Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Søkte litt rundt, men fant ikke så mye relevant. Så også litt på oppskriftene her inne, men var ikke noe som jeg umidelbart følte at jeg hadde lyst på. Kanskje bare elendig på å søke?

Jeg spiser mye kyllingfilet og pleier som regel å lage maten fra skratch! Men begynner å bli rimelig lei de fleste rettene mine, som består av:

Kylling, ris og brokkoli (Og en type saus)

Div kyllingwok, sweet and sour m nudler/ris

Kylling, stekt potet og bernaisesaus med litt grønt

Kyllingfilet i aluminiumsfolie med masse grønnsaker(dette får jeg aldri til å bli noe særlig godt).

Kyllingsuppe/gryte (er forresten helt forferdelig)

Kylling og pasta

Mine favoritter er tikkamasala, chickhen tandori og fajitas. Satay er også fantastisk godt, men problemet med disse er at de alltid tar så lang tid, eller at jeg ikke alltid har alle ingridiensene.(som oftes er sist nevnte tilfellet, så dette må jo alltid planlegges, selv om jeg har mye rart i skapene)

Uansett, spørsmålet mitt er; har noen en fantastisk god oppskrift som innebærer kyllingfilet? Litt enkel? Hvis den er supergod kan den være vanskelig også :rolleyes: Trenger noe nytt.

Kjør på med forslag!

Fortsetter under...

-Stek kyllingfilet i strimler

-Stek opp bacon, paprika, løk og evt annet godt du har lyst på

-Lettkok brokkoli og blomkål og hell dette i en ildfast form

-Bland rømme og matfløte i stekepanna med kjøttet og tilsett akkurat det krydderet du ønsker (jeg liker curry og tandori)

-Bland godt og tøm det deretter over brokkolien/blomkålen.

-Ha litt revet ost på toppen og sett i ovnen til osten er smeltet og/eller gyllen

Megagodt, og server med en frisk salat :)

-Stek kyllingfilet i strimler

-Stek opp bacon, paprika, løk og evt annet godt du har lyst på

-Lettkok brokkoli og blomkål og hell dette i en ildfast form

-Bland rømme og matfløte i stekepanna med kjøttet og tilsett akkurat det krydderet du ønsker (jeg liker curry og tandori)

-Bland godt og tøm det deretter over brokkolien/blomkålen.

-Ha litt revet ost på toppen og sett i ovnen til osten er smeltet og/eller gyllen

Megagodt, og server med en frisk salat :)

Kan meddele at jeg prøvde denne nå. Veldig god og enkel! Hadde ikke bacon, men av erfaring vet jeg at jeg kan få skinke til å bli litt som bacon, hehheheh.. Ble kanskje ikke helt det samme, men ganske likt. Kommer definitivt til å lage denne flere gang.

Den andre her får jeg prøve en dag jeg har god tid :)

Kan meddele at jeg prøvde denne nå. Veldig god og enkel! Hadde ikke bacon, men av erfaring vet jeg at jeg kan få skinke til å bli litt som bacon, hehheheh.. Ble kanskje ikke helt det samme, men ganske likt. Kommer definitivt til å lage denne flere gang.

Han har en kylling supreme med morkler(Morchella deliciosa) som er digg, og som går mye raskere

Jeg har fått dilla på den, og liker at den er så kjapp å lage :) Skinke er helt legitimt å bruke :happy:

Annonse

Anbefaler kyllingfilet med bacon og brie/annen ost (krydderost kanskje?) :)

Skjær kyllingfileten i to på langs (ikke helt gjennom), fyll med brie og evnt noen krydderurter, og surr bacon rundt hele fileten :)

Hives i ovnen i ca 40 min, blir utrolig saftig :)

Superenkelt og godt, kan også passe hvis man er på diett. Mye smak for lite arbeid, og retten lager seg selv:

- Legg kyllingfileter i en ildfast form

- hell soyasaus og sweet chilisaus over filetene

- litt sitron eller lime over hvis du har

- kanskje litt vann/væske i formen hvis man vil ha mer saus/kraft. (Tipper forresten at kokosmelk vil fungere strålende her hvis man har det, men har ikke prøvd).

Stek i ovn til kyllingen er ferdig (jeg brukte 200 grader) og server med ønsket tilbehør.

Fungerer supert med laksefileter også.

Annonse

Har du testet stekeposer? Da får du utrolig saftig kjøtt, samtidig som du får saus som lager seg selv. Bare sleng inni litt olje (om du vil, dette er ikke nødvendig), kanskje litt soyasaus, litt salt og pepper, hvitløk, løk, kyllingfiletene.

Ah, så fantastisk. Nå får jeg mye nytt å prøve :D

Trinesmatblogg.no

Mange knallgode supper med kyllingfilet, de flest er ganske raske å lage også.

Må vel sjekke den ut :D

Magy Jucy chicken. Bare hiv kyllingen opp i posen, tøm pulveret i posen og kast det inn i ovnen i 30 minutter. Smaker godt og er dritlett.

Skeptiiiisk, haha.. Men kan alltids gi det et forsøk!

Har du testet stekeposer? Da får du utrolig saftig kjøtt, samtidig som du får saus som lager seg selv. Bare sleng inni litt olje (om du vil, dette er ikke nødvendig), kanskje litt soyasaus, litt salt og pepper, hvitløk, løk, kyllingfiletene.

Har ikke testet det nei, høres litt ut som magy jucy chicken opplegget, hmm :p

Hei.

Jeg har et tips. Det er sikkert ikke det du er ute etter, men det kan kanskje være nyttig for de som synes det er vanskelig å få i seg nok mat. Som f. eks kylling og ris.

Bland hele smørja kylling, ris, vann og evt ekstra krydder i en blender til den får en riktig konsistens. Voila du har et, om ikke smakelig måltid, i hvert fall noe som er relativt "enkelt" å få ned.

Gjest QueenWinther

Mariner kylling i sweet chilli. Stek den.

Ved siden av har du salat med chilli, mango, melon, limejuice og grønn salar.

Ha yoghurt med smak av melon og pasjonsfrukt ved siden av, til å dyppe kyllingen i.

Er helt utrolig godt!

Lag en sterk saltlake, f.eks en liter vann og 4-6 ss salt. Mulig du må koke det opp (og deretter kjøle ned) for å få saltet til å løse seg opp.

Når laken er kald igjen, putter du oppi litt soyasaus, Worchestershiresaus, pepper, brunt sukker (den tettpakkede typen), raspet ingefær og en eller annen form for syre (appesinjuice, eplejuice, smaksatt eddik e.l).

Ovennevnte lake er asiatiskinspirert (kinesisk?) i smak, men man kan fritt eksperimentere med andre smaksvarianter. (syre/eddik er viktig)

Legg kyllingfileten i laken (helt dekket av væske) og sett i kjøleskapet i 15-60 minutter, alt etter hvor mye salt du bruker.

Fileten kan så enten steikes i steikeovn, eller grilles på kull/gassgrill på indirekte varme. Steike/grilltid må tas litt på "gefûhlen" siden vi ikke vil ha steiketermometer eller andre ting som kan stikke hull i kjøttet her ;)

Teknikken kalles "Brining" Saltet i laken sørger for at porene i fileten lukker seg, og fileten holder på fuktigheten samtidig som den tar til seg smak. 15-60 minutter i laken er ikke lang nok tid til at den tar til seg mye salt.

Med denne teknikken er det til og med mulig å få Priors kyllingfileter til å bli saftige :p

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...