Gå til innhold

Omega 3!!!


ViV

Anbefalte innlegg

Går meg vill i jungelen av tilskudd!

Skal gå til anskaffelse av en omega3 olje,, tips til hva som er best!!

Har tidligere brukt udo's choice og amanprana, men disse er ikke fiskeolje basert!

Så nå tenkte jeg at jeg skulle prøvd fiskeolje!!

Hvilken er best?

Flytende eller kapsel??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Siden jeg kom hit, har jeg selvsagt blitt med i seloljegjengen. Siden jeg faktisk synes det smaker "bedre" (les: mindre jævlig) enn både tran og Udo's, fortsetter jeg fint med det.

Handler mine på den lokale helsekosten, og kan avbefale Ruis sin med smak av rosmarin. Tenkte at siden Tran med sitron smaker bedre, vil en smakstilsetning være bra på seloljen også, men NEI! Jeg kjøper heller standard og skyller ned med en slurk juice.

[ATTACH]101728[/ATTACH]

post-13843-14440937321564_thumb.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ehe, tilbake til spørsmålet ditt. :oops:

Det er vel snakk om at man må spise en hel masse kapsler for å få i seg tilsvarende mengde som en slurk olje. Så, hvis du klarer det, anbefales olje.

(Mine kilder baserer seg på andre forum, så de er høyst usikre, men dette er nok noe kosholdsekspertene på forumet kan.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De som er renset flere ganger,er best:) Mer info enn det trenger man i grunnen ikke...spør gjerne på helsekosten hvordan oljene er produsert og hvor,dokumenterte forskningsresultater osv.

De skal være renset flere ganger pga at de vil inneholde tungmetaller ellers..og disse er ikke bra for hjernen/kroppen.

Min erfaring og råd er å bruke enten ruis selolje,eskimo eller eye -q eller triomega:) Alle disse er topp kvalitet.

Sjekk at oljen du får er fra fisk eller sel,krill,,ellers er det plantebasert og det blir ikke det samme:) Udos olje er plantebasert,ikke like sunn:) altså ,man kan ta både en fiskeolje og en planteolje om det er det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Henger meg litt på her med et spørsmål, men hva er det egentlig med Udos Choice, er den oppskrytt eller noe? Har ikke helt fått den for meg og sett i kostoppsett at det er spesifisert at det skal være denne som er kilden til Omega 3 i dietten. er den tilsvarende med vitaminer, kcal etc? :huh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

den er plantebasert,ikke fiskebasert,ergo,ikke fra de beste kilder..oppskrytt..tja..de som anbefaler den er som regel sponset,i samarbeid,osv:) Udos samarbeider med mange :)

Henger meg litt på her med et spørsmål, men hva er det egentlig med Udos Choice, er den oppskrytt eller noe? Har ikke helt fått den for meg og sett i kostoppsett at det er spesifisert at det skal være denne som er kilden til Omega 3 i dietten. er den tilsvarende med vitaminer, kcal etc? :huh:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Henger meg litt på her med et spørsmål, men hva er det egentlig med Udos Choice, er den oppskrytt eller noe? Har ikke helt fått den for meg og sett i kostoppsett at det er spesifisert at det skal være denne som er kilden til Omega 3 i dietten. er den tilsvarende med vitaminer, kcal etc? :huh:

Udos Choice er ikke en god kilde til omega3. Siden den er plantebasert inneholder den alfalionelsyre. ALA kan omdannes til omega3 i kroppen, men i svært liten grad. Ca 1-5% av det du inntar omdannes til aktiv omega3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...