Gå til innhold

Hva gjør dere på ordentlig dårlige dager?


Maesp

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Dårlig dag = viktig trening. Har ennå ikke slitt med å ikke komme meg på trening fordi jeg har vondt her, eller er dårlig her (Jeg har kronisk lyskestrekk og migrene) så tar bare dobbel dose craze å gunner på.

På kosthold biten kan det fort bli at 'spisedag' kommer på onsdag, og ikke lørdag, men men :<

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig har jeg alltid hatt tendenser til å skeie ut. Egen erfaring er at det viktige for meg ikke er å måtte oppgi noen grunn for å følge kostholdsplanen. Det er det som har fungert, å slutte å fundere og drøfte rundt hvorfor det er nødvendig, just do it. - mange ender ellers opp med å tenke på den usunne maten man vil ha, til man før eller siden spiser den (en ond sirkel, rent psykisk). Det er gleden som følger med resultatene av dette som gir meg mening og får meg til å fortsette gode kostvaner. Hvis jeg skal oppgi en motivasjonsfaktor som fungerer så må det være å høre Greg Plitt snakke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Føler med deg! Jeg har dritt dag selv, og dro og kjøpte to små japp og sjokolademelk. Fikk dårlig samvittighet, men så tenkte jeg at hvis jeg først trøstespiser så skal jeg søren meg nyte det! Bedre dag imorgen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter en uke med moderat russefeiring har jeg fått influensa. Vi har nå langhelg, og solen skinner for første gang denne uka her oppe i nord. Det er fint vær, som hadde passet perfekt å bli med på festen igjen i, spesielt siden det er fri i morgen. I tillegg startet jeg opp med styrketrening igjen i går etter en periode med leddplager - og det var så deilig. Idag ligger jeg død med influensa, og det kjennes ut som jeg har svelget minst 5 barberblad. Derfor skal jeg slappe av, kjøpe meg en stor boks easy tricolor is (som jeg virkelig har planer om å spise opp) og se favorittserien mens jeg synes synd på meg selv. Fokus på å bli frisk og komme bedre tilbake:-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe som har fungert for meg er å ha et gummistrikk rundt håndleddet som jeg kan smelle i armen. Ikke veldig vondt, men nok til at fokuset endrer seg et øyeblikk. Så puster jeg rolig og dypt, mens jeg fokuserer på hva oppgaven er. Har hjelpt meg stort på laaaange løpeturer der man begynner å bli skikkelig sliten og de negative tankene begynner å ebbe frem. Men også for å manne seg opp til siste sett, få meg opp av sofaen og på trening eller når verden rett og slett butter litt imot.

Tips jeg plukket opp fra Øyvind Hammer. Endre følelser

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

  • 1 måned senere...

Det der er alltid vanskelig! Det som er lurt er å alltid - ALLTID ha frukt og bær liggende, og gjerne vaniljekesam. For eksempel blåbær, bringebær osv, egentlig all slags frukt passer kjempegodt med vaniljekesam. Hva med å lage seg noen proteinpannekaker? De kan også mette søtsuget litt.. Lykke til, dette klarer du!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å ha dårlige dager vet jeg alt om. Har det muligens litt for ofte...

På mine verste dager har jeg hadt mine aller beste økter, det er de dagene jeg har satt mine pers. Selv om jeg har følt for å kun ligge under dyna de dagene, og følt at hele verden bare kan forsvinne, så har jeg opplevd et sinsykt sinne når jeg endelig har kommet meg på trening, og sinnet får meg til å gi. Hva og hvorfor jeg blir så sint vet jeg ikke, men det skjer ikke før jeg er kommet inn døra på trening.

Å gå i skog og mark er også befriende, spessielt herlig er det å gå i fjell og fjære om du har tilgang til det. Ikke noe er mer forfriskende på dårlige dager enn å gå i fjæra eller på fjellet i rufsevær!

Når det kommer til kosthold er jeg veldig glad i tørkede epleringer. Har alltid masse liggende, så når søtsuget er som verst tyr jeg til det. Om du har et sjokoladeproteinpulver (aller helst av kasein), bland det ut med pittelitt tropisk/apelsin funlight (ferdigblandet), og du har sjokoladeglasur!!! NAM!

Ellers kan jeg finne på å stå å brøle til megselv i speilet, føles ganske godt etterpå! (Ja, naboene tror at jeg er gal!)

Er det godt å blande casein sjokoladeprotein med fun light??? Hadde jeg aldri trodd! :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...