Gå til innhold

Fritidsproblemer som sykemeldt


Astriiiixxx

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

jeg prøver til stadighet, men det er ikke så lett når man har konsentrasjonsevnen til en kattunge :)

Har fått nytt treningsprogram, så blir jo nesten som å lære seg noe nytt :)

Vi begynner med forelesninger på uio igjen nå :p

Alle tidene står i timeplaner på uio.no.

Har du lite å gjøre kan du bare svippe innom i noen forelesninger. Forelesningene er jo åpne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest QueenWinther

BOR DU PÅ LØKKA?

løkka er jo oslos fineste sted med absolutt .. alt. :love: sjekk ut forskjellige cafeer, gå turer rundt birkelunden/olav ryes-plass, start med fotografi, spis frokost på liebling (når de åpner igjen), gå på museum (astrup fearnley er faktisk sykt kult), jogg/ gå tur langs akerselva oog så kom jeg ikke på noe mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Løkka har jeg egentlig utforsket ganske greit, muligens ikke vært så flink på å sjekke ut kafeer og restauranter i området, men nå når jeh er sykemeldt har jeg ikke lengre tips penger, og da synes jeg selv at jeg har litt dårligre råd, er jo snakk om opp til 3000 mindre i måneden... så føler at jeg ikke akkurat kan bruke flere hundre kroner på diverse kafeer i uka:)

Men forslaget vakke så dumt egentlig:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Lær deg et nytt språk.
  • Gå på biblioteket og bare sitt der, ta en kaffe og les litt i en bok, et blad, hva som helst.
  • Lag ukeplan for å holde på strukturen og gode rutiner.
  • Vær kreativ selv om du kanskje skulle mene du selv ikke er det; tegn, mal, strikk, skriv, fotografér, finn et DIY-prosjekt (korktavlekart, f.eks. http://whatsurhomestory.com/cork-board-map/).
  • Planlegg reiser/turer.
  • Meld deg inn i Internations og møt nye mennesker du kan finne på morsomme ting sammen med.
  • Registrer deg på couchsurfing og ta i mot og møt nye mennesker fra hele verden - og gjør turist-ting sammen med dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva er det? Høres kjempegøy ut, men jeg er red for at om det er for fysisk krevende, så kommer jeg til å sove i flere dager etter:p

Det er de kleine greiene som skjer på bakken i UFC(y) Utrolig gøy, og en blir lett avhengig. Kun slitsomt om du prøver å bruke all styrken i verden for å kompansere for teknikk, mange muligheter til å være lat . Kommer ann på hva en gjør utav det :)

edit: det er en del jenter som driver med det og, ingen tvinger deg til å rulle rundt med svette mannfolk om du ikke vill det selvo-o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahahahaha, kanskje jeg ville ha hadt godt av det ja:D

Hvis diagnosen er utbrenthet, så kan jo en av rotårsakene være en umettelig trang til å hele tiden være på farten, gjøre noe, se noe, oppleve noe? Kanskje meditasjon, mindfulness og det å kunne tilbringe noen timer i eget selskap uten å gjøre noenting som helst er nettopp "hva legen foreskrev"? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

The Wire er alt en trenger for resten av livet <3

Oh, indeed.

(Major) Maurice 'Maury' Levy: You are feeding off the violence and the despair of the drug trade. You are stealing from those who themselves are stealing the lifeblood from our city. You are a parasite who leeches off the culture of drugs...

Omar Little: Just like you, man.

Maurice 'Maury' Levy: Excuse me? What?

Omar Little: I got the shotgun. You got the briefcase. It's all in the game though, right?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta dette på penest mulig måte, for det er skikkelig Oslo-skryt; Men jeg har aldri helt forstått det når Oslo-folk lurer på hva de skal finne på i byen. Ta deg en tur til verdens rumpekvise - Steinkjer, og se hva manglende muligheter er ;-)

Nå skjønner jeg det jo sånn at du bør ta det rolig og gjøre ting som funker bra, og ut fra egen erfaring vet jeg det er lett å bli sittende hjemme, sove lenge, gjøre nada og la seg selv forfalle. Det er okei å gjøre det en dag innimellom også, men det er bra å komme seg ut litt :-)

Ta meg deg nevnte bikkjer og rusle en tur i marka. Gå på biblioteket og lån deg en litt for stor bok, ta så med nevnte bok på en koselig café og bestill deg en abnormt stor kopp te - les. Den neste er kanskje litt mer for tards som meg som synes det kan være koselig; Ta en tur til et sted hvor det finnes barn som leker fritt (no pervy intentions), og bare se på deres lek og hør på latteren (don't make it weird!).

Om du føler for å holde deg hjemme så ta tak i en gammel hobby eller start med noe helt nytt. Da jeg lå deprimert kjøpte jeg meg en fiolin. Det er en fin ting å holde på med når man er alene vel og merke. Forfining av tegneskills og øving av sangteknikk var også ting som fikk hodet bort fra tankene for en stakket stund.

Bare finn de tingene som gir -deg- overskudd, og hold deg til de :-) Gi beng i perfeksjoniststevet folk driver med på Facebook og gjør ting som gjør -deg- glad :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...