Gå til innhold

Utgangspunkt tynn og pinglete...


Pippen

Anbefalte innlegg

Er det egentlig mulig å gå fra tynn og pinglete til "stor" og sterk? Har liksom inntrykk av at de som har et mer overvektig utgangspunkt har lettere for å bygge muskler og bli store og sterke.

hadde vært kjekt med noen inspirasjonshistorier/bilder av jenter som har gått fra små/tynne til store og sterke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er i utgangspunktet en flis, må jobbe "hardt" for å legge på meg. Bare å spise MYE bra mat, så går det greit. Selvfølgelig trene tungt og ikke for mye cardio underveis. Jeg har gått opp ca 8 kg muskelmasse de siste 9-10 mnd, så det er håp. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har ikke akkurat blitt stor enda, men er ganske mye større enn jeg har vært....vanskelig for å legge på meg og syns det har tatt lang tid å bygge muskler. TTT! ( P.s har aldri hatt spiseforstyrrelser, selv om det kan se sånn ut...)

[ATTACH=full]111449[/ATTACH]

Hei B! Du ser smashing ut! Hva ligger bak av tid, trening og mat?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3000 kcal ja...sliter med å få innpå 1800...

Hvorfor det? Det er ikke så vanskelig som mange tror, jeg kan lett gi deg 3-4 matkilder som inneholder mye kalorier.

Jeg ville anbefalt at du spiser nok proteiner fra en "ren" proteinkilde som f.eks kylling, kjøtt, fisk, egg og melk. Når det gjelder fett og karbohydrater så kan du ha det litt morro med å spise nesten hva du vil dersom du sliter med å legge på deg.

Nøtter? De fleste nøttertypene har ekstremt mye kalorier, f.eks så inneholder penanøtter over 600 kalorier per 100g.

Sjokolade? De fleste sjokloadene inneholder 550-600 kalorier per 100g, f.eks melkesjokladen fra Freia (spiser du hele har du fått i deg 2500kalorier)

Pizza? Alle Grandiosa pakkene du kjøper inneholder 225 kalorier per 100g, du klarer å spise minst 300g som lett gir deg 675kalorier.

Det er bare å prøve å hive i seg så mye som mulig, dette er ren eksempel på ting du kan hive innpå dersom du sliter med å få opp kalorier innskuddet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

klart er det mulig! Av min erfaring er det bare ytterst få som har over gjennomsnittlig godt grunnlag fra begynnelsen. De fleste er helt vanlige og ofte veldig tynne. Ting tar tid, men alle kan få det til om de gidder:)

Og man kan aldri vite om hvordan kroppen reagerer på trening før man har holdt på noen år. Noen kan oppnå veldig mye på "bare" noen få år fordi om utgangspunktet har vært dårlig. Man vet aldri hvordan kroppen reagerer over tid før man har prøvd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reality check: Å være "naturlig tynn" er et luksusproblem, med mindre man har spiseforstyrrelser eller andre psykologiske/emosjonelle blokker mot å spise mye.

Er du "naturlig tynn" og har et naturlig forhold til mat.. vel, shut up and squat. Spis koteletter med ris og bearnaise, ikke kylling og salat. Drikk helmelk, ikke vann eller skummetmelk. Går du ikke opp i vekt spiser du ikke nok, så løsningen er såre enkel: Spis mer. Går du fortsatt ikke opp i vekt har kroppen justert kaloriforbruket sitt (varme, spontanaktivitet, etc.) er løsningen alikevel den samme: Spis mer.

Mat er godt. Du må gjerne ofre oss som får god magepolstring om vi spiser etter sultfølelse og lyst fremfor å bevisst begrense inntaket en tanke mens du koser deg med en kilo flintsteik, en halvkilo potetsalat, en stooor bakt potet med kryddersmør, et par øl, noen pølser med rekesalat og annet digg, og grillet banan med sjokolade servert med noen kuler is. ;)

Edit: Ja, det overnevnte er -med unntak av desserten- helt standard kost om jeg spiser det jeg har lyst på når jeg sitter en kveld og griller med kamerater.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PS: er veggis... ;-)

Da regner jeg med at det er lov å spise nøtter? Vel nøtter er vanvittig energitette. 100 gram valnøtter gir deg 700 kcal for eksempel. Melk er vel også lov? 1 liter H-melk om dagen gir 640 kcal og det er som regel lettere å drikke enn å spise.

Det er fullstendig mulig å gå fra tynn til stor og sterk. Selv har jeg veid 71 kg på 196 cm på mitt tynneste. Nå ligger jeg på 91 kg og i kombinasjon med starting strength så har jeg litt muskelmasse også.

Løsningen er egentlig ganske enkel for tynne som sliter med å legge på seg. Spis mer energitette matvarer og drikk kalorier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reality check: Å være "naturlig tynn" er et luksusproblem, med mindre man har spiseforstyrrelser eller andre psykologiske/emosjonelle blokker mot å spise mye.

Er du "naturlig tynn" og har et naturlig forhold til mat.. vel, shut up and squat. Spis koteletter med ris og bearnaise, ikke kylling og salat. Drikk helmelk, ikke vann eller skummetmelk. Går du ikke opp i vekt spiser du ikke nok, så løsningen er såre enkel: Spis mer. Går du fortsatt ikke opp i vekt har kroppen justert kaloriforbruket sitt (varme, spontanaktivitet, etc.) er løsningen alikevel den samme: Spis mer.

Mat er godt. Du må gjerne ofre oss som får god magepolstring om vi spiser etter sultfølelse og lyst fremfor å bevisst begrense inntaket en tanke mens du koser deg med en kilo flintsteik, en halvkilo potetsalat, en stooor bakt potet med kryddersmør, et par øl, noen pølser med rekesalat og annet digg, og grillet banan med sjokolade servert med noen kuler is. ;)

Edit: Ja, det overnevnte er -med unntak av desserten- helt standard kost om jeg spiser det jeg har lyst på når jeg sitter en kveld og griller med kamerater.

For oss som ikke har så stor mage er det ikke nødvendigvis ikke KOS å spise det du nevner over. For meg tok det 6-7 måneder å klare å gå opp fra 1000 til 2000 kcal, selv med kaloritett mat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For oss som ikke har så stor mage er det ikke nødvendigvis ikke KOS å spise det du nevner over. For meg tok det 6-7 måneder å klare å gå opp fra 1000 til 2000 kcal, selv med kaloritett mat.

Har hørt den "unnskyldninga" før, men som Zigma skriver: 100g valnøtter gir deg 700kcal, og tar vel omtrent like mye plass i magen som en golfball.

Nå vet jeg veldig godt at metthet aldeles ikke styres kun av volumet maten opptar i magesekken altså, men du skal vel ikke komme her og påstå at 140g nøtter oppå den gamle 1000kcal-dietten din er noe du brukte et halvt år på å få til? I så fall.. hvorfor? Av ærlig nysgjerrighet altså, hvor stopper det opp? Om jeg tillater megselv å spise så næringstett mat havner jeg antagelig glatt et par tusen kalorier i overskudd for en allerede ganske energikrevende mannekropp. :huh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...