Gå til innhold

lavkalori måltider fra hverdagsbutikken når jeg er på farten...


Kskog

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg lurer på om dere har noen gode tips til lunsj jeg kan kjøpe i butikkene som ikke krever noe utover å blande sammen ingredienser, ikke Brødskiver/rundstykker og minst mulig halvfabrikrat og forsøker å senke saltintaket. Blir ofte en salatpose med forskjellige krydder (ikke de med salt) på, men lurte på om jeg har gått glipp av en perle som jeg kan ta med på mine landeveisturer i jobben.

På forhånd takk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Når jeg er ute på farten pleier jeg å kjøpe enten skyr,den nye cottage cheese med eple og pære med vaniljesmak,kjøper enkelte typer proteinbarer på helsekost eller for eksempel obs,de fører pf,og der har de en bar som heter oxygen ,med jordbærsmak,den er det faktisk veldig greit innhold i,nesten 20 g protein i en bar og 167 kcal pr,baren er relativt stor,tror den er på 55 gram. Ellers velger jeg disse som heter high protein,også fra samme produsent som swebar,de er me peanut og caramel eller sjokolade,165 kcal va i en bar og også 20 g protein. Noe sukker men gode til å ha på farten mener jeg da:) de fås jo i de fleste helsekoster for eksempel sunkost:)

Ellers må det være å evt lage matpakker rett og slett..evt kan du kjøpe speltlomper å kjøpe med deg noe pålegg på veien. Også hr du da poser med nøtter da uten salt.:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heh, måtte humre litt av bildet, Thoodee

Uansett... det må være ganske lenge siden jeg har kommet over ordet "Lavkalori" :p Glem alt som er "lavkalori", du. Tenk heller sunt, godt og noe mettende. Avokado f.eks. eller cottage cheese dersom du liker det.

Jeg har ofte med plastkniv -og skje + kanel i vesken i tilfelle jeg skulle bli sulten når jeg er ute.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det virker som dere har det samme problemet som meg. Skyr inneholder aspartam som jeg forsøker å holde meg unna, det gjør forøvrig mesteparten av light/ smaksatte varene til Tine. Ost er også melkeprodukt, med veldig høyt fett/karboinhold. Brokkoli og blomkål og andre grønnsaker er godt og sunt, men kan bli litt kjedelig.

Heh, måtte humre litt av bildet, Thoodee

Uansett... det må være ganske lenge siden jeg har kommet over ordet "Lavkalori" :p Glem alt som er "lavkalori", du. Tenk heller sunt, godt og noe mettende. Avokado f.eks. eller cottage cheese dersom du liker det.

Jeg har ofte med plastkniv -og skje + kanel i vesken i tilfelle jeg skulle bli sulten når jeg er ute.

Noe må man jo kalle det når man prøver å opprettholde et lavt kaloriinntak =) Men alltid sunt og godt bunn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Slettet

Er veldig lett å lage måltid dagen før, det kalles planlegging :)

Uansett, hvis du er redd "aspartam" fra lightprodukter. Så får du bare glemme lightprodukter og ting som du mener er "lavkalori" med mindre du vil spise bare salat :)

Det virker som dere har det samme problemet som meg. Skyr inneholder aspartam som jeg forsøker å holde meg unna, det gjør forøvrig mesteparten av light/ smaksatte varene til Tine. Ost er også melkeprodukt, med veldig høyt fett/karboinhold. Brokkoli og blomkål og andre grønnsaker er godt og sunt, men kan bli litt kjedelig.

Noe må man jo kalle det når man prøver å opprettholde et lavt kaloriinntak =) Men alltid sunt og godt bunn!

Ps: Hvor lavt holder du deg egentlig? For du vil slite hvis du skal ha ting som er "kjapt" på butikken. Og i tillegg holde deg unna diverse e-stoffer/aspartam osv...

Mine forslag:

Mager vanilje kesam

Skyr

Diverse kjøttpålegg

salat

eventuelt hvis det er god ferskvaredisk(kjøtt med lite fett) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er veldig lett å lage måltid dagen før, det kalles planlegging :)

Uansett, hvis du er redd "aspartam" fra lightprodukter. Så får du bare glemme lightprodukter og ting som du mener er "lavkalori" med mindre du vil spise bare salat :)

Ps: Hvor lavt holder du deg egentlig? For du vil slite hvis du skal ha ting som er "kjapt" på butikken. Og i tillegg holde deg unna diverse e-stoffer/aspartam osv...

Mine forslag:

Mager vanilje kesam

Skyr

Diverse kjøttpålegg

salat

eventuelt hvis det er god ferskvaredisk(kjøtt med lite fett) :)

Nå ligger jeg på mellom 1200 og 1500 og vet at jeg sliter på butikken =) Derfor man hører om litt råd da...

Min hemmelige drøm med posten var vel å høre om noen har funnet et produkt som passer som jeg ikke har funnet så jeg kan varier litt mer utover salatblandingene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå ligger jeg på mellom 1200 og 1500 og vet at jeg sliter på butikken =) Derfor man hører om litt råd da...

Min hemmelige drøm med posten var vel å høre om noen har funnet et produkt som passer som jeg ikke har funnet så jeg kan varier litt mer utover salatblandingene...

:confused:o_O12-1500 kcal ? Har du reefeeds i helga? vekt og alder og høyde på deg da?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er det dumt at Skyr inneholder aspartam?

kan godt hende jeg tar feil, men er for mange historier og artikler som peker mot at aspartam og de fleste andre kunstige søtningstoffene ikke er bra for kroppen, Det er helt klart ikke sprøytemidlene på salaten og kraftforet til dyrene men man får ta ett onde av gangen=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:confused:o_O12-1500 kcal ? Har du reefeeds i helga? vekt og alder og høyde på deg da?

Helgene er litt bedre dager matmessig ja. og tar vel litt mye i nå rett før ferien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helgene er litt bedre dager matmessig ja. og tar vel litt mye i nå rett før ferien.
Ja sant,skjønner den..jeg ligger på omtrendt akkurat bmr,1700-1750 ish,og har mer mat på fredag og lørdag,ikke mye men litt,mat eller liten sjokolade ,hva jeg nå føler for...slik at totalen blir rundt 13000 kcal i uka,altså,delt påå 7, 1850 daglig:)Du kan jo bruke den,funker kjempebra for meg ivertfall:) 1200-1500 er ekstremt lite for de fleste.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...