blir det aloe vera smøring hver kveld! I store doser!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ukjent666
Kanskje jeg må begynne å legge litt grunnlag jeg også...oppvokst i Bodø, så kan ikke skryte på meg mest pigmenter :p

Hehe Bergenser(med halve harstad gutt i seg) som aldri har tatt av seg t-skjorten foran andre i grunn, aldri vært i syden:P Og plutselig funnt ut at syden er stedet! Huff!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hehe Bergenser(med halve harstad gutt i seg) som aldri har tatt av seg t-skjorten foran andre i grunn, aldri vært i syden:p Og plutselig funnt ut at syden er stedet! Huff!!

Tips: Start med solfaktor 30 og se hvor langt du kan gå. Ble litt grinete på Kanariøyene da eks-en brukte olje og jeg brukte faktor 35. Gjett hvem som ble rød og hvem som ble brun :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ukjent666
Tips: Start med solfaktor 30 og se hvor langt du kan gå. Ble litt grinete på Kanariøyene da eks-en brukte olje og jeg brukte faktor 35. Gjett hvem som ble rød og hvem som ble brun :p

Bruker nok 30-35 allerede ! Det er nødvendig for å si det sånn! men men! Får nok bare sole seg mer og mer, så kommer det vel! Men off we go til trening!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ukjent666
Det er noe drit om du prøver å gå opp i vekt ihvertfall

Appetitten er borte mens du setter de:/

Høres ut som noe for meg da jeg har ekstrem appetitt egentlig! Men barbiedritet:P neitakk! Klarer meg uten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...