Gå til innhold

lavkalori måltider fra hverdagsbutikken når jeg er på farten...


Kskog

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

kan godt hende jeg tar feil, men er for mange historier og artikler som peker mot at aspartam og de fleste andre kunstige søtningstoffene ikke er bra for kroppen, Det er helt klart ikke sprøytemidlene på salaten og kraftforet til dyrene men man får ta ett onde av gangen=)

De mengdene som må til for at aspartam skal bli "farlig" er så og si umulig å nå. Det er flere liter med brus hver dag over tid. De som kommer med disse anklagene mot aspartam har ikke satt seg godt nok inn i det. Det er en grunn til at aspartam fortsatt brukes, fordi det ikke er farlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:LOL:da er vi to:D[/quote

Tror det er en haaug andre og :playful: søtt uten glukose er jo drømmen uansett hvilke midler det er!

Man kan forsåvidt søke seg opp artikler om alt mulig og finne ut at det er farlig. Er sikker på at om man leter kan man finne en haug '' forskning'' som fraråder kyllingfilet, eller at brokkoli er skadelig. Mamma leser daglig opp noe nytt fra avisen som er angivelig kreftfremkallende.. Om man skulle hørt på alt hadde det ikke vært mye igjen som var spiselig! Tror man bare skal spise det man vil og ikke reflektere så sykt over det:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja sant,skjønner den..jeg ligger på omtrendt akkurat bmr,1700-1750 ish,og har mer mat på fredag og lørdag,ikke mye men litt,mat eller liten sjokolade ,hva jeg nå føler for...slik at totalen blir rundt 13000 kcal i uka,altså,delt påå 7, 1850 daglig:)Du kan jo bruke den,funker kjempebra for meg ivertfall:) 1200-1500 er ekstremt lite for de fleste.

Jeg trodde også det kom til å bli for lite, sånn energimessig, men det går veldig bra og var ikke helt bevisst å gå så lavt, det ble jeg oppmerksom på når jeg finregnet på det etter en stund med eksprimentering med å spise grønnsaker/salat som hovedenergikilde. Kutte ut lunchen med grønne salater, går noen poser Baby leaf og feltsalat om dagen. på kvelden lager jeg noe med blomkål, brokkoli, paprika, chili og selleri og slike ting, har fått for meg at gulrøtter og løk og tomat er for karboinnholdige så det er jeg forsiktig med =) galskap! men man får det til å funke på en måte. protein på morgenen/lunch med kyllingfile, eggehviter, torsk eller makrell(masse fett da) tidligere laks, men etter at siste rapporten om oppdrettsfisk kom ut og man sjekket litt så kuttet jeg ut det. En liten dæsj økologisk tomatpurè/olivenolje/hvitvin/eddik osv hjelper masse i en stekepanne med litt kjedelige grønnsaker. Men jeg har en rimelig full krydderhylle som blir brukt flittig..

Men med smarte valg/innkjøp av mat så kan man spise overraskende store mengder velsmakende og god mat uten at man overskrider kaloriene. kaloriene blir fort brukt opp hvis man gir etter i butikken og kjøper en sjokolade =)

Neste på listen er å forsøke å kutte ut vann med kullsyre bare for å få ned saltinntaket =) mer galskap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De mengdene som må til for at aspartam skal bli "farlig" er så og si umulig å nå. Det er flere liter med brus hver dag over tid. De som kommer med disse anklagene mot aspartam har ikke satt seg godt nok inn i det. Det er en grunn til at aspartam fortsatt brukes, fordi det ikke er farlig.

Jeg er helt enig og vil ikke dømme noen for bruken av noe som helst, din kropp ditt valg. Jeg er klar over at jeg er rar og kan virke hypokritisk fordi jeg holder meg unna aspartam og oppdrettslaks fordi jeg har fått for meg at det ikke er bra, men kan godt ta meg en røyk eller to i sammenheng med ett glass vin på lørdagene. Men vi har vel alle våre ting å stri med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er helt enig og vil ikke dømme noen for bruken av noe som helst, din kropp ditt valg. Jeg er klar over at jeg er rar og kan virke hypokritisk fordi jeg holder meg unna aspartam og oppdrettslaks fordi jeg har fått for meg at det ikke er bra, men kan godt ta meg en røyk eller to i sammenheng med ett glass vin på lørdagene. Men vi har vel alle våre ting å stri med.

Du velger selv hva du skal spise osv, jeg vil bare ikke at folk skal gå rundt å være redd for noe som de ikke trenger å være redd for. Om du vil holde deg unna aspartam og oppdrettslaks, så gjør du det. Så kan du heller finne andre matvarer som kan gi deg næringen du trenger og du slipper å ha det på samvittigheten. Men vær kritisk til media, mye av det de sier er bare skremselspropaganda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde også det kom til å bli for lite, sånn energimessig, men det går veldig bra og var ikke helt bevisst å gå så lavt, det ble jeg oppmerksom på når jeg finregnet på det etter en stund med eksprimentering med å spise grønnsaker/salat som hovedenergikilde. Kutte ut lunchen med grønne salater, går noen poser Baby leaf og feltsalat om dagen. på kvelden lager jeg noe med blomkål, brokkoli, paprika, chili og selleri og slike ting, har fått for meg at gulrøtter og løk og tomat er for karboinnholdige så det er jeg forsiktig med =) galskap! men man får det til å funke på en måte. protein på morgenen/lunch med kyllingfile, eggehviter, torsk eller makrell(masse fett da) tidligere laks, men etter at siste rapporten om oppdrettsfisk kom ut og man sjekket litt så kuttet jeg ut det. En liten dæsj økologisk tomatpurè/olivenolje/hvitvin/eddik osv hjelper masse i en stekepanne med litt kjedelige grønnsaker. Men jeg har en rimelig full krydderhylle som blir brukt flittig..

Men med smarte valg/innkjøp av mat så kan man spise overraskende store mengder velsmakende og god mat uten at man overskrider kaloriene. kaloriene blir fort brukt opp hvis man gir etter i butikken og kjøper en sjokolade =)

Neste på listen er å forsøke å kutte ut vann med kullsyre bare for å få ned saltinntaket =) mer galskap.

Jo men kjæøre deg...handler ikke om hva du føler er nok eller hvor mett du er.metthet betyr ikke at det er nok mat:)

Bmr er det du forbruker når du ligger i koma..du bør finne en bmr kalkulator på nett å regn ut ...den er viktig at du over tid i gjennomsnitt ikke understiger den for ellers kan både hormoner og kroppslige funksjoner,organer osv svikte. 12-1500 kcal er ivertfall som jeg sa for lite for de aller fleste og jeg regner med at du ikke er 150 og 41 kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde også det kom til å bli for lite, sånn energimessig, men det går veldig bra og var ikke helt bevisst å gå så lavt, det ble jeg oppmerksom på når jeg finregnet på det etter en stund med eksprimentering med å spise grønnsaker/salat som hovedenergikilde. Kutte ut lunchen med grønne salater, går noen poser Baby leaf og feltsalat om dagen. på kvelden lager jeg noe med blomkål, brokkoli, paprika, chili og selleri og slike ting, har fått for meg at gulrøtter og løk og tomat er for karboinnholdige så det er jeg forsiktig med =) galskap! men man får det til å funke på en måte. protein på morgenen/lunch med kyllingfile, eggehviter, torsk eller makrell(masse fett da) tidligere laks, men etter at siste rapporten om oppdrettsfisk kom ut og man sjekket litt så kuttet jeg ut det. En liten dæsj økologisk tomatpurè/olivenolje/hvitvin/eddik osv hjelper masse i en stekepanne med litt kjedelige grønnsaker. Men jeg har en rimelig full krydderhylle som blir brukt flittig..

Men med smarte valg/innkjøp av mat så kan man spise overraskende store mengder velsmakende og god mat uten at man overskrider kaloriene. kaloriene blir fort brukt opp hvis man gir etter i butikken og kjøper en sjokolade =)

Neste på listen er å forsøke å kutte ut vann med kullsyre bare for å få ned saltinntaket =) mer galskap.

Håper virkelig du ser hvor usunt du faktisk lever. Dette er psfm, og vil ikke engang si at om du er skikkelig overvektig og ikke har noe fare ved et kosthold med så lite karbohydrater og fett at dette funker. Salat er vomfyll, og du skal opp i ekstreme mengder for å nå kaloribehovet til kroppen for å fungere. Samme med eggehvitter, torsk og kyllingfilet. Etter hvert går du på en smell, enten psykisk eller fysisk - det kan jeg love deg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og leve på dette energi inntaket over en lengre periode er helt klar uaktuellt, men for å få fettprosenten ned litt mer effektivt er det en god løsning for meg. Jeg kjenner også kroppen godt og hører på den mer en noen regler som jeg har laget for meg selv. Jeg har ikke tid til å bli energiløs og uopplagt så passer på å kjenne etter om kroppen trenger noe energi, kan jeg spise noe karbo i lavkarbo dagene, da i form av litt bær kanskje litt frukt eller om det prekert, en brødskive, Det ble fort rutine og kjenne ca. Hva man trengte for å få tilbake energien. Her er det lett å gi etter og spise for mye for fort, så spiser bare litt og tar en superkort joggetur, så gir sulten seg, så kjenner etter om litt om det var nok... Sånn går nå dagene, men disse energikrakkene ga seg etter jrg fikk fintunet inntaket og må si at jeg går mindre sulten nå i fordhold til det tidligere inntaket som var mer balansert og måltidsbasert.

Må legge til at jeg er veldig påpasselig med å ikke få i meg kunstige energiboostere som feks koffein, raffinert sukker ol. Det tror jeg fort kan bli skummelt med tanke på blodsukkeret, ubehagelig når en kaffeopptur gir seg og du merker du har altfor lavt blodsukker .

Har nå opprettholdt denne dietten i snart fire uker og trener annehverdag hardt og litt terping på noen nye øvelser som jeg ikke er så konfortable med i de rolige dagene, pluss vanlig hverdagstrening som push ups, sit ups oll kveld og morgen, ingen heis, parkerer legst unna på parkeringsplassen, velger butikken som ligger litt unna leiligheten osv. Og har oppretthold vekten, någenlunde, tre kilo ned siden start. Men er kvitt noen prosent fett, så jippi for det. Nå snart er det lørdag og jeg kan fråtse i to skiver ferskt grovbrød med blåbærsyltetøy til frokost... Og en pose salat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, ikke for å gå veldig imot deg nå - men for å få ned fettprosenten vil den ideale løsningen være et moderat inntak av alle ting kroppen trenger og heller ligge litt i underskudd. Det er vanskelig nok å bygge muskler i underskudd og denne dietten kommer til å gjøre at du med styrketreningen du kjører bryter ned musklene uten å gi de nok næring til å bygge seg opp etterpå. Altså - du ender opp med en tynn hengslete kropp. Tro meg, jeg har vært der du er og levd på salat og eggehvitter i tro om å ende opp fit og lykkelig. Det skjer ikke, og du burde se det før det går for langt og er for sent. Tror neppe kroppen din ØNSKER å så lite å gå på. Selv om man ikke trenger karbohydrater, trengs det energi for å få kroppen til å gå , og spesielt hvis du ikke vil tære på musklene- det tror jeg ikke du får av å lure kroppen til å tro den er mett ved å fylle deg med salatblader...

Og denne dietten er for som sagt for svært overvektige, og 4 uker er iallefall mer enn nok.Tror fitnessbloggen er feil sted å spørre om det her på, da flesteparten av personene her er personer som vil det beste for kroppen sin og dermed ernærer og trener for helsemessige gains. Stop before it's to late

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Altså, ikke for å gå veldig imot deg nå - men for å få ned fettprosenten vil den ideale løsningen være et moderat inntak av alle ting kroppen trenger og heller ligge litt i underskudd. Det er vanskelig nok å bygge muskler i underskudd og denne dietten kommer til å gjøre at du med styrketreningen du kjører bryter ned musklene uten å gi de nok næring til å bygge seg opp etterpå. Altså - du ender opp med en tynn hengslete kropp. Tro meg, jeg har vært der du er og levd på salat og eggehvitter i tro om å ende opp fit og lykkelig. Det skjer ikke, og du burde se det før det går for langt og er for sent. Tror neppe kroppen din ØNSKER å så lite å gå på. Selv om man ikke trenger karbohydrater, trengs det energi for å få kroppen til å gå , og spesielt hvis du ikke vil tære på musklene- det tror jeg ikke du får av å lure kroppen til å tro den er mett ved å fylle deg med salatblader...

Og denne dietten er for som sagt for svært overvektige, og 4 uker er iallefall mer enn nok.Tror fitnessbloggen er feil sted å spørre om det her på, da flesteparten av personene her er personer som vil det beste for kroppen sin og dermed ernærer og trener for helsemessige gains. Stop before it's to late

Du har sikkert rett. Jeg har bare brukt tid å finne akseptable valg for mine matvareinnkjøp. og har ved å prøve meg frem funnet nå en hel rekke med flotte matvarer jeg kan lage i mange forskellige svært gode retter og varianter og kan spise så mye jeg orker da dette i all hovedsak er ulike grønnsaker og salater. og igjen, hvis det viser seg at jeg må legge til noen matvarer i grunndietten over tid fordi jeg ikke blir opplagt eller føler at jeg underpresterer i hverdagen gjør jeg det. Jeg klarer ikke å jobbe ti/tolv timer om dagen med rimelig full timeplan ved siden av med ett energiunderskudd. og var hos legen på min faste årlige sjekk forrige fredag og fikk tilbakelding på at verdien har aldri vært bedre(Han også påpekte at dietten inneholdt for lite kalorier) Men jeg vet ikke jeg, så lenge kroppen presterer det jeg vil den skal, og jeg ser en progresjon i resultatene på trening, forsøker å få 10k jevnt ned mot 45min feks. så føler jeg at det ikke kan være så galt å leve på grønnskaker, egg og noe kylling... Anbefales til og med til de som vil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jester
Du har sikkert rett. Jeg har bare brukt tid å finne akseptable valg for mine matvareinnkjøp. og har ved å prøve meg frem funnet nå en hel rekke med flotte matvarer jeg kan lage i mange forskellige svært gode retter og varianter og kan spise så mye jeg orker da dette i all hovedsak er ulike grønnsaker og salater. og igjen, hvis det viser seg at jeg må legge til noen matvarer i grunndietten over tid fordi jeg ikke blir opplagt eller føler at jeg underpresterer i hverdagen gjør jeg det. Jeg klarer ikke å jobbe ti/tolv timer om dagen med rimelig full timeplan ved siden av med ett energiunderskudd. og var hos legen på min faste årlige sjekk forrige fredag og fikk tilbakelding på at verdien har aldri vært bedre(Han også påpekte at dietten inneholdt for lite kalorier) Men jeg vet ikke jeg, så lenge kroppen presterer det jeg vil den skal, og jeg ser en progresjon i resultatene på trening, forsøker å få 10k jevnt ned mot 45min feks. så føler jeg at det ikke kan være så galt å leve på grønnskaker, egg og noe kylling... Anbefales til og med til de som vil.

Når t.o.m legen sier at det er for lite kalorier så er det nok hold i det. Du får gjøre hva du vil, men ikke anbefal dette videre er du grei.

Nå snart er det lørdag og jeg kan fråtse i to skiver ferskt grovbrød med blåbærsyltetøy til frokost... Og en pose salat.

Jeg håper du bruker "fråtse" ironisk her, altså 2 skiver til frokost? Det er ikke fråtsing, det er knapt frokost for de fleste brukerne her inne...

Ikke ta dette som kritikk av deg, men på tide å stikke fingeren i jorda her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jester

Ettersom tråden ikke egentlig handler om raske måltider på farten og endte opp langt utover temaet anses den som å ha utspilt sin rolle etter en helhetlig vurdering.

-Mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...