Gå til innhold

Bli kvitt fett på magen


trrrain

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Mange har sett forbedringer på magen ved å redusere på karbohydratene. Ikke nødvendigvis lavkarbo, men en litt mindre mengde enn man vanligvis spiste. Nå vet ikke jeg hvordan du spiser, for alt jeg vet kan du spise lite karbohydrater allerede. Men mindre karbohydrater, mer protein og et lavere kcal-inntak pleier å funke ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et generellt kutt i inntaket høres smart ut om det ikke allerede gjennomføres, dette har i mitt tilfelle gitt en umiddelbar virkning, Spis deg heller ikke stappmett mer enn èn gang i uken.

Dette kan jo kombineres med harde cardio økter 2-3 ganger i uken.

Mest av alt vil jeg anbefale full avslapping når du ikke trener, mye søvn og hvile er et sikkerstikk.

Jeg er ingen forsker, men dette har fungert for meg, og fungerer den dag i dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mye snodig å lese her, og snodige betraktninger kan jeg bidra med også:

går man ned i vekt, går man FØRST ned der omsetningen er størst. For egen del betød det at jeg mistet fettet på armene først.

Så mistet jeg fettet lagret langs lårene. Til sist fettet lagret utenpå ryggmuslkene

SÅ begynte magen skrumpe, først sakte, så kjappere og kjappere. Er nå gått ned 18,5kg siden 13 august, og ca 25-26kg siden 1 april.

Det er helt naturlig at fettet forbrennes først, der man har størst omsetning. Sagt på en annen måte, å kvitte seg med fettet på magen, uten at den generellefettprosenten går NED, er i praksis umulig. Ved å ta ca 100 000 situps, er virkningen ca neglisjerbar. Magen blir større, da musklene blir kraftigere, og presser fettet UT og FRAM.

Skal du NED i generell fettprosent, er det like mange tips som det er brukere. For meg har redusert carboinntak funket brillefint. Grønnsaker, fisk, moderat med bær og frukt, ingen brød, pasta, potet eller ris, og massevis av kjøtt, kylling og meieriprodukter har iaf hjulpet MEG ned i vekt...

Å være så idiot at jeg tror det er sunt å spise 5 pakker bacon om dagen, samt skylle det ned med fløte, har jeg enda ikke blitt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Så ikke over her helt om det er skrevet, men sier det iallefall. Punktforbrenning er en umulighet selv om man trener et område hardere en resten. Kroppens totale fettprosent må reduseres, varierer veldig fra person til person om hvordan ting ser ut med forskjellig fettprosent etc. Som nevnt over har en redusering av karbohydrater med dårlig GI verdi en bra effekt siden denne typen mat vil skape en "oppblåst" magesekk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det eneste som funker er å redusere på fettprosenten. Nå er jo kroppsfettet så snedig at det punktfjerner seg jo ikke med mindre du fettsuger magen, så fettprosentreduksjon KAN føre til at den fjerner fett andre plasser enn magen først.

Når det er sagt; Hvordan kroppsfasong er du? Eple, pære eller timeglass?

Eplefasongene samler fettet veldig konsentrert på magen og dermed fjernes fettet aller aller sist der også. De har også større risiko for å være "innfeit" dvs fett rundt organene.

Styrketrening hjelper på. Både for indre og ytre fett. Vil tro at baseøvelser hjelper veldig, og ikke falle for fristelsen til å ta ti tusen situps og sånn. Kondisjonstrening reduserer fett på kroppen effektivt. Intervaller f.eks.

Ellers, prøv middelhavsdietten. Dette skal være en bra diett for magefett, uten vitenskapelig grunnlag da, fordi den inneholder lite mettet fett, mye "sunt" fett, reduserte karbohydrater og sunne kjøtt og fiskekilder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

kutt spessiellt karbo(til 20 %!) fett må man ha! 30 % av ditt daglige energi-inntak. 50% protein.

eks. Dagsrasjon i gram/prosent:

Kcal: 1700

Karbohydrater: 70 g (20%)

Proteiner: 220 g (50%)

Fett: 55 (30%)

men jeg råder dere å kjøpe bøkene til silje mariela! http://bodywork.blogg.no/

genialt opplegg!:) og hun skriver av egne erfaringer og har prøvd ut alt hun anbefaler! og du kan se på kroppen hennes at opplegget fungerer, så lykke til jenter.. !!:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men jeg råder dere å kjøpe bøkene til silje mariela! http://bodywork.blogg.no/

genialt opplegg!:) og hun skriver av egne erfaringer og har prøvd ut alt hun anbefaler! og du kan se på kroppen hennes at opplegget fungerer, så lykke til jenter.. !!:D

Kan ikke helt si meg enig siden jeg syns bøkene/heftene er stivprisa og at all den informasjonen som står i skriftene faktisk er tilgjengelig gratis på nett. Det står ingenting revolusjonerende i de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...