Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei

Kan alle bli gode i styrkeløfting (benk, mark, knebøy)? Type konkurrere på høyt nivå? Er det noen forutsetninger man burde ha, eller kan ALLE bli sterke av å spise riktig og trene riktig? Er det helt på tryne å komme inn på en styrkeløft-klubb og si "jeg vil til OL, fortell meg hva jeg skal gjøre"?

Ikke at jeg hadde tenkt å si det, men skal man først drømme, hvorfor ikke drømme stort? :blush:

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/25089-styrkel%C3%B8fting-for-alle/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Man får til det man vil, blir det sagt :)

Jobb hardt, ikke gi deg og gi det tid. Da tror jeg man kan oppnå akkurat det man vil sålenge man vil det nok ;)

Liker attituden din, det er en BRA attitude (y) Du kommer til å nå langt hvis det er innstillingen din.

Styrkeløft er dessverre ikke OL gren..

:(

Forøvrig kan alle bli sterkere og etterhvert "skikkelig" sterk av å trene seriøst etter styrkeløft-prinsipper og program.

Det tar tid, så det er viktig at en synes det er gøy underveis, ellers gidder en ikke trene såpass hardt og lenge at en blir grisesterk.

:)

Jeg mener at stort sett alle kan bli langt sterkere enn de selv tror, selv personer med "dårlige" gener.

Er det ikke litt rart at personer med "gode gener" som regel kommer fra en bakgrunn med mange års hardt fysisk arbeid, spist mye mat og sovet godt FØR de løfter sin første vekt?

Det er ikke rart at ungen som vokser opp med å arbeide på en bondegård, drikker mye melk, og spiser biff tre ganger i uken er sterkere enn ungen som vokser opp fremfor pc-skjermen og lever på redbull og brødskiver med nugatti.

Betyr dette at den som vokser opp på en gård har bedre gener? Nei, bare bedre utgangspunkt på grunn av alt han har gjort FØR han løftet sin første vekt.

Med skikkelig trening tar det cirka 10-15år å nå sitt genetiske potensial. Med mindre du begynner å trene som 60åring kan du bli veldig sterk dersom du holder deg skadefri. Til og med som 60åring kan du bli veldig sterk.

Jeg tror det kan være mulig.

Hvis ikke du har gener for styrkeløft, så kanskje du har gener som gir deg psyke til å trene hardere enn andre...?

Det blir bare synsing, men se på Therese Johaug. Hun tapte jo alle skirenn til å begynne med, men fytterakkern for et pågangsmot! Det har nok hjulpet henne til å komme dit hun er i dag.

Ja, det er for alle! Man kan bli gruelig sterk med riktig trening og kosthold, men dette tar tid :) De på nasjonalt nivå har lagt inn enormt mange timer til å bli så gode de kan bli, så det krever sitt!

Annonse

Ja, det er for alle! Man kan bli gruelig sterk med riktig trening og kosthold, men dette tar tid :) De på nasjonalt nivå har lagt inn enormt mange timer til å bli så gode de kan bli, så det krever sitt!

Skriver under på det Nicolai Hildre skriver her, og vil legge til at en må slutte å snakke om disse genene som noe som "jobber mot en". Det er ikke før du står der på grensen av hva du kan pushe deg til, etter MANGE timer, dager, uker, måneder og ÅR at man kan begynne å ane hva man er kapabel til, og da gjerne langt mer en man trodde.

For en som har trent vekter i 2 måneder og gå rundt å snakke om genetikk, vel, du kommer ikke lengre en innsatsen du legger i det, "gode gener" eller ei...

Løft etter en langsiktig plan

Spis for å prestere

Sov for å restituere

Gjenta til det kjedsommelige

Se tilbake og klapp deg selv på skulderen

Og ja, ALLE styrkeløftklubbene jeg vet av er alltid veldig happy for nye fjes, så ikke vær redd for å kontakte din nærmeste klubb for å løfte litt lamme likesinnede :)

Lykke til!

Takk for svar!

Hmmm skummelt å plutselig være heeelt inne på en "ny tanke".. Det var PT'n min som nevnte det her om dagen, at hun mener jeg har grunnlag og er bygget for rå styrke.. Veldig gøy å høre, og det hadde jo vært utrolig gøy å virkelig få det til.

Det ligger faktisk en styrkeløftklubb like nedi gata her.. Kraftsportklubben av 1967.. Noen som vet av den? Noen av dem her inne kanskje?

Usikker på hvem jeg evt skal kontakte..

Wøæææææææææææ føler meg aaaaalt for grønn til å kontakte en klubb enda. Ligger per dags dato på ca 70 kg mark og 42,5 kg benk tror jeg.. Har slitt en del med teknikk på knebøy, så har kun kjørt goblet squat for å virkelig komme meg skikkelig ned uten å miste balansen.

Er det noen "dette burde du ha klart først"-krav? Minimumsvekt?

Takk for svar!

Hmmm skummelt å plutselig være heeelt inne på en "ny tanke".. Det var PT'n min som nevnte det her om dagen, at hun mener jeg har grunnlag og er bygget for rå styrke.. Veldig gøy å høre, og det hadde jo vært utrolig gøy å virkelig få det til.

Det ligger faktisk en styrkeløftklubb like nedi gata her.. Kraftsportklubben av 1967.. Noen som vet av den? Noen av dem her inne kanskje?

Wøæææææææææææ føler meg aaaaalt for grønn til å kontakte en klubb enda. Ligger per dags dato på ca 70 kg mark og 42,5 kg benk tror jeg.. Har slitt en del med teknikk på knebøy, så har kun kjørt goblet squat for å virkelig komme meg skikkelig ned uten å miste balansen.

Du prøver å slå dine egne rekorder, så det er ikke noe krav. Det eneste det er krav til, er hvis du skal konkurrere i f.eks. NM. kk-67 er en finfin klubb, de har også sin egen facebookside.

Du vil få kjempemye hjelp med teknikken på en Styrkeløftklubb! :)

Takk for svar!

Du har jo et fantastisk tilbud ved at du har en av Norges beste klubber i nærheten av deg, flere her på forumet trener der fast og sporadisk (slik jeg har skjønt) så kanskje de kan hjelpe deg med litt mer konkret informasjon. Marte Elverum, Stian Walgermo, Nicolai Hildre, Carl P

Når det er sagt så handler det ikke om hva man løfter når man tar steget inn døra der, men potensialet for alt du kan løfte i framtiden med kyndig hjelp og oppfølging av profesjonelle løftere. Det er ikke slik at man må være så og så sterk før man kan begynne, men heller se på det som et springbrett forbi alle nybegynnerfeilene og tulleprogrammene. Om målet ditt er å bli sterk er KK-67 midt i blinken for deg :) (mener jeg da :p )

Du prøver å slå dine egne rekorder, så det er ikke noe krav. kk-67 er en finfin klubb, de har også sin egen facebookside.

Du vil få kjempemye hjelp med teknikken på en Styrkeløftklubb! :)

Har meldt meg inn i facebooksiden, men vet ikke hvem jeg skal kontakte og hvordan.. Hehe o-o

Tusen takk for svar :)

Du har jo et fantastisk tilbud ved at du har en av Norges beste klubber i nærheten av deg, flere her på forumet trener der fast og sporadisk (slik jeg har skjønt) så kanskje de kan hjelpe deg med litt mer konkret informasjon. Marte Elverum, Stian Walgermo, Nicolai Hildre, Carl P

Når det er sagt så handler det ikke om hva man løfter når man tar steget inn døra der, men potensialet for alt du kan løfte i framtiden med kyndig hjelp og oppfølging av profesjonelle løftere. Det er ikke slik at man må være så og så sterk før man kan begynne, men heller se på det som et springbrett forbi alle nybegynnerfeilene og tulleprogrammene. Om målet ditt er å bli sterk er KK-67 midt i blinken for deg :) (mener jeg da :p )

Gøy å høre...! Takk for svar, kribler i magen..!

Alltid skummelt med ny gym.......

Noen som vet hvem jeg kontakter og hvordan jeg evt går fram...?

Gøy å høre...! Takk for svar, kribler i magen..!

Alltid skummelt med ny gym.......

Noen som vet hvem jeg kontakter og hvordan jeg evt går fram...?

Du kan jo sende en message til facepagen deres, ellers så står det også telefonummer, epost og adresse på "about" på siden. Ellers kan det jo hende noen av de jeg tagget svarer her. Letteste er nok bare å skrive en beskjed til facepagen, eller på wallen. Evt bare stikke innom å snakk med de

Annonse

Du kan jo sende en message til facepagen deres, ellers så står det også telefonummer, epost og adresse på "about" på siden. Ellers kan det jo hende noen av de jeg tagget svarer her. Letteste er nok bare å skrive en beskjed til facepagen, eller på wallen. Evt bare stikke innom å snakk med de

Sendte en pm til Nicolai og har jo allerede meldt meg på mark og bøy-workshop til han i helga, tilfeldigvis! Så kanskje jeg får elget meg litt innpå og tynet ut av han litt info, hehe :)

Tusen takk for svar folkens, til stor hjelp!

Man får til det man vil, blir det sagt :)

Jobb hardt, ikke gi deg og gi det tid. Da tror jeg man kan oppnå akkurat det man vil sålenge man vil det nok ;)

Liker attituden din, det er en BRA attitude (y) Du kommer til å nå langt hvis det er innstillingen din.

Takk for oppmuntrende post, forresten! :)

Kom, kom, kom til KK! :D Er en god del jenter som trener fast der nå, så du blir ikke alene der.

Det er overhodet ingen "minstevektskrav" for å hive seg med, bare for å ha det sagt.

Send en e-post til kk67.styreleder ALFAKRØLL gmail.com, eventuelt bruk telefonnummeret på facebooksiden. :)

Det er ikke mye jeg har vett til å angre på her i livet, men at jeg i løpet av mine seks år i Trondheim aldri hverken var innom , trente hos, eller var medlem av KK-67, det er vitterlig en av de.

Sendte en pm til Nicolai og har jo allerede meldt meg på mark og bøy-workshop til han i helga, tilfeldigvis! Så kanskje jeg får elget meg litt innpå og tynet ut av han litt info, hehe :)

Tusen takk for svar folkens, til stor hjelp!

Heisann!!

Velkommen skal du være på KK-67 :)

Det er mange andre jenter der som Flakkis nevner, til tider flere jenter enn gutter (y) populært med knebøy, benk og mark blant jenter for tiden ;)

Nicolai Hildre har vel strengt tatt ikke vært der siden han begynte å jobbe som PT på 3t :devil: fyy..

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...