Gå til innhold

Neona

Medlemmer
  • Innholdsteller

    21
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Neona

  • Rang
    Nykommer

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

  1. Hei! Løper mye, og konkurrerer for det meste i lengre løp (10 km - halvmaraton). Tror jeg ville hatt nytte av å trene ryggen mer. Det eneste jeg gjør for ryggen min nå er nedtrekk av og til. Noen som har tips til gode øvelser for ryggen som er gunstige for en langdistanseløper? Øvelsene bør helst være relativt enkle, da jeg ikke er så glad i styrketrening, og lett mister motivasjonen...
  2. Denne testen så jeg også. Hva var det du ble provosert av? Jeg likte kanskje ikke at de fremstilte det litt som at basiron og tetracykliner var vidunderkurer som vil hjelpe alle.
  3. Så leit å høre at du fikk så mange bivirkninger :-( Var du veldig hardt angrepet av kviser før kuren? Bare tenker på om det er sammenheng med hvilket utgangspunkt man har, og sluttresultatet. Og flasset huden selv om du smørte deg ofte med en god krem? Legen nevnte for meg at huden bare ble kjempetørr dersom man ikke var nøye med å smøre seg (flere ganger daglig)... Vet ikke helt om jeg tror på det.
  4. Hyggelig å høre at det finnes noen med gode erfaringer også (ifht trening) :-) Håper det samme gjelder meg!
  5. Jeg trener mye (mest løping, litt styrke), og starter nå på isotretinoin mot kviser. Vanlige bivirkninger er bl.a. ledd/muskelsmerter. Er livredd for at pillene skal gå utover treningen. Noen som har erfaringer med disse pillene, og eventuelt har noen tips dersom jeg skulle få vondt i muskler og ledd?
  6. Takk for svar :-) Hvis det er glatt og steinete er det nok en fordel med terrengsko ja. Har vært litt nysgjerrig på Inov-8 skoene. Fint å høre at de kan anbefales. Positiv beskrivelse av de hos loplabbet.no også :-)
  7. Noen som kjenner til hvordan løypa i Birkebeinerløpet er? Hva slags sko bør jeg løpe i? Bør jeg f.eks. skaffe meg terrengsko? :-)
  8. Mener å huske at det er flere som mister mensen når de går på minipillen, så da er nok uteblitt mens bare en bivirkning av p-pillen... :-) Den kommer sikkert tilbake når du slutter på minipillen :-)
  9. Det kan være mange grunner til at mensen uteblir. Mensen kan også utebli pga psykisk stress. Usikker på hvor nøye kroppen er på om kalorier kommer fra proteiner eller karbohydrater eller fett. Men dersom du er veldig nøye på hva du spiser, så kan jo dette være en stressfaktor som gjør at mensen uteblir. Er du veldig nøye på hva du spiser? Det er ikke sikkert du trenger å endre kostholdet, bare hvor mye du tenker på det ;-)
  10. Det er jo et tegn på at alt ikke er som det skal når du ikke har mensen. Vet du hvorfor du ikke har mensen? Hvis jeg var deg ville jeg uansett ha tatt en tur til legen. Uregelmessig/manglende menstruasjon kan skyldes flere ting enn undervekt/underernæring. Det er lurt å ta en helsjekk for å se at alt er som det skal :-) Dersom du ikke har mensen pga undervekt, så går dette utover skjelettet/kan gi benskjørhet. Og undervekt i seg selv er jo heller ikke bra.
  11. Jeg fikk Provera av legen da det hadde gått 6 mnd etter p-pilleslutt, uten tegn til mensen. De eneste bivirkningene jeg la merke til var kanskje litt humørsvingninger. Men jeg tror de oppstod fordi jeg var bekymret for å få humørsvinger, siden det stod oppført som en bivirkning. Fikk også et par kviser mer enn normalt. Hvilke bivirkninger en får er så individuelt, så hvis jeg var deg ville jeg ikke ha fokusert så mye på det (selv om det kan være vanskelig). Jeg gikk på Provera i 14 dager, og fikk en mensen etter dette. Så gikk det vel ca 2 mnd før kroppen klarte å få i gang en mensen "på e
  12. Jeg fikk Provera, noe som fremkaller en menstruasjon. Provera kan ikke love å gi deg mer enn kun en menstruasjon, men ofte skjønner kroppen tegninga, og fortsetter etterhvert på egenhånd (forutsatt at hormonene dine er i balanse, at du veier nok osv.). Jeg fikk sakte, men sikkert, tilbake menstruasjon av Provera. Nå er det 6 mnd siden min Provera-kur og mensen er nesten regelmessig igjen :-) - Primolutt, er ikke de bare for eggløsning (og de som vil bli gravide)? Jeg mistet mensen pga mye trening, stress og vektnedgang. Nå trener jeg mer enn noengang, men har fått tilbake mensen likevel
  13. Som InaL sier over, så er det lurt å trene i den hastigheten du må løpe i for å nå målet ditt på 10 km. Du kan f.eks. løpe intervall med 5 x 1000 m. Hvis du løper hver 1000 m på 5 min, så tilsvarer dette en hastighet på 12 km/t (12 km/t vil gi en 10 km tid på 50 min). Pausene kan være på ca. 2 min. Etterhvert som formen blir bedre, så kan du gradvis korte ned på pausene/øke hastighet/legge inn flere intervaller.
  14. Jeg skal løpe en 10 km kommende søndag (om 8 dager). Noen tips til hvordan jeg bør trene/noe jeg bør gjøre de kommende dagene? Nå er det vel ikke noe fasittsvar på hvordan en bør legge opp treningen, men greit å ha noe å forholde seg til. Ser for meg at jeg kommer til å være rimelig nervøs fra torsdag av, og da er det greit å ha et treningsopplegg å følge for at jeg ikke skal få panikk og bli overivrig :-) Har løpt i en del konkurranser tidligere, men det er nå en del år siden, så ganske usikker på hvordan konkurranseformen er. Blir spennende!
  15. Neona

    Kviser og trening

    Jeg får kviser av melkeprodukter, men ikke av ost (for er vel ikke så mye laktose i dette?). Har startet med proteinpulver nå, og får nye kviser hver dag :-( Trenger tips til proteinpulver uten laktose (og veldig fint om det kan kjøpes i Danmark :-))
×
×
  • Opprett ny...