Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har holdt meg til RYP forbrenningsprogrammet i nesten 9 uker. Er kjempefornøyd med programmet - bortsett fra at jeg har blitt bredere over ryggen! Merker at BHén strammer, må snart opp i str! Da jeg har en ganske smal rygg (70) og det er en av de få tingene jeg alltid har vært fornøyd med liker jeg denne utviklingen heller dårlig, lurer derfor på om jeg skal kutte ut roingen helt eller evt gå ned i styrke? Ligger per dags dato på 25 kg, 8 reps..

Hadde egentlig tenkt å poste i tråden for dumme spm men fant den ikke :p

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/21298-u%C3%B8nsket-bred-rygg-av-roing/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er begrenset hvor mye musklene vokser på bare 9 uker, er du sikker på at det ikke er noe annet som spiller inn også? Uansett er en bred rygg bare flott, og er med på å få frem de kvinnelige formene :)

I alle fall ikke stopp med roingen, det er en viktig øvelse! :)

er du sikker på at det ikke er noe annet som spiller inn også?

Takk for svar! Det kan det sikkert være, men har jo gått ned i vekt samtidig som ryggen er blitt større, så ikke vet jeg :) Men jeg føler nettopp at jeg blir mindre feminin i figuren nå, har brede skuldre, smal rygg og brede hofter, men nå føler jeg at jeg "fyller" ut ryggen så formen blir mer firkantet! Er ganske fersk på dette her altså, føler det er noe basic som jeg ikke har fått med meg enda :p

Takk for svar! Det kan det sikkert være, men har jo gått ned i vekt samtidig som ryggen er blitt større, så ikke vet jeg :) Men jeg føler nettopp at jeg blir mindre feminin i figuren nå, har brede skuldre, smal rygg og brede hofter, men nå føler jeg at jeg "fyller" ut ryggen så formen blir mer firkantet! Er ganske fersk på dette her altså, føler det er noe basic som jeg ikke har fått med meg enda :p

Hehe, trodde den var bred, jeg? :p

Neida, men dette høres for meg ut som en feminin, atletisk figur, som absolutt ikke er noe å skamme seg over! :)

Du har nok ikke vokst så mye i bredden som du tror. Man vokser både i tykkelsen bakpå ryggen (trapezius/ryggstrekkere etc) og bredden (latissimus dorsi), så selv om bh'en har blitt strammere så har du ikke nødvendigvis kun blitt større i bredden. Uansett så vil en litt bredere rygg gi smalere midje ;)

Annonse

Hehe, trodde den var bred, jeg? :p

Hehe, nei den er ganske smal men føler den er blitt litt bredere :p

Du har nok ikke vokst så mye i bredden som du tror. Man vokser både i tykkelsen bakpå ryggen (trapezius/ryggstrekkere etc) og bredden (latissimus dorsi), så selv om bh'en har blitt strammere så har du ikke nødvendigvis kun blitt større i bredden. Uansett så vil en litt bredere rygg gi smalere midje
;)

Takk for svar! Du har sikkert rett, får prøve å få tatt noen bilder av ryggen så jeg får sett det bedre! "Problemet" løser seg kanskje av seg selv når midjen blir smalere også
(y)

Stammer denne følelsen fra en egen overbevisning om hva som ikke er feminint? Eller bildet av femininitet vi får servert fra samfunnet og media?

Etter min mening er det ikke "ufemi" med en sterk og sunn kropp på en jente. Det er langt bedre enn spagettiarmer og kleshengerskuldre i min bok. Å være feminin krever ikke at du må være lutrygget og puslete.

Vær litt stolt av dette og ikke mål deg etter dine medsøstre som knapt klarer å ta en push-up på knea. For meg er ikke bredden på en jentes rygg lakmustesten på hvorvidt vedkommende er feminin eller ei.

Jeg har samme 'problem' som deg, men jeg føler virkelig ikke at ryggen min er for bred, snarere tvert imot, men kjenner igjen det med BHen. For meg er det bare fint at jeg kan gå opp til 75 under brystet snart, da finner jeg BHer som passer DER hvertfall :D

Hei!

Jeg har holdt meg til RYP forbrenningsprogrammet i nesten 9 uker. Er kjempefornøyd med programmet - bortsett fra at jeg har blitt bredere over ryggen! Merker at BHén strammer, må snart opp i str! Da jeg har en ganske smal rygg (70) og det er en av de få tingene jeg alltid har vært fornøyd med liker jeg denne utviklingen heller dårlig, lurer derfor på om jeg skal kutte ut roingen helt eller evt gå ned i styrke? Ligger per dags dato på 25 kg, 8 reps..

Det er en framgang jeg også vil ha! Nå er naturligvis ikke en BH noe referansepunkt for min del, men bredere over ryggen på ni uker kan jeg leve fint med! Fra spøk til alvor - jeg tror dette, som flere nevner, er sammensatt. Du blir ikke så voldsomt mye større på ni uker uansett hvor godt tilpasset program du måtte ha.

Jeg syns også, som flere nevner, at en atletisk, v-formet rygg er flott på jenter! Mye bedre at de er godt trent, enn at de er formløse og tynne. Hva man finner attraktivt avhenger naturligvis av ens preferanser, men å se sterk og veltrent ut, virker om ikke annet mye sunnere enn kun å være slank.

Videre er jeg ikke helt sikker på hva du mener med å gå ned i styrke. Formoder du regner med å gå ned i belastning på vektene du bruker. Det du kan gjøre er å sjekke ut denne linken: http://www.olympiatoppen.no/fagavdelinger/ernaring/Fagstoff/media3811.media

Her kan du lese hva slags belastning, repetisjonsantall, pauser osv du skal ha får å nå ulike resultater. Denne er selvsagt noe generell, men likevel verdt å ta en kikk på. Bruk heller tid på å lese fagartikler enn å spørre kreti og pleti om det ene og andre. Det kommer du garantert til å tjene mer på på sikt. Etterhvert, når man er bedre rustet til å skille skitt fra kanel, kan man høre på råd og tips fra andre. Da kan man selv sile ut det som er unyttig, og flette inn det som virker fornuftig.

Annonse

Stammer denne følelsen fra en egen overbevisning om hva som ikke er feminint? Eller bildet av femininitet vi får servert fra samfunnet og media?

Tja.. det er vel ganske sammensatt i grunn.. men jeg vil jo være sterk og fit heller enn tynn og puslete!

Videre er jeg ikke helt sikker på hva du mener med å gå ned i styrke. Formoder du regner med å gå ned i belastning på vektene du bruker. Det du kan gjøre er å sjekke ut denne linken:
http://www.olympiatoppen.no/fagavdelinger/ernaring/Fagstoff/media3811.media

Her kan du lese hva slags belastning, repetisjonsantall, pauser osv du skal ha får å nå ulike resultater. Denne er selvsagt noe generell, men likevel verdt å ta en kikk på. Bruk heller tid på å lese fagartikler enn å spørre kreti og pleti om det ene og andre. Det kommer du garantert til å tjene mer på på sikt. Etterhvert, når man er bedre rustet til å skille skitt fra kanel, kan man høre på råd og tips fra andre. Da kan man selv sile ut det som er unyttig, og flette inn det som virker fornuftig.

Mente å gå ned i belastning ja (y) Ja, får lese meg opp, etterhvert få skreddersydd program til meg og mine mål heller enn standardprogrammer! Takk for link, skal sjekke ut! (Hvertfall noe positivt med å spørre i kreti&pleti ;))

Jeg har samme 'problem' som deg, men jeg føler virkelig ikke at ryggen min er for bred, snarere tvert imot, men kjenner igjen det med BHen. For meg er det bare fint at jeg kan gå opp til 75 under brystet snart, da finner jeg BHer som passer DER hvertfall :D

Jeg bruker 65 i omkrets... Å jeg har merket litt motsatt effekt, at jeg snart må inn et hakk på bh-hempen. Hva er greia med det??? Forsvinner jeg snart da eller....??? Jeg er jo ikke en tynn liten jente heller,, hahaha:) er 169høy og veiger 67,5 . Så det er jo tak i meg..

Og ja . Enig!! Det er ikke lett å finne bh til de omkretsene der........knurr...

Jeg bruker 65 i omkrets... Å jeg har merket litt motsatt effekt, at jeg snart må inn et hakk på bh-hempen. Hva er greia med det??? Forsvinner jeg snart da eller....??? Jeg er jo ikke en tynn liten jente heller,, hahaha:) er 169høy og veiger 67,5 . Så det er jo tak i meg..

Og ja . Enig!! Det er ikke lett å finne bh til de omkretsene der........knurr...

Wow! Jeg er 168 og 61kg atm. Trenger 80. 75 går med et nødskrik men da er det ubehagelig stramt. ^^

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...