Gå til innhold

Motivasjonen


Gjest

Anbefalte innlegg

Sliter veldig med motivasjonen nå. Orker aldri gå å trene. og når eg trener tar eg ikke skikelig i.

Noen andre som har samme problem?

Noen gode tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vurder om det du driver med er det du faktisk ønsker å drive med. Mange faktorer kan spille inn: har du et elendig treningsprogram du snublet over et sted? Spiser du som en fugl? Sover du nok? Har du en løk som treningspartner?

Innse at det faktisk krever en innsats for å forbedre seg.

Edit: det kan være verdens beste treningsprogram, men det er ikke sikkert det er for deg uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trene noe nytt/noe annet? Trene sammen med noen? Slutte å trene i en periode? Sette deg et treningsrelatert mål du har lyst til å nå (løpe så og så fort/lang, x antall pullups, x antall kg i knebøy osv), og så legge opp treningen rundt dette? Dokumentere fremgangen bedre vha bilder+mål+loggbok?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjør det du liker innenfor trening.

Aldri gjør noe fordi du føler du må, skal, burde.

Gjør det du gjør lybetont.

Husk den digge følelsen når du er ferdig med å trene.

..... for ikke å snakke om dagen etter legday. ;)

Loggfør alltid allt øktene dine så du kan følge med på progresjon og legg de i en egen perm. Det gjør jeg og det funker ;)

Sett deg mål. MÅL MÅ MAN HA, ellers kommer man ingen vei.

Skaff deg en treningsbuddy, mye vanskeligere å bryte en avtale med andre enn med deg selv

Ta bilder og mål for eks en gang i mnd

Vurder om du liker programmet ditt. Det har ofte mye å si.

Få noen til å se på teknikken din hvis progresjonen er noe du sliter med

Og selvfølgelig, tenk over,

hvor vil du?

spiser du nok for å oppnå det du vil?

sover du nok?

stresser du eller har andre ting i hodet om dagen?

Og sist men ikke minst: SMØR DEG MED TÅLMODIGHETSKREMEN ;) Jeg har nok snart gått tom for min, men ting tar tid. Dessverre. Jeg er nok verdens mest utålmodige person, so I know.Men vil du ikke være den som sier jeg klarte det, istedet for jeg ga opp?

Det er to typer folk i verden;

de som gir opp

og de som ikke gir opp.

De som ikke gir opp er de som får suksess :)

Så eneste forskjellen på deg og ditt forbilde er tid og innsats. IKKE GI OPP :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For meg handler ingenting i forhold til trening om motivasjon, men om disiplin. Jeg skriver ned at jeg skal trene den, den, den, den og den dagen og jeg har fri den og den dagen. I de "dårlige" periodene er det fridagene jeg gleder meg til, i de "gode" periodene er det treningsdagene. Når planen er lagt er det ikke rom for å skulke med mindre jeg har over 40 i feber. Om jeg har en dårlig periode varer den maks 1-2 uker, for når jeg tvinger meg selv på trening likevel - ja, da kommer også lysten tilbake relativt raskt. Dette antar jeg har med at jeg produserer endorfiner når jeg trener, som igjen gjør deg glad og kan også være avhengighetsdannende.

Det er ikke meningen å være hard, men enten så går du på trening samme faen ellers så driter du i det. Spesielt hvis du har et mål. Om du bare trener her og der innimellom, så javel - da kjører du på kun når du er motivert - men om du vil noen vei med trening kan du ikke belage deg på å være like motivert hele veien. Av og til blir man nedstemt i perioder, av og til sover man dårlig, av og til spiser man ikke bra nok, av og til dør noen, av og til må man jobbe overtid hver dag i en uke og blir utslitt - men om man likevel går på trening blir det en rutine utifra disiplin, og jo mer du "sticks with it", jo lettere blir det.

Moralpreken. Neida. Håper du finner igjen motivasjonen, bare kom deg på trening og tving deg til å ta en vektøkning, så ser du mestringsfølelsen og motivasjonen kommer dundrende :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det første du må spørre deg selv om er: hvorfor trener du?

Mulig dette er skivebom, men for meg virker det som om svært mange her på forumet trener utelukkende for å se bra ut. Hvert måltid veies ned til hvert minste gram. Treningen er bare et pes for å oppnå et mål langt langt borte i fremtiden en gang. Med et slikt fokus er det ikke rart man sliter med motivasjonen!

Jeg elsker å trene. Løping, langrennsski og styrke. Jeg gleder meg faktisk til hver treningsøkt. At det får meg til å se bra ut er bare en positiv bivirkning.

Så jeg spør igjen, hvorfor trener du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig med Rakker! For meg skal trening være gøy - jeg driver med trening fordi JEG LIKER DET! ;) Jeg skal helt ærlig innrømme at hver økt ikke er en fryd, og noen ganger må man presse seg igjennom. Men om hver økt er slik, så må i alle fall jeg finne på et eller annet. Treningsfri, trene alternativt, legge lista ned, trene med andre...

Gjentar: finn ut hva som er viktig for deg, ditt mål :) Hva kan du tenke deg? Good luck! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...