Gå til innhold

Hvor mye har gener/utgangspunkt å si? (Rumpe)

Dwarniel

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Dere som mener genetisk utgangspunkt her har så mye å si, kan dere komme med bildeeksempel på godt trente kvinner som har godt utviklet rumpemusklatur som ikke ser estetisk bra ut?

Det jeg mener med at genetisk utgangspunkt har alt å si/berører alt/er altomfattende er at du ikke får påvirket/influert/endret hvor/hvordan/hvor mye/hvilke steder muskelmassen/fettvevet plasserer seg på noen merkbar/signifikant måte. Det plasserer seg der det plasserer seg for å si det tautologisk. Det er ikke dermed sagt at resultatet blir uestetisk, bare at det finnes genetiske konfigurasjoner som ser bedre ut og hvis man aspirerer etter noe sånt må man dessverre tåle å bli skuffet hvis en tror det kan tilnærmes.

TLDR: Trener du får du fin rumpe, men mest sannsynlig vil du fremdeles være misunnelig på noen med mer fordelaktige rumpegener.

Did that make any sense?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det kaller jeg uforskammet urettferdig! Hehe...

Ja, skulle til å si det og!

Er det, samtidig som det er fordeler og ulemper (eller bakdeler? :roflmao:) med alt. En stor rumpe er vakkert - synes mange (bla. jeg..) - men det er ikke sikkert den er like funksjonell. Blir nesten som de med store pupper, noen vil ha det, mens mange av de som har det synes det er dumt og upraktisk. (Jeg kjenner faktisk to stykker som har valgt å forminske brystene.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, den som hadde rumpe.... er fornøyd med rævva innimellom, men med smale hofter så er det litt begrensa. Kunne godt lagra litt mer fett der også og fått sånn bubble ass. Synes det er pent og sexy. Genetikk spiller absolutt inn angående hvor fett lagres, hvorvidt man har brede skuldre/hofter/midje, så alle kan ikke trene seg like, akkurat som alle ikke kan ønske seg like med tanke på pupp(eller penis)str :p

Når det er sagt så 1) ja, det er en ganske stor svart befolkning i Brasil (og en del andre land i Latin-Amerika) og det går langt tilbake = en del blanding, men 2) plastikkirurgi er mye mer utbredt i Latin-Amerika enn mange vet/trur, og rumpeplastikk er ganske vanlig. Da tar jeg heller knebøy, mark og hip thrust, så får det gå som det går, ræv er ræv ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sprettrumper finnes hos alle raser. Som mange her har nevt, så gjelder det å stimulere musklene på best mulig måte, slik at de kan vokse seg stoooore ;) Selv er jeg blanding av afrikaner og europeer. Jeg har da arvet min mors "afrikanske" kropp. Det vil si, har mer fettvev rundt hofte/rumpe region (rumpemusklene er ikke større, tro meg ;)) Om stor rumpe er fint? Det er subjektivt. Om det er praktisk? Ikke alltid (ift klær). Og, ikke alle afrikanere har sprettrumpe heller :cool: Det blir som å si at alle afrikanske menn har stor ......

Jeg føler jeg at gluteus maximus har kommet mer i fokus de siste årene. Da jeg var yngre, så lå ikke fokuset på rumpe. Jeg så ingen sprettrumper fordi jeg ikke tenkte at det var big deal. Men i løpet av de siste år har jeg merket meg at mange nordiske jenter har så fine små sprettrumper :eek:

Selv går jeg for liten og fast, enn for stoor gelerumpe. Men det er min mening! :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sprettrumper finnes hos alle raser. Som mange her har nevt, så gjelder det å stimulere musklene på best mulig måte, slik at de kan vokse seg stoooore ;) Selv er jeg blanding av afrikaner og europeer. Jeg har da arvet min mors "afrikanske" kropp. Det vil si, har mer fettvev rundt hofte/rumpe region (rumpemusklene er ikke større, tro meg ;)) Om stor rumpe er fint? Det er subjektivt. Om det er praktisk? Ikke alltid (ift klær). Og, ikke alle afrikanere har sprettrumpe heller :cool: Det blir som å si at alle afrikanske menn har stor ......

Jeg føler jeg at gluteus maximus har kommet mer i fokus de siste årene. Da jeg var yngre, så lå ikke fokuset på rumpe. Jeg så ingen sprettrumper fordi jeg ikke tenkte at det var big deal. Men i løpet av de siste år har jeg merket meg at mange nordiske jenter har så fine små sprettrumper :eek:

Selv går jeg for liten og fast, enn for stoor gelerumpe. Men det er min mening! :rolleyes:

Det er jo ikke bare en myte det der.

World map of The Penis Size Worldwide (country) by Country - TargetMap

Afrika og Sør-Amerika på topp, hvite i midten, og Asia sist.

Jeg har registrert at gjennomsnittlig rumpestørrelse følger samme demografiske fordeling. Tilfeldig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kom til å tenke på to damer som jeg har trent. Ei av dem var 17, den andre 31. Den på sytten hadde (ikke så rart ) ei veldig fast og snerten sak. Men relativt firkantet. Hun på 31 hadde ikke så faste saker, men etter noen mnd trening forandret jo dette seg, men hun fikk ei veldig rund sprettrumpe (veldig happy med det). Når jeg fikk dem til å stramme enden, så husker jeg det var antagelig muskelfestene som var noe forskjellig, pluss at føttene sto noe forskjellig. Damen med rund sprett hadde føttene nesten innoverstilt, mens den andre gikk med føttene mer utover - vet ikke om dette kan ha noe å si..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt at det er lov å ha forskjellige meninger. Jeg digger også små og faste sprettrumper, men jeg digger også de store gelesakene. Begge delene kan være fint. Kommer litt an på om det er mandag eller torsdag - iblant er det godt med fisk,, andre dager med kylling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo ikke bare en myte det der.

World map of The Penis Size Worldwide (country) by Country - TargetMap

Afrika og Sør-Amerika på topp, hvite i midten, og Asia sist.

Jeg har registrert at gjennomsnittlig rumpestørrelse følger samme demografiske fordeling. Tilfeldig?

Er dataene det kartet er basert på reelle? Jeg har vanskelig for å tro at jeg skal være noe langt over snittet, men jeg ligger såvisst i toppsjiktet av den nest øverste kategorien noe som ville plassert meg hele 1 - 2.5 cm over det Nordiske snittet og 2.5 - 4.5 cm over snittet i Russland og USA. :confused:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortell det til de som trener mer samvittighetsfullt enn Bolt og Ndure eller Okparaebo, men dessverre ikke har tyngrekraftsfordelen man får med afrikansk bakgrunn eller hva nå enn det er som gjør at disse er større innate talenter enn europeere. Jeg sier ikke dette for å nedvurdere deres innsats, bare at det er usannsynlig at det ikke finnes talenter som trener hardere, bedre og mer konsistent og allikevel ikke når opp. Et greit eksempel slik sett og det det gjelder i alle livsarenaer for øvrig. Fordelaktig genetisk konfigurasjon gjør at man har bedre utgangspunkt og springbrett for suksess i hva det måtte være.

Selv om nær sagt alt arvemateriale i mennesket er likt, skal det ikke mye til før det manifesterer seg i store forskjeller..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tydeligvis ikke mye som skal til for å miste din respekt :-)

Husk på følgende: Når jeg gir råd er det basert på tips som skal passe til flest mulig av de som ser på for at flest mulig skal kjenne seg igjen og ha nytte av tipsene.

Hadde jeg sagt at "ja, gener har det meste og si så ikke håp for mye på å få resultater" hadde dette både virket lite motiverende, samtidig som folk får enda en pute å sy under armene. Jeg er motstander av alle unnskyldninger folk kommer med hele tiden.

Når det er sagt: Folk har selvsagt forskjellig utgangspunkt, men alle kan oppnå en bra trent kropp(og bra trente setemuskler) med spesifikt arbeid dersom det faktisk legges ned energi i å gjøre det på korrekt måte. Folk har forskjellig muskelarkitektur, men alle kan utenom unntak ved sykdom eller spesielle tilstander skape en størrelsesendring på alle muskelgrupper, også rumpa.

Ikke for å være gledesdreper her, men gener (ikke nødvendigvis gener i ren biologisk betydning, men gener i en litt utvannet betydning, hvor det betyr "utgangspunkt som man ikke kan gjøre noe med") har MYE å si. Man kan f.eks. ikke endre muskelfester. vVidere lagrer noen rett og slett ikke fett på de rette plassene til å få visse typer rumper.

Martin Norum mistet mye av min respekt da Vår Staude spurte om geners betydning for rumpe på kvinner på god morgen norge på tv2. Norum svarte at " å nei, alle kan få sprettrumpe med trening og kosthold". Joda, Vår Staude kunne kanskje fått det, men kunne Moskva-Marit fått det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortell det til de som trener mer samvittighetsfullt enn Bolt og Ndure eller Okparaebo, men dessverre ikke har tyngrekraftsfordelen man får med afrikansk bakgrunn eller hva nå enn det er som gjør at disse er større innate talenter enn europeere. Jeg sier ikke dette for å nedvurdere deres innsats, bare at det er usannsynlig at det ikke finnes talenter som trener hardere, bedre og mer konsistent og allikevel ikke når opp. Et greit eksempel slik sett og det det gjelder i alle livsarenaer for øvrig. Fordelaktig genetisk konfigurasjon gjør at man har bedre utgangspunkt og springbrett for suksess i hva det måtte være.

Selv om nær sagt alt arvemateriale i mennesket er likt, skal det ikke mye til før det manifesterer seg i store forskjeller..

Ser selvsagt poenget ditt, men om jeg løp et sekund eller to tregere enn "Lightning" Bolt ville jeg fortsatt vært enormt rask, selv om gener gjør at jeg aldri blir like rask som han. På samme måte kan absolutt alle få fin rumpe, Moskva-Marit så vel som Vår Staude. Jeg kan heller aldri bli like stor som Ronnie Coleman eller Markus Ruhl uansett hva jeg putter i meg, men betyr det at en får noen nytteverdi utav å fortelle meg at gener betyr noe som helst? Jeg kunne jo uansett blitt et freaggin' enormt beist om jeg la samme innsatsen i trening, kost, og "hjelpemidler" som de gutta har gjort, selv om jeg ikke ble Mr. Olympia eller Hulken. :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...