Gå til innhold

Kveldsmat


Felicie

Anbefalte innlegg

Hei! Begynner å kjenne meg litt matlei.. kan komme av at jeg stort sett spiser det samme, er ikke så flink til å variere. På kveldene liker jeg noe søtt, men som metter. Har i flere uker spist en appelsin etterfulgt av en stor bolle med havregrøt/müsli/kokosmasse/nøtter, blanda med yoghurt naturell/skyr/cottage cheese, toppa med eplebiter, tranebær, rosiner og kanel. Det er godt dette, men begynner som sagt og bli litt smålei.

Har dere noen tips til ENKLE og søte retter til kveldsmat? Vi har ikke noe "supermat" tilgjengengelig, dvs. proteinpulver, sunne kakemix-er, o.s.v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Gjest Slettet
Takker :) Høres godt ut mye av dette, men spiser som oftest av det vi har hjemme (vi har ikke alt det dere har nevnt) og gidder ikke bruke penger på min egen mat. Er bare 17 år

Da må du nesten liste hva dere har da :) Umulig for oss å komme med forslag hvis du ikke kan kjøpe/prøve/spise det uansett :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

LeanMachine Foreldrene mine er drittlei av at halve handlelista er skrevet av meg med mine matønsker.. :(

Nitram: Havregryn, linfrø, solsikkefrø, mandler, hasselnøtter, valnøtter, tørket aprikos, tørkede tranebær, rosiner, Akasiehonning, kokosmasse, knekkebrød, brød, egg, yoghurt (forskjellige typer), cottage cheese, peanøttsmør, banan, eple, appelsin, melk, alt mulig krydder.. Hmm, ja. Var det jeg kom på i farten som jeg kan tenke meg i kveldsmat

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Slettet
LeanMachine Foreldrene mine er drittlei av at halve handlelista er skrevet av meg med mine matønsker.. :(

Nitram: Havregryn, linfrø, solsikkefrø, mandler, hasselnøtter, valnøtter, tørket aprikos, tørkede tranebær, rosiner, Akasiehonning, kokosmasse, knekkebrød, brød, egg, yoghurt (forskjellige typer), cottage cheese, peanøttsmør, banan, eple, appelsin, melk, alt mulig krydder.. Hmm, ja. Var det jeg kom på i farten som jeg kan tenke meg i kveldsmat

Skive+ banan +proteinshake

lage proteinbars med nøtter,honning, peanøttsmør

skiver+egg

omelett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

LeanMachine Foreldrene mine er drittlei av at halve handlelista er skrevet av meg med mine matønsker.. :(

Nitram: Havregryn, linfrø, solsikkefrø, mandler, hasselnøtter, valnøtter, tørket aprikos, tørkede tranebær, rosiner, Akasiehonning, kokosmasse, knekkebrød, brød, egg, yoghurt (forskjellige typer), cottage cheese, peanøttsmør, banan, eple, appelsin, melk, alt mulig krydder.. Hmm, ja. Var det jeg kom på i farten som jeg kan tenke meg i kveldsmat

Daniel Patterson's Poached Scrambled Eggs

Enkleste måte i verden å lage eggerøre på. Det tar deg under ett minutt totalt.

Ha på litt gressløk etterpå, og enjoy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Hei! Begynner å kjenne meg litt matlei.. kan komme av at jeg stort sett spiser det samme, er ikke så flink til å variere. På kveldene liker jeg noe søtt, men som metter. Har i flere uker spist en appelsin etterfulgt av en stor bolle med havregrøt/müsli/kokosmasse/nøtter, blanda med yoghurt naturell/skyr/cottage cheese, toppa med eplebiter, tranebær, rosiner og kanel. Det er godt dette, men begynner som sagt og bli litt smålei.

Har dere noen tips til ENKLE og søte retter til kveldsmat? Vi har ikke noe "supermat" tilgjengengelig, dvs. proteinpulver, sunne kakemix-er, o.s.v

Cottage cheese, vaniljekesam og blåbær eller eple og kanel. Nam ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...

Lag sunn lefse av 2 eggehvitter, 2 ss mager kesam , 1 ss valgfritt mel tilsett eventuelt sukrin og kardemomme hvis du vil ha det søtere. Pisk sammen og hell ut på bakepapir og stek i ovnen på 200 grader i 5 min ca.

Så kan du variere med sukkerfrittsyltetøy, kesam, cottage cheese , skyr , sukrin og frukt som fyll. Rull sammen og nyyyt!:happy:

Min favoritt er yoplait vanilje med banan og masse sukrin gold. Du kan også eventulet fylle lompene med vanelig mat, som f.eks røklaks, skinke og grønnsaker osv. Superdigg og lett!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

'' sunn lefse'' er nok ikke så sunn lefse for ts da hun etter hva jeg har lest vil litt opp i vekt - og det ville vært dumt å erstatte hennes gode porsjon grøt med et så lite energirikt måltid. Ang kveldsmat vil jeg anbefale å lage hjemmelaget musli av havregryn (kok opp havregrøt med kanel, søtning og rosiner og stek i ovnen før du knaser den i småbiter) og tilsett i vaniljeskyr/kesam med vaniljeessens eller annen vaniljeyoghurt sammen med blåbær, enten ferske eller frosne - sååå god kombinasjon:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...