Gå til innhold

Hvor mange egg kan man spise på en dag?


ned 25

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Hahah!!! Er det noe større effekt ved å drikke eggehvite fremfor å spise en kokt egg? Mulig det er for tidlig om morran for meg altså, føler meg litt dum her....

Faktisk er det motsat...

"Et ukokt (rått) egg gir lav biotilgjengelighet av næringsstoffer, hvor flere studier antyder et proteininntak på bare 50-60 %. Råe egg inneholder et glykoprotein som heter avidin som binder biotin, og vil hemme næringsopptaket fra råe egg. Ved å koke eller steke egget deaktiverer man avidin, og vil derfor oppnå et fullverdig opptak av protein"

http://fitnessbloggen.no/spise-ukokte-egg/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg er vell litt usikker på hvor mye kcal jeg skal ha egentlig. Noen sier 1900 er greit, noen mener 1500 mens noen sier lavere så er ikke helt sikker nå :p

spis så lite du trenger for å gå ned. Går du ikke ned på 1900 sier det seg selv at du må ligge lavere. Selv ligger jeg op 14-1600 kcal, veier 66 kg og trener 4 ganger hard styrke hver uke, samt går miiinumum 30 minutter hver dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja jeg er vell litt usikker på hvor mye kcal jeg skal ha egentlig. Noen sier 1900 er greit, noen mener 1500 mens noen sier lavere så er ikke helt sikker nå :p

Uff, kjenner til den :p

i følge en kcal-kalkulator skal jeg ikke ha mer enn ca. 1300 :o da hadde jeg jo sultet i hjel!

men man merker jo relativt raskt om en er i energibalanse eller ikke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, kjenner til den :p

i følge en kcal-kalkulator skal jeg ikke ha mer enn ca. 1300 :o da hadde jeg jo sultet i hjel!

men man merker jo relativt raskt om en er i energibalanse eller ikke :)

Man sulter nok ikke i hjel av det :p Det handler bare om å velge matvarer med lav energitetthet, som grønnsaker og magre proteinkilder, samtidig som man må forstå at det å være på diett faktisk betyr at man må spise mindre enn man gjerne skulle ønske, og kanskje er nødt til å gå litt utenfor sin egen komfortsone.

Selv sitter jeg å pimper i meg lettbrus for å holde den værste sulten unna her akkurat nå. 1400 kcal på en dag som varer fra 0500 - 2300 er ikke så mye :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man sulter nok ikke i hjel av det :p Det handler bare om å velge matvarer med lav energitetthet, som grønnsaker og magre proteinkilder, samtidig som man må forstå at det å være på diett faktisk betyr at man må spise mindre enn man gjerne skulle ønske, og kanskje er nødt til å gå litt utenfor sin egen komfortsone.

Selv sitter jeg å pimper i meg lettbrus for å holde den værste sulten unna her akkurat nå. 1400 kcal på en dag som varer fra 0500 - 2300 er ikke så mye :p

Nå skal det sies at jeg absolutt ikke er på diett, da - og at jeg spiser stoore mengder grønnsaker og fiberrik mat :)

Har nok bare over gjennomsnittet høy forbrenning ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har du beregnet kaloriforbruket ditt? jeg antar du ikke har gjort det, formuleringen "noen sier" forteller meg at du har blitt fortalt det fremfor funnet det ut selv. Hvis du finner ut din egen forbrenning (blir kun estimat) og velger deg et fast energiunderskudd på 500 kalorier pr dag (jfr. Asle Bøes læresetning) så vil du finne ut hva du skal ha i deg ila en dag.

Her er fb sin kalorikalkulator på facebook: http://www.facebook.com/fitnessbloggen?sk=app_125997777506575gir deg en grei pekepinn! utover dette må du kanskje til lege for å få en bedre vurdering (aner ikke det altså, bare antar)

i følge den der kalorikalkulatoren skal jeg ha 2657????

Har regnet ut på grete roede, der mener de jeg skal ha 1900 kcal pr dag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...