Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Er det noen som klarer den manøveren med lowbar ?

Mye større sjanse for å få stangen over korsryggen om du kjører lowbar og skal prøve den manøveren.

Finner ingen videoer hvor noen greier å gjøre den manøveren med lowbar. :s

Annonse

Og jeg vil påstå at jo bredere man står, jo mer må man sloss mot at knærne faller sammen. Så er jo litt om å finne den gyldne middelvei:)

Dette snakker vel Kelly Starrett om også. Om man tester hvor langt man må ta knærne ut for å aktivere gluteus medius med bred benstilling kontra smal så merker man fort hvor stor forskjell det er– må presses mye lengre ut til siden og potensiell skade ved å få valgus kollaps er mye større. Selv har jeg vendt meg til en alt for bred benstilling og skulle ønske at jeg heller jobbet med mobiliteten istedenfor å stå bredt, som igjen fører til dårligere gluteus medius aktivering og lettere for å få valgus kollaps.

Prøv å unngå at du "snapper" knærne i lås på toppen, så det på høyrepfilmen at du nærmest snappet de i lås

Hvordan gjør jeg det? Noen ganger prøver jeg å stramme rumpa på toppen og fokuserer ekstra på det, men da hender det at det føles som om det er fremside lår jeg strammer. Kan det ha noe med 'snappingen' du kommenterer?

Prøv å unngå at du "snapper" knærne i lås på toppen, så det på høyrepfilmen at du nærmest snappet de i lås

Hvorfor skal det unngåes? Jeg mener det løser seg selv ved riktig vekt og at det ikke er noe problem heller.

Hvordan gjør jeg det? Noen ganger prøver jeg å stramme rumpa på toppen og fokuserer ekstra på det, men da hender det at det føles som om det er fremside lår jeg strammer. Kan det ha noe med 'snappingen' du kommenterer?

Du skal stramme rumpa på toppen, det er korrekt. Hvis du studerer videoen så vil du se at du nærmest hopper i lås på slutten, når man nærmer seg toppen så skal man gjøre det rolig for å forhindre unødvendig fleksjon og belastning i leddene, spesielt kneledd. Man skal helst ikke presse knærne tilbake så man "låser" av. Var det inntrykket jeg fikk av filmen :)

Hvorfor skal det unngåes? Jeg mener det løser seg selv ved riktig vekt og at det ikke er noe problem heller.

Det er bedre å korrigere småting på lav vekt så at man gjør det korrekt ved tung vekt, kan hende at det korrigerer seg selv men det er å "Tro" - Og som alle vet, man skal ikke tro, man skal vite, tro gjør man i kirka.

Annonse

Ikke for å kuppe tråden men: når jeg tar knebøy peker den høyre foten litt mer utover enn den venstre, har dette noe å si? Jeg får ikke justert det, det bare ''er slik'' uansett hvordan jeg vrir og vender på det. Har ikke hatt noen problemer som følge av det (tror jeg).

• 2 uker senere...

Update. Litt tyngre vekter (ja, jeg er svak). Hvordan er teknikken nå? Og jeg går ikke alltid med samme topp, men har denne toppen i mange eksemplarer, haha :)

http://www.youtube.com/watch?v=4f9w2yam1_s

Dette ser bra ut! Ville nok fortsatt å jobbe for å kunne sette meg enda mer ned mellom bena og ikke for mye bakover, samt kanskje prøve å komme 5 cm dypere - nå bøyer du til omtrent akkurat godkjent dybde, og det er veldig fort gjort å begynne å kutte dybden ytterligere når vektene etterhvert øker :) Ellers bare fortsett å jobbe med og tenke på at vekten skal ligge på hælen og at du presser i fra denne.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...