Gå til innhold

Tarzan

Medlemmer
  • Innholdsteller

    16
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Tarzan

  • Rang
    Nykommer
  • Bursdag 21. sep. 1991

Kontaktmetoder

  • Website URL
    http://www.facebook.com/espen.kalland

Converted

  • Facebook
    espen.kalland
  1. Heisann, Jeg velger å søke tilbake til dere i Fitnessbloggen for hjelp, det er lenge siden jeg sist var innom. Må komme i form igjen.. (har vært fit for ett år siden) Dagens status: Operert forrige tirsdag etter akutt ryggprolaps L5/S1 Venstre. (alpinskade) Sykmeldt med fysioterapi og små hjemmeøvelser pluss noen gåturer. Forstyrra kosthold 8-uker gammelt overtråkk(utside), fortsatt smerte. Denne listen er en tung mental-vekt, det skjønner dere kanskje. Uansett hva jeg må gjøre, så må jeg starte forsiktig og strukturert, kanskje helst assistert av trener/motivator. Hvor
  2. Er møkk lei tradisjon stappmett på kjøtt. Her har vi blitt enige om Scampi, med squash og couscous (litt saus og spices hører med)
  3. Et generellt kutt i inntaket høres smart ut om det ikke allerede gjennomføres, dette har i mitt tilfelle gitt en umiddelbar virkning, Spis deg heller ikke stappmett mer enn èn gang i uken. Dette kan jo kombineres med harde cardio økter 2-3 ganger i uken. Mest av alt vil jeg anbefale full avslapping når du ikke trener, mye søvn og hvile er et sikkerstikk. Jeg er ingen forsker, men dette har fungert for meg, og fungerer den dag i dag
  4. Takk for gode svar, tester ut vi-siblin nå (den smaker det dere tror) Jeg har i det siste hatt smør og brunost som eneste melkeprodukt i kosten, salaten og eggene er kuttet ut, det ga også for lite energi for meg i min jobb. Før jeg begynte å bry meg om helsa var jeg glad i det aller meste som er klassisk norsk, det være seg Kjøttkaker, soddsuppe, tomatsuppe, spaghetti, gryterett, graut, brødskive med allverdens forskjellig pålegg. Har vært veldig lite kreativ, siden jeg ikke kjenner til så mange alternativer og aldri før har hatt interessen. Fant en del interessante tips her
  5. Det som kan ha manglet i mitt kosthold er fiber, derfor har jeg nå gått fra fire egg om morgenen til tre knekkebrød (Fiber balance) endringen er gjort denne uken, så det er litt tidlig å si om det virker. Jeg føler at mitt kosthold er forferdelig ustrukturert, det er sannelig ikke enkelt å få nok av det nødvendige:confused: Hvorfor linfrøolje?
  6. Jeg trenger hjelp av nesten hver og en av dere til denne Det skal sies at jeg er velsignet med en dårlig fordøyelse, og søker derfor råd om mat som glir lett gjennom systemet. Jeg tåler trolig ikke melk og gluten, og avventer derfor time til gastroskopi^^ Dette plager meg fordi at jeg ser oftest ut som en høygravid kvinne på grunn av nedsatt funksjon i systemet. hadde det ikke vært for dette så hadde jeg gitt balla i å kjempe for en bedre hverdag. Brød inngår ikke i min kost, og melk likeså.
  7. Målte 47 med smarttelefonen, skulle kanskje brukt noe mer egnet:rolleyes:
  8. Hvorfor ikke joggesko? (Bare lurer) Bruker det selv uavbrutt på trening.
  9. Takk! Lurer også på om det lar seg gjøre å slenge inn litt intens kardio i tillegg til X-size programmet Akkurat nå er Onsdag en fridag...
  10. Hvordan er PSMF for f.eks meg som er Elektriker 8t om dagen 5 dager i uken? Har kjørt lavkarbo noen uker tidligere, det fungerte, men jeg opplevde kraftig underskudd av energi der jeg gikk i en tung bukse fullastet med verktøy, opp og ned trapper. Det kan være at slike dietter er best å følge i ferietid for min del?
  11. Skal prøve ut Nordic Hamstring når jeg er kvitt et virus som slo til i går Stemmer det forresten at man kan ha lettere for å bli syk når man har oppnådd høy utmattelse av trening? Var noe jeg fikk høre over en telefonsamtale i dag På vegne av en venn ønsker jeg også å finne ut hvordan man kan trene/tøye seg frem til å klare den svingen i ryggen ved f.eks markløft og knebøy. Vedkommende legger skyld på for lang rygg, og tidligere dataspill-"avhengighet". overkroppen faller automatisk i en C-form.
  12. Takk for svar Jeg vurderer hovedsaklig denne øvelsen fordi den er en del av X-size programmet ditt, og jeg aldri har hatt noen spesiell fokus på varierte øvelser for underkroppen. Det har kun gått i jogging og fotpress, nå føler det er på tide å sette farger på treningen med et ordentlig program. Grunnen til at jeg leter etter et alternativ er at det ikke lar seg gjøre på det eneste treningsstudioet innenfor akseptabel avstand. Benken bare sklir unna, og så snart jeg prøver til så er det minst 5 par øyne i min retning
  13. Lurer på om noen er kjent med alternativer til øvelsen.
×
×
  • Opprett ny...