Gå til innhold

Sko til styrkeløft


pakksakene

Anbefalte innlegg

Hva smertene i ryggen kommer av og om det vil hjelpe kan nok ingen her si noenting om.

Ang. skoene ville jeg kjøpt de jeg synes var finest til en pris man selv synes er innenfor. Begge typene er mer enn gode nok og det finnes også rimeligere varianter som også er kjempefine.

Tenkte mest på om skoene kunne hindre at man vippet framover, og ikke så mye om de gjorde noe med smertene. Noen tips på hvor man kan bestille fra? Romaleos er utsolgt på Roguefitness og athleteps.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tenkte mest på om skoene kunne hindre at man vippet framover, og ikke så mye om de gjorde noe med smertene. Noen tips på hvor man kan bestille fra? Romaleos er utsolgt på Roguefitness og athleteps.

Ja, om du har for dårlig bevegelighet i anklene vil slike sko hjelpe deg med å ikke havne frempå. Jeg har selv Adidas Power Perfect 2, kjøpt fra kappi.no, men de finnes også på gymgrossisten.no og extremefitness.no, blant annet. Kelkoo Norge | Sammenlign pris før du kjøper! for å søke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte mest på om skoene kunne hindre at man vippet framover, og ikke så mye om de gjorde noe med smertene. Noen tips på hvor man kan bestille fra? Romaleos er utsolgt på Roguefitness og athleteps.

Hvorfor du eller noen andre tipper fremover kan være mange grunner. Kanskje er du quaddominant, kanskje har du bekkentilt ut av denne verden og får null aktivering av bakside, kanskje du bare ikke bruker rumpe, kanskje du er svak i hoftene eller kanskje du bare må fokusere på å ikke havne frempå istedenfor å "bare" løfte uten å tenke på hva du gjør.

Sko KAN hjelpe på enkelte ting, men man skal ikke måtte ha sko for å gjennomføre knebøy til en ordentlig dybde. Fikser du ikke det er det kanskje ett problemområde å ta tak i før man begynner å finne utveier. Rant over.

Vet ikke hvor folk kjøper Romaleos. Prøv amazon eller ebay.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, om du har for dårlig bevegelighet i anklene vil slike sko hjelpe deg med å ikke havne frempå. Jeg har selv Adidas Power Perfect 2, kjøpt fra kappi.no, men de finnes også på gymgrossisten.no og extremefitness.no, blant annet. Kelkoo Norge | Sammenlign pris før du kjøper! for å søke :)

Er vel Magshop som har den beste prisen på disse i Norge, men de kommer ikke opp på Kelkoo.

ADIDAS Power Perfect II - Magshop

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, om du har for dårlig bevegelighet i anklene vil slike sko hjelpe deg med å ikke havne frempå. Jeg har selv Adidas Power Perfect 2, kjøpt fra kappi.no, men de finnes også på gymgrossisten.no og extremefitness.no, blant annet. Kelkoo Norge | Sammenlign pris før du kjøper! for å søke :)

Hvilken størrelse har du på dine Adidas? Jeg bruker 42 2/3 i Adidas løpesko, og 42 i Adidas fotballsko. Litt usikker på hva jeg bør bestille.

Egentlig ønsker jeg Romaleos, men siden de ikke kommer inn igjen før midten av mai, pluss at jeg sparer 700-800 kr på Adidas, så velger jeg å gå for de. Regner med du går god for de?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken størrelse har du på dine Adidas? Jeg bruker 42 2/3 i Adidas løpesko, og 42 i Adidas fotballsko. Litt usikker på hva jeg bør bestille.

Egentlig ønsker jeg Romaleos, men siden de ikke kommer inn igjen før midten av mai, pluss at jeg sparer 700-800 kr på Adidas, så velger jeg å gå for de. Regner med du går god for de?

Jeg har ikke prøvd Romaleos, så kan ikke uttale meg noe om de, men jeg vil så absolutt gå god for Adidas. Jeg har den størrelsen jeg bruker til vanlig, 43. Men det blir vel 43 1/3 eller noe, men passer greit uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har ikke prøvd Romaleos, så kan ikke uttale meg noe om de, men jeg vil så absolutt gå god for Adidas. Jeg har den størrelsen jeg bruker til vanlig, 43. Men det blir vel 43 1/3 eller noe, men passer greit uansett.

Jeg bruker også 43 til vanlig, men gikk for 42 2/3. Bittelitt trange, men det gjør ikke noe. De skal være like i størrelse som andre Adidas sko, men siden de er såpass stive så kan de virke litt trangere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker også 43 til vanlig, men gikk for 42 2/3. Bittelitt trange, men det gjør ikke noe. De skal være like i størrelse som andre Adidas sko, men siden de er såpass stive så kan de virke litt trangere.

Bruker ofte ullsokker eller markløftstrømper, som jo er tjukkere enn vanlige sokker, da går det fisefint :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Tilbakemelding på disse? Greie?

Ja de føles ganske gode å bruke. Nå endret jeg teknikk samtidig som jeg begynte å bruke disse skoene så foreløpig er bøyen veldig slitsom. Men jeg står støtt som et fjell og de er fleksible nok til at jeg kan kjøre andre øvelser som utfall, tåhev, hack squat etc i dem. Litt greit å slippe å bytte sko mellom øvelser syns jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja de føles ganske gode å bruke. Nå endret jeg teknikk samtidig som jeg begynte å bruke disse skoene så foreløpig er bøyen veldig slitsom. Men jeg står støtt som et fjell og de er fleksible nok til at jeg kan kjøre andre øvelser som utfall, tåhev, hack squat etc i dem. Litt greit å slippe å bytte sko mellom øvelser syns jeg.

Takk for svar! Hvor høy er helen på de? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja de føles ganske gode å bruke. Nå endret jeg teknikk samtidig som jeg begynte å bruke disse skoene så foreløpig er bøyen veldig slitsom. Men jeg står støtt som et fjell og de er fleksible nok til at jeg kan kjøre andre øvelser som utfall, tåhev, hack squat etc i dem. Litt greit å slippe å bytte sko mellom øvelser syns jeg.

Er det noen "fysiske" butikker i Osloområdet som fører disse Reebokskoene. Jeg er klar over at jeg kan få dem rimeligere på nettet, men dersom skoene ikke er som jeg har tenkt meg eller passformen er helt på trynet hjelper ikke det. For meg er det også et poeng at jeg ikke trenger å bytte sko mellom øvelsene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Alle vektløftersko er fleksible nok til at du kan gjøre alle normale øvelser i dem.

Takk :) , da kan jeg omformulere litt: Er det noen fysiske butikker i Osloområdet som fører Reebok eller andre vektløftersko? Jeg vil gjerne ha muligheten til å prøve skoene før jeg kjøper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk :) , da kan jeg omformulere litt: Er det noen fysiske butikker i Osloområdet som fører Reebok eller andre vektløftersko? Jeg vil gjerne ha muligheten til å prøve skoene før jeg kjøper.

Gymgrossisten har Adidas Power Perfect 2 i nettbutikken, og har en butikk i Oslo. Hva med å ta en tur dit, eller en telefon for å høre? Informasjon om Gymgrossisten Butikk hos Gymgrossisten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...
Har selv et par adidas adipower 2012 sko som jeg er strålende fornøyd med.

Kjøpte de for å få et par sko med opphøyd hel, slik at jeg kan stabilisere anklene mine bedre.

Kan forøvrig legge til at de koster skjorta, betalte 2000 kr fra http://www.kappi.no, men er verdt hver krone dersom man vil legge litt penger i gode sko.

20120531_195841-jpg.34450

Hvordan er disse på størrelsen? Jeg bruker vanligvis 44-45. Bestille som 44 eller 45? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal bestille sko når lønna kommer, står mellom disse to:

Adidas Adipower Weightlifting Shoe

Nike Romaleos 2 Volt Weightlifting Shoe

Hmm hmm, usikker på hva eg skal velge altså!

Noen som har vært borti begge som kan si hva de synes?

Prøver å bestemme meg mellom disse to jeg og nå!

"Marksjefen" på Stamina anbefaler sterk Nike skoa men andre er veldig fornøyd med Adidas

Sjekket denne

men får fremdeles ikke helt bestemt meg, mye fordi jeg har lyst på Nike skoa :D

Noen meninger og erfaringer fra andre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...