Gå til innhold

Hva gjør jeg feil??


ned 25

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

ja men har ikke lappen heller så må isåfall ta buss til stedet og få tid til det, trene og middag før leggetid til ungene etter bhg er ikke barebare....

har mulighet nå og fram til jeg får jobb eller beg på skole så da skal jeg gjøre det (minsten beg i bhg i dag) men etter det kan det bli vanskelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man klarer om man vil :D

Jeg har flere venninner som har både to og tre barn og er aleine. De klarer det :D De trener også 3 - 4 ganger i uka.

Har du familie eller venner som kan passe på småtrolla innimellom kanskje?

joda er helt sikkert det om man har folk som kan stille opp, eksen må jeg kjempe med for og ha de, og ingen i hans familie stiller opp (farmoren har hatt eldsteman på 4 en gang siden han ble født)

min mor, mormor, morfar og bror er død. Pappa bor langt vekke, min lille søster er flyttet til oslo, og min lillebror er for liten, min storesøster bor 3 busser unna og har ikke bil. jeg har min farmor og farfar igjen og spør, de reiser til spania i 3-4 mnd nå utenom det kan de en gang i blandt.......

alle mine venner har barn og familie selv, har de tid og ta seg fri fra de noen timer trener de selv....

SÅ nei ikke bare bare og få det til om man vil for tro meg jeg vil! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva med og lage knekebrød selv av frø og egg? er det en grei utvei for meg, komme opp i nok kcal men lite karbs?

eller lavkarbo brød? ihvertfall til noen av måltidene men karbohydrater til middag? men mindre?

Skjønner fremdeles ikke helt hvorfor du stadig snakker om å komme opp i nok kcals? Jeg har også egnet ut hva jeg skal ligge på, men ser på det som utelukkende positivt når jeg ligger godt under det - så lenge jeg får i meg riktig næringsstoffer. Det essensielle med å gå ned i vekt er å ligge i underskudd i kaloriregnskapet, og da er det ikke naturlig å hele tiden jobbe mot å komme opp i nok kalorier.

Var jeg deg ville jeg som de fleste andre over her kuttet i kcals, og karbo, tilført mer sunt fett og protein og økt styrketreningen og aktivitetsnivået. Greit, du har betalt masse penger for grete roede, men når det ikke funker - da funker det ikke, så bytt til noe mer effektivt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig de finnes der ute og har vel sett de står fram på TV, men jeg kjenner ingen som har fått en varig vektreduksjon med Grete Roede opplegget. Med så mange måltider og mellommåltider er det for det første veldig lett å spise litt mer enn man kanskje trodde. Det trenger ikke være annet enn at det man trodde var 10 gram lettmargarin egentlig var 15 gram.

I tillegg har kostholdet alt for lite proteiner slik at man går sulten hele tiden og aldri får spist seg mett. Lite proteiner gjør også at man mister mer muskelmasse på diett og da er det også mye lettere å legge på seg igjen (muskler forbrenner mer energi enn fett).

Jeg er ingen GR fan, men mamma holder på med dette nå og trives godt med det. Har gått ned ganske masse.. så får vi se om det varer, da! Leste gjennom litt av det nyere kursmaterialet, og mye av det som står der er jo bra også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skjønner fremdeles ikke helt hvorfor du stadig snakker om å komme opp i nok kcals? Jeg har også egnet ut hva jeg skal ligge på, men ser på det som utelukkende positivt når jeg ligger godt under det - så lenge jeg får i meg riktig næringsstoffer. Det essensielle med å gå ned i vekt er å ligge i underskudd i kaloriregnskapet, og da er det ikke naturlig å hele tiden jobbe mot å komme opp i nok kalorier.

Var jeg deg ville jeg som de fleste andre over her kuttet i kcals, og karbo, tilført mer sunt fett og protein og økt styrketreningen og aktivitetsnivået. Greit, du har betalt masse penger for grete roede, men når det ikke funker - da funker det ikke, så bytt til noe mer effektivt ;)

hehe nei der sier du noe, er vell bare blitt litt opphengt i de kcal etter kurset :p

der sier de at går man under på kcal går kroppen i sparemodus og sparer på fettet istedenfor og forbrenne det... er det bare tull eller er det en mellom ting der?

har bare en uke igjen der nå, men har alt beg og gjøre forandringer dropper mange brødmåltid med egg eller knekkebrød laget av frø og egg, forandret på treningen litt (men blir bedre når minsten er ferdig med innkjøring i bhg). om en uke prøver jeg bare følge tips osv her inne :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe nei der sier du noe, er vell bare blitt litt opphengt i de kcal etter kurset :p

der sier de at går man under på kcal går kroppen i sparemodus og sparer på fettet istedenfor og forbrenne det... er det bare tull eller er det en mellom ting der?

har bare en uke igjen der nå, men har alt beg og gjøre forandringer dropper mange brødmåltid med egg eller knekkebrød laget av frø og egg, forandret på treningen litt (men blir bedre når minsten er ferdig med innkjøring i bhg). om en uke prøver jeg bare følge tips osv her inne :)

Det med sparemodus er nok ikke helt oppdatert, nei ;) ingen fare å ligge i underskudd når vektnedgang er målet - så lenge du ikke går sulten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg ikke lest siste siden med svar så nøye, men tenkte bare å si at jeg ligger på 1200-1300 kcal pr dag (+ litt ekstra etter trening). Trener jeg ikke så går jeg ned i vekt med et kcal-inntak på 1300 kcal (hehe...jeg har vært syk en lang periode nå, så vet med sikkerhet at jeg går ned selv uten aktivitet på de tallene!). Så 1900 kcal kan være litt for mye for deg.

Men du har fått mange gode råd :D. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig de finnes der ute og har vel sett de står fram på TV, men jeg kjenner ingen som har fått en varig vektreduksjon med Grete Roede opplegget.

Da er vel jeg ett unntak da - 15 kg ned. hakke sett snurten av de siden ;)

- Selv om det var mamma som gikk på Grethe Roede, jeg "bare" leste bøkene og fulgte opplegget - men det blir jo det samme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er vel jeg ett unntak da - 15 kg ned. hakke sett snurten av de siden ;)

- Selv om det var mamma som gikk på Grethe Roede, jeg "bare" leste bøkene og fulgte opplegget - men det blir jo det samme.

Godt det er noen suksesshistorier også :thumbsup:. Men så har vel du lagt om til litt annet kosthold med mer proteiner etter hvert samt mye mer fokus på styrketrening? Er nok av de som går ned i vekt, men ikke så mange som klarer å bli der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt det er noen suksesshistorier også :thumbsup:. Men så har vel du lagt om til litt annet kosthold med mer proteiner etter hvert samt mye mer fokus på styrketrening? Er nok av de som går ned i vekt, men ikke så mange som klarer å bli der.

Det har jeg, men dette var først 2-3 år etter "endt" Grethe Roede.

Skal også sies at det jo er med Grethe Roede som med alt mulig annet - 90% av de som begynner på det har også en plan om å "slutte" på det når kurset er over. Så da har man jo på en måte lagt lista med en gang...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har jeg, men dette var først 2-3 år etter "endt" Grethe Roede.

Skal også sies at det jo er med Grethe Roede som med alt mulig annet - 90% av de som begynner på det har også en plan om å "slutte" på det når kurset er over. Så da har man jo på en måte lagt lista med en gang...

Enig med det. Men oppsettet på GR gjør at det er vanskelig å fortsette med det i lengden også. Går greit så lenge motivasjonen er på topp, men når den butter så går man gjerne tilbake til det gamle. Hadde de 90% fått en aha opplevelse underveis som tilsa at dette var jo ikke så vanskelig likevel, kan spise seg mett, bli kvitt cravings og likevel gå ned i vekt så hadde de kanskje lykkes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Enig med det. Men oppsettet på GR gjør at det er vanskelig å fortsette med det i lengden også. Går greit så lenge motivasjonen er på topp, men når den butter så går man gjerne tilbake til det gamle. Hadde de 90% fått en aha opplevelse underveis som tilsa at dette var jo ikke så vanskelig likevel, kan spise seg mett, bli kvitt cravings og likevel gå ned i vekt så hadde de kanskje lykkes.

Jeg kan ikke helt se hvorfor det skulle være så vanskelig å fortsette med i lengden?

Ett kosthold basert på grove kornprodukter, magre proteinkilder og frukt og grønt er jo ikke akkurat noe hokus-pokus.

Det å skulle basere det på kesam, CC, kyllingfilet, minst mulig korn, ikke så mye frukt, masse grønt, ikke små måltider og helst ikke spise før kl 1400 om dagen (jaja, satt på spissen) vil være myyyye vanskeligere for mange å følge.

Mitt typiske GR kosthold var:

frokost: 3 knbrød med pålegg

Lunsj: samme, en frukt

middag: masse kjøtt og grønt, lite poteter, pasta

kvelds: 3 knbrød med pålegg, en frukt

Det er ikke akkurat noe hokuspokus. Slik levde jeg i - eh - 2 og et halvt år :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke helt se hvorfor det skulle være så vanskelig å fortsette med i lengden?

Ett kosthold basert på grove kornprodukter, magre proteinkilder og frukt og grønt er jo ikke akkurat noe hokus-pokus.

Det å skulle basere det på kesam, CC, kyllingfilet, minst mulig korn, ikke så mye frukt, masse grønt, ikke små måltider og helst ikke spise før kl 1400 om dagen (jaja, satt på spissen) vil være myyyye vanskeligere for mange å følge.

Mitt typiske GR kosthold var:

frokost: 3 knbrød med pålegg

Lunsj: samme, en frukt

middag: masse kjøtt og grønt, lite poteter, pasta

kvelds: 3 knbrød med pålegg, en frukt

Det er ikke akkurat noe hokuspokus. Slik levde jeg i - eh - 2 og et halvt år :p

Jeg kunne ihvertfall ikke levd på det i lengden uten å sprekke :)

Men folk er jo forskjellige, noen fungerer bedre på et karbohydratrikt/proteinfattig kosthold enn andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe nei der sier du noe, er vell bare blitt litt opphengt i de kcal etter kurset :p

der sier de at går man under på kcal går kroppen i sparemodus og sparer på fettet istedenfor og forbrenne det... er det bare tull eller er det en mellom ting der?

Gammel overtro. :) Får ikke kroppen nok energi til å dekke sine behov, må den ta av lagrede midler (fett, glykogen (lagrede karbohydrater) og muskler). Grunnen til at vekta "stopper opp" for mange når de legger seg på et lavere kcal-nåvi, kan være at det er mye lettere å sprekke når kroppen stadigvekk forteller deg at "du må se å få i deg mer mat - det er sultkrise på gang" - selvom magen er mett.

For å ta et ekstremt på spissen-eksempel: Tror du fangene i konsentrasjonsleierene under 2. verdenskrig sparte på fettet i sin 1100-kcal-diett? Nettopp. :) Her fikk de ikke et gram mer enn sine tildelte porsjoner, og ikke noe lørdagskos eller andre fristelser som gjør at man sprekker og spiser tre ganger så mye som man skal ha. Kroppen VIL tære av reservene om den får mindre energi enn den helst skulle hatt. Som en foreleser i biokjemi sa til oss på skolen: "Kroppen er DUM. Den skjønner bare energi inn og energi ut."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke om det har med forandrin av trening og mat og gjøre eller om det er tilfeldig. men var på grete roede kurs i går og hadde da mistet 1.7 kg.....

Jeg har beg med 30 day shred (styrke og kondisjonstrening) gått turer og byttet ut to måltider med skyr og egg istedenfor masse brød. Det er det meste jeg har gått ned noen gang, så nå skal jeg fortsette sånn og håååper det fortestter på denne måten (ikke så mye hver uke, det er vell ikke så bra men ihvertfall nedgang fra uke til uke) (har og kuttet kraftig ned på karbs til middag og mye mer kjøtt og grønnsaker)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke om det har med forandrin av trening og mat og gjøre eller om det er tilfeldig. men var på grete roede kurs i går og hadde da mistet 1.7 kg.....

Jeg har beg med 30 day shred (styrke og kondisjonstrening) gått turer og byttet ut to måltider med skyr og egg istedenfor masse brød. Det er det meste jeg har gått ned noen gang, så nå skal jeg fortsette sånn og håååper det fortestter på denne måten (ikke så mye hver uke, det er vell ikke så bra men ihvertfall nedgang fra uke til uke) (har og kuttet kraftig ned på karbs til middag og mye mer kjøtt og grønnsaker)

Det er nok ikke en tilfeldighet, men en virkning av at treningen har økt pittelitt og at du har gjort forandringer i kostholdet ;-)

Flink!

Det er ikke alltid så mye som skal til ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...