Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Nei, men i mange tilfeller er kos det samme som sukker og lørdagsgodt, og det er det som er greia, sant ;)
Ja da har folk misforstått litt mener jeg:P Samme med folk som skal belønne seg selv..da er det snakk om mat og snop da og...næh...opp til hver enkelt..men man bør jo tenke på hvorfor folk ser ut som de gjør også..."Litt" er vanskelig for folk...

Fortsetter under...

Helt enig LeanMachine!! :)

Er nå blitt gravid og prøver og kose meg med hjemmelagde smoothie og hjemmelaget is, uten sukker! hehe og har dilla på frukt og bær.. bedre enn boller og sjokolade som jeg hadde sist svangerskap :)

Gratulerer så mye :D Da er vi to, hvor langt er du på vei? Syns cravingsen var verst i 1.trimester, men det har stabilisert seg. Helt enig med deg. Det er sykt hvor mye andre skal legge seg opp i hva man putter i munnen.

Jeg hiver meg med på samtalen :). Er kjempeenig i at det er alt for mange dager hvor man skal kose seg med sukker.... Selv prøver jeg å spise eksempel melon når man skal kose seg istede for å ty til snop og bakverk.

Jeg føler også at ofte får man stygge blikk for man takker nei til kake, sjokolade etc. hver gang anledningen byr seg, og at det er lett å få denne slengt i trynet: "men du er jo fin som du er, så du må jo kose deg litt også". Den fikk jeg høre ganske ofte før, og nå etter å ha gått ned 2-3 buksestørrelser så vil jeg bare si at jeg ser og føler meg mye bedre enn jeg gjorde da jeg tillot meg å kose meg hver gang anledningen bød seg, selv om jeg kanskje var fin som jeg var.

Problemet er definitivt at nårr man skal kose seg, så skal det inneholde sukker....

Annonse

Gratulerer så mye :D Da er vi to, hvor langt er du på vei? Syns cravingsen var verst i 1.trimester, men det har stabilisert seg. Helt enig med deg. Det er sykt hvor mye andre skal legge seg opp i hva man putter i munnen.

Gratulerer til deg også :) jeg er bare 6 uker :) har en sønn på 1 år og 6 mnd fra før.. prøver og fortsette med trening som normalt så jeg ikke går opp så my som sist da jeg var en sofa gris med stort behov for daglig sjokolade hehe

Gratulerer til deg også :) jeg er bare 6 uker :) har en sønn på 1 år og 6 mnd fra før.. prøver og fortsette med trening som normalt så jeg ikke går opp så my som sist da jeg var en sofa gris med stort behov for daglig sjokolade hehe

Hehe :) Jeg var motsatt, forrige gang var jeg nelt nazi og spiste ikke NOE som kan klassifiseres som usunt. Nå er jeg heller litt etter dagsformen og tenker ikke så mye på det. Treningen er viktigst for meg, kiloene kan jeg alltids fikse etterpå med amming :D hehe. Er 14 uker nå, fortsatt ikke så langt og magen vil ikke vokse :p

Ups dette ble vel litt off topic :p

Jeg må være fryktelig heldig med min familie og min omgangskrets, for hvis jeg får spørsmålet "har du lyst på is?" og svarer "nei takk" så er det ikke mer diskusjon rundt det.

Samme her, gitt.

Må være enig i at 'kos' ikke trenger være mat, uansett om det er melon eller sjokkis. Personlig er jeg litt fan av 'hey, nå passer jeg inn i mindre str, hva om jeg bare kikker litt her på denne butikken, se den kjolen der gitt, ja, også den skjorta,ooooooh, undertøy sexytime!', men det blir jo gjerne litt for dyrt å holde på sånn flere ganger i måneden, så kanskje like greit om det forblir 'kos' ;) motivator er det ihvertfall, skeia ut på dyrt badetøy i sommer for det er 7år+ siden sist jeg kjøpte noe å bade i, for ikke å nevne tørre å vise meg i. Så får det heller være om nytt, og mindre, må kjøpes inn neste sommer :D

Er du litt småfeit, så er det ingen som bryr seg om du spiser sjokolade.

Ser du helt streit ut, så er det ingen som bryr seg om du spiser sjokolade.

Ser du smashing og "fit" ut, så blir alle naggy om du sier neitakk til sjokolade.

Ser du smellfeit ut, så får du respekt om du sier neitakk til sjokolade.

Egentlig bare å se seg i speilet, så vet du hvorfor du møter de reaksjonene du gjør.

:)

Er du litt småfeit, så er det ingen som bryr seg om du spiser sjokolade.

Ser du helt streit ut, så er det ingen som bryr seg om du spiser sjokolade.

Ser du smashing og "fit" ut, så blir alle naggy om du sier neitakk til sjokolade.

Ser du smellfeit ut, så får du respekt om du sier neitakk til sjokolade.

Egentlig bare å se seg i speilet, så vet du hvorfor du møter de reaksjonene du gjør.

:)

Hehe, den siste der stemmer ikke i min familie... der er det den smellfeite som ikke får det spor refs for noenting vedkommende dytter i trynet... dessverre...

Hehe, den siste der stemmer ikke i min familie... der er det den smellfeite som ikke får det spor refs for noenting vedkommende dytter i trynet... dessverre...

Vell...

Kanskje den stemmer likevel?

Tror du ikke vedkommende ville fått respekt om han/hun bestemte seg for å si neitakk til sjokolade?

(Selv om ingen tørr å si noe når vedkommende med selvfølgelighet sier jatakk!)

Annonse

Vell...

Kanskje den stemmer likevel?

Tror du ikke vedkommende ville fått respekt om han/hun bestemte seg for å si neitakk til sjokolade?

(Selv om ingen tørr å si noe når vedkommende med selvfølgelighet sier jatakk!)

Jo, tror nok det... Så langt tenkte jeg ikke :p hehe. Good point (y)

Jeg trodde dette først handla om at ingen helst skulle få refs for hva de putter eller ikke putter i munnen jeg.

Dette går jo begge veier. Hvor mange fitnessinteresserte har ikke titta opp i handlekurven til folk med litt uheldig kroppsfasong og gjort seg opp en mening?

* fitnessfolk er opptatt av kosefolk sine matvaner

* kosefolk er opptatt av fitnessfolk sine matvaner

.... hvorfor man hele tiden får høre at man skal kose seg så mye med mat som er ansett som 'usunn' og at man da skal spise og ikke være rar og si nei takk. Har du tenkt over hvor mange ganger i løpet av året det er 'lov' å kose seg?

For starters, du har helga. Fredag, lørdag og søndag. Jippi, nå er det helg sier alle og da er det lov å kose seg igjen. Det er jo faktisk halve uka det. 3 dager i uka, 52 uker i året. Det er 156 dager. Det er allerede nesten et halvt år. Så har du påske. 2, ja kanskje til og med 4, uker i jula med julekaker, gløgg og julemat. Bursdager. Andre tilstelninger som 17.mai, fester, julebord, konfirmasjon og en sjelden gang et bryllup. Grovt regnet har du lov til å kose deg litt ekstra i over SEKS mnd av et helt år. Er det så rart at vi som da er rare og takker nei kanskje tenker litt over hva vi spiser resten av det halve året, blir kalt treningsfreaker og er så teit sunne?

Nå sier jeg ikke at alle spiser dritt alle de dagene her, men for å sette det litt i perspektiv når man snakker om når det er lov å kose seg litt ekstra for det er jo 'tross alt helg', og 'det er jo ikke hver dag heller'...

Og så blir svigermor sur hvis du ikke spiser is etter en søndagsmiddag, syns du er rar, sier du er så tynn og at du trenger det så mye som du trener og at det må være lov å kose seg en gang i blandt???

DET

irriterer meg.

Hva tenker dere?

PS. Rotete innlegg så jeg nå, men har tenkt på dette så lenge og det irriterer livskiten ut av meg.

JAAAA fy faen jeg blir irritert når mamma for n-te gang spør om jeg ikke vil ha loff til rekene eller wienerbrød til lunsj! Og jeg svarer for n^2-te gang at "nei, mamma, jeg klarer meg fint med reker og majones for seg selv og nøttegrøten min" :devil: Eller når folk ser rart på meg fordi jeg velger å kose meg på treningssenteret kl 19 en fredagskveld framfor å dele en massiv chipspose foran TVen. Og så synes folk synd på meg fordi jeg ikke har noe liv og ikke kan kose meg. Hvem sier at fråtsing i usunn mat og bælfylla hver helg er mer kos, gøy og velvære enn å leve et aktivt og sunt liv? My choice, your NO god damn business!

En ting er at det er veldig mange som kritiserer at du velger bort såkalt "Kos". Det at jeg ikke spiser potetgull og sjokolade som blir presentert foran meg og heller planlegger når jeg kan kose meg litt. Har fått mye pepper for det av mine venner over det siste halve året.

Det andre er at de også kritiserer hva man spiser. "Hvorfor spiser du så mye kjøtt?", "Hvorfor spiser du så mye egg?", "Dette kan umulig være sunt", "Blir du ikke lei?". Jeg har alltid gitt litt F i hva alle andre syns og har ingen grunn til å endre dette nå. Så jeg spiser som jeg vil og løfter 3 plater på markløften og ser bedre ut nå enn jeg har gjort på mange år.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...