Jeanette Strand Skrevet 3. desember 2013 Del Skrevet 3. desember 2013 Jeg sliter veldig med at jeg ikke kjenner noe i selve brystmuskelen når jeg tar benkpress, da spesielt med stang. Hvordan kan jeg få kontakt? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FrkHoel Skrevet 3. desember 2013 Del Skrevet 3. desember 2013 Prøvd bredere grep? Smalere grep involverer triceps i større grad. Eller så er det mulig at tricepsen din er såpass mye sterkere enn brystet slik at triceps tar over all arbeidet. Da bør du supplementere med en annen isolasjonsøvelse for brystet som f.eks kabelflyes eller lignende. BROrilla 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Oddis Skrevet 3. desember 2013 Del Skrevet 3. desember 2013 I tillegg til det FrkHoel skriver over her så synes jeg det hjelper å senke sakte ned og ha en kontrollert stopp på brystet. Da kjenner en det mye bedre i brystmusklene. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LeanMachine Skrevet 3. desember 2013 Del Skrevet 3. desember 2013 Jeg har hatt litt av samme problemet, jeg kjenner ikke noe direkte i brystmusklaturen. Det er tung og slitsomt, men det er det liksom. Pleier å kjøre med stopp noen ganger, og har relativt bredt grep. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Håvard Vika Skrevet 3. desember 2013 Del Skrevet 3. desember 2013 I tillegg til det de andre sier, så er det ikke sikkert at det er så nyttig å tenke at du absolutt skal ha "kontakt" med brystmusklene. Benkpress er tross alt en øvelse som involverer mange muskler og trenes som regel for styrke. wingeer, Ulvemannen, FatUnicorn og 1 annen 4 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LeanMachine Skrevet 3. desember 2013 Del Skrevet 3. desember 2013 I tillegg til det de andre sier, så er det ikke sikkert at det er så nyttig å tenke at du absolutt skal ha "kontakt" med brystmusklene. Benkpress er tross alt en øvelse som involverer mange muskler og trenes som regel for styrke. Så det vil ikke si at man gjør noe feil, nødvendigvis? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BROrilla Skrevet 3. desember 2013 Del Skrevet 3. desember 2013 Så det vil ikke si at man gjør noe feil, nødvendigvis? jo det kan fortsatt bety det, men man løfter gjerne noe forskjellig om målet er å benke mest mulig kg eller det å bygge "mest" mulig masse. Uansett en fordel å bruke skuldrene "minst" mulig i begge varianter Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 3. desember 2013 Del Skrevet 3. desember 2013 Føler på samme måten. Jeg tror at jeg kanskje gjør noe feil, da jeg kjenner en del i skuldrene ( hatt en del problemer med skuldre/nakke tidligere og..). Fokuserer da på det jeg kjenner i skuldrene, ikke om jeg kjenner noe i brystet. Jeg tar også en del isolasjonsøvelser for skuldre og bryst i tillegg. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Valan Skrevet 3. desember 2013 Del Skrevet 3. desember 2013 Har du sjekka gulesider? Men seriøst, kontakt er overvurdert. Har aldri hatt "kontakt" med brystet i benk, men benker respektable tall og har større pupper enn mange jenter. FatUnicorn og selters 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jeanette Strand Skrevet 3. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2013 Kjenner det jo mye mer i armene enn jeg gjør i brystet, har prøvd kabelflyes med samme problem. Har prøvd både smalt og bredt grep, men ender alltid opp med at jeg kjenner det altfor godt i høyre overarm. Er dette fordi jeg jobber mer med den armen? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
selters Skrevet 3. desember 2013 Del Skrevet 3. desember 2013 Personlig kjenner jeg det mindre i brystmusklene hvis jeg trener med stopp. Skulle jeg fokusert på å "kjenne det" i brystmusklene ville jeg redusert range of motion 1-2 cm i topp og bunn og hatt konstant tension på musklene. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jeanette Strand Skrevet 3. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2013 Så prøve å ikke trykke armene helt opp eller ned? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
YouMakeMe Skrevet 3. desember 2013 Del Skrevet 3. desember 2013 Prøvd bredere grep? Smalere grep involverer triceps i større grad. Eller så er det mulig at tricepsen din er såpass mye sterkere enn brystet slik at triceps tar over all arbeidet. Da bør du supplementere med en annen isolasjonsøvelse for brystet som f.eks kabelflyes eller lignende. haha, det er jo motsatt. At brystet er såpass mye sterkere enn triceps som gjør at det er triceps du "kjenner" det i. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
123abc1 Skrevet 3. desember 2013 Del Skrevet 3. desember 2013 Trenger ikke "kontakt" med brystet for å bygge en sterkere benkpress Skal du bygge volum, vil jeg heller ha tatt skråbenk med manualer eller dips for bryst. Lloyd 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ojive Skrevet 3. desember 2013 Del Skrevet 3. desember 2013 - Albuer inn (så får du 45 graders vinkel når du er "nede") - Bredt grep - Spenn i ryggen (ikke flat). Arch your back, osv. - Skuldre samlet og presset godt ned i benken (tenk på å knipe en blyant mellom skuldra) - Kontrollert ned. Stopp. Press opp. Jeanette Strand, LeanMachine og Sondre Aalbotsjord 3 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jeanette Strand Skrevet 3. desember 2013 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2013 Takk for svar folkens! Skal prøve disse tipsene og se om jeg blir noe sterkere Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FrkHoel Skrevet 3. desember 2013 Del Skrevet 3. desember 2013 haha, det er jo motsatt. At brystet er såpass mye sterkere enn triceps som gjør at det er triceps du "kjenner" det i. Think again... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
YouMakeMe Skrevet 3. desember 2013 Del Skrevet 3. desember 2013 Think again... Vennligst utdyp Tar du benkpress med riktig teknikk og du bare blir sliten i armene, må det jo være fordi disse er relativt svakere i forhold til brystet. Er begrenset hvor mye av "brystpresset" du kan kompensere med armene... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Joakimz Skrevet 20. desember 2013 Del Skrevet 20. desember 2013 Vennligst utdyp Tar du benkpress med riktig teknikk og du bare blir sliten i armene, må det jo være fordi disse er relativt svakere i forhold til brystet. Er begrenset hvor mye av "brystpresset" du kan kompensere med armene... Du blir ikke sterkere en det svakeste leddet. Er brystet mye svakere en triceps - er det naturlig at tricepsen må gjøre en stor jobb. Man kan ikke presse med muskler man ikke har, i dette tilfellet brystet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trening82 Skrevet 20. desember 2013 Del Skrevet 20. desember 2013 Prøv og tren benkpress med bena i lufta eller på benken da aktiveres brystmuskelen mer. Det er den benk varianten som tar best på bryst syns jeg. Jeanette Strand 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.