Gå til innhold

Tilbakemelding på markløft. GLHF


Espen Espelund

Anbefalte innlegg

Repost fra loggboka http://forum.fitnessbloggen.no/threads/superhuman.43/page-7#post-62886

Da har jeg nettopp startet med mark igjen etter å ha slacka unna i noen år. Har ingen ting som ligner på optimal teknikk på mark, og uansett hva jeg prøver av oppsett så løfter jeg opp rumpa først. Tar gjerne i mot geniale tips for å rydde opp.

160kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Sitter på skolen så må være litt kort, men et første som slo meg er om du har prøvd å dra mer "bakover", altså tenke mentalt at du drar alt opp og bak, når rumpa kommer opp først blir du veldig "framovertung" og blir mer en good morning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og tenk på å presse beina gjennom gulvet i stedet for å fokusere på å løfte stanga opp :)

Men det er jo ikke akkurat et uvanlig problem det her. Kan hende det løser seg selv etter hvert, eller det kan hende du må gjøre noen triks for å hjelpe teknikken på vei.

Kan jo vurdere noe av det jeg nevnte til fjeldmann: http://forum.fitnessbloggen.no/goto/post?id=62269#post-62269

*Tenker alltid på fjordmann når jeg prøver å skrive nicket hans :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I videoene stiller du deg igrunn i en veldig fin utgangsposisjon, også hever du rumpen 20 cm før du løfter ;)

Tøye hamstrings, gluteus osv. Dynamisk oppvarming (og alt det andre du kjenner til)

Det er kult at du har reimer som matcher buksen igrunn, men jeg synes du kan droppe dem likevel ;) prøv tommellås om grepet glipper helt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I videoene stiller du deg igrunn i en veldig fin utgangsposisjon, også hever du rumpen 20 cm før du løfter ;)

Tøye hamstrings, gluteus osv. Dynamisk oppvarming (og alt det andre du kjenner til)

Det er kult at du har reimer som matcher buksen igrunn, men jeg synes du kan droppe dem likevel ;) prøv tommellås om grepet glipper helt.

Hah ja det var vel ca det jeg fant ut når jeg filmet og. Skal opp og jobbe videre med det snart.

Ja jeg følte meg ganske cool med blå bukse, tskjorte, reimer og vektskiver. Måtte dessverre putte på noen svarte 10ere ytterst. Hadde reimer siden jeg fikk betennelse i underarmene av maksløftet for en uke siden, men det har snart gitt seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Prøver meg litt selv om jeg er ny i dettte. Siste videoen synes jeg startstillingen er riktig da rompa er på en måte der den skal være.

Denne gangen løfter du med kroppen enn de to første der du starter med rompa. Vekten på den siste er forøvrig litt tung når du slipper opp på knekken på vei opp!

(Er ny så bare ta det jeg sier med et klype salt - kan noen bekrefte eller kjefte på meg om kommentaren min er riktig/feil?)

Prøver å lære jeg og.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager at jeg sniker meg inn på tråden din Espen, men jeg lurer på en ting.. Hva er grunnen til at mange setter ned vekstanga imellom hver rep på mark ? Jeg gjør ikke det, holder den i bevegelse hele tiden . Nå har jo ikke jeg de tyngste vektene enda, så det er kanskje enklere da . Men hva er best ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager litt off-topic her, men hvor har du kjøpt headsettet ditt? Er det bra? Hvordan er lyden sammelignet med "bransjestandarden" Koss Porta Pro?

Bedre lyd/bass i porta pro, men fungerer veldig bra på trening. De har det på de fleste Clas Ohlson, og på Komplett. Trådløst er must. Det har også A2DP så du trenger ikke bruke den senderen som følger med.

http://www.clasohlson.no/Product/Product.aspx?id=163182491

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager at jeg sniker meg inn på tråden din Espen, men jeg lurer på en ting.. Hva er grunnen til at mange setter ned vekstanga imellom hver rep på mark ? Jeg gjør ikke det, holder den i bevegelse hele tiden . Nå har jo ikke jeg de tyngste vektene enda, så det er kanskje enklere da . Men hva er best ?

Blir fort sloppy teknikk med sprett i gulvet og du får ikkje trent styrke i bunn av løftet i samme grad.

http://forum.fitnessbloggen.no/threads/enda-en-marketr%C3%A5d.2041/

Står en del der om det samme ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir fort sloppy teknikk med sprett i gulvet og du får ikkje trent styrke i bunn av løftet i samme grad.

http://forum.fitnessbloggen.no/threads/enda-en-marketråd.2041/

Står en del der om det samme ;)

Men jeg rører ikke bakken engang, jeg :confused: Jeg stopper halvveis ned på leggen, før jeg tar den opp igjen .. Nå ble jeg plutselig usikker på teknikken min her .. kanskje finne frem en video jeg også ..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...