Gå til innhold

Hva gjør jeg feil??


ned 25

Anbefalte innlegg

Fikk mitt andre barn for snart 2 år siden og har siden han var 6 uker kjempet mot kg....

Har det siste året gått sammen med legen for og prøve og finne ut hvorfor jeg ikke går ned i vekt, skrevet opp hva jeg spiser og hvordan jeg trener og til slutt viste hun ikke hva hun skulle si lengre.

Vil ned 10-15 kg som første mål, så 10-15 kg til etter det (er 25 år, er 95 kg og 168 høy)

Jeg har begynt på grete roede kurs, men det går veeeldig sent ned med bare noen 100 gram i uken, og to ganger har jeg gått opp, da har jeg fulgt alt men har hatt med en bytur en dag. Har trent 5- 6 dager i uken siden august og står fortsatt på 95.

Skriver ned alt jeg skriver på grete roede og passer på at jeg ligger innfor det jeg skal ha.... Jeg skal få dekket buk plastikk og brystredukson vis jeg går ned til mellom 80-85 kg så dette er min store motivasjon så det er beinhardt løp for meg nå men beg og miste motivasjon når ikke noe skjer.....

Kan nevne at jeg for noen år siden hadde anorexia, noe legen mener kan ha vert ødeleggende for min forbrenning...

klarte gå ned 12 kg etter 1 barn, med reductil.

Jeg går tur om morgen 30 min, ett par dager i uken går jeg 1.5 time i tillegg, trener mellom 30min og 1 time styrke 2-3 ganger i uken og noen dager 40 min zumba...

På grete roede skal man ha 7 trimpoeng i uken. jeg har mellom 10-20 på en uke.....

Hva skal jeg gjøre? kjemper hardt og vil sårt ha resultater nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg følger Grete roede, det er ca 1900 kcal på en dag. 5 måltider hver dag pluss frukt og melk (melkeprodukter utenom) 220 kcal til frokost (to skiver med grovtbrød eller 4 knekkebrød) 330 kcal til lunsj (3 skiver på 30 gram eller 6 knekkebrød) 110 kcal til mellommåltid (skyr el to rugsprø) middag er det kjøtt, karbonadedeig, kylling eller laks (225 gram) og potet (225 gram) fullkorns pasta/ris (150 gram) masse grønnsaker. Kvelds er samme som frokost. Magert pålegg (kylling, kalkun, skinke, vita hjertego lever postei) kommer jeg i for lite kcal på en dag tar jeg en hånd nøtter, spiser 3 frukt utenom dette, drikker 2 dl skummet melk og av og til en yoplait dobbel 0% yoghurt. Spiser hver 3 time.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva tenker du om å øke intensiteten på treningen? Jeg vet jo ikke hvor intensive styrkeøkter du har, men kanskje sette opp et helkroppsprogram som f.eks. RYP (https://www.tn.no/ryp)? Har hatt great success med det selv.

Tenker at du kan bytte ut brødmat-lunsjen med en proteinrik salat eller en mager proteinkilde og grønnsaker.

Ellers et par flotte artikler til ettertanke og inspirasjon:

http://fitnessbloggen.no/jenter-derfor-fungerer-ikke-treningen-og-dietten-deres/

http://fitnessbloggen.no/fleskemoderasjon-fullfort/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har en dvd jeg følger med styrken, er svett da men kunne nok hatt tyngre vekter kanskje, hvor tunge bør man bruke?

takk for linker, skal sjekke de.

har du noen tips til den lunchen vis det ikke skal være brød, er så inni grete roede nå og brødmaten man har der så er litt tom på andre typer lunsj.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Maten bør veies før den tilberedes, vil ikke få riktig mål etter at den er tilberedt. Til lunsj kan du spise f.eks kalkun/kylling/tunfisk/torsk/svin, med salat eller grønnsaker til. Ikke nødvendig med brød, ris eller poteter, man blir mett likevel ;)

Event. lag en omelett. Cluet er planlegging, det krever gjerne at man lager matpakke og tenker igjen om på forhånd hva man putter i munnen.

Styrketrening er nedbryting av muskler, så ikke vær redd for å trene tungt.

Verste som kan skje er at du øker forbrenningen og blir sterkere.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får hvertfall i deg alt for lite fett.. kun gjennom når du evnt spiser laks eller nøtter av det du ramser opp.. Alt for mye brødmat , poteter og slikt.. 18-1900kcal er sikkert greit for deg.. du kan evnt ta et måltid i uken feks lørdags kveld hvor du øker litt og "belønner" deg selv med litt ekstra 2-300kcal..

frukt er masse kcal, og karbohydrater. så 3 frukt om dagen gir deg masse kcal. samme gjør all melken.. enten må du regen med det i totalen, eller så må du kutte det ut. legg også evnt frukt du spiser til måltid som dessert og ikek utenom som mellommåltider..

feit fisk, nøtter, avacado +++ med sunt fett er et must. du går ikke ned i vekt om du ikke spiser fett.

evnt også kjøp deg omega 3 feks denne fra norkost.no http://www.norkost.no/lakseolje_300ml_frisk_appelsinsmak/P_339 og ta en spiseskje morgen og kveld..

når det gjelder styrketreningen så skal du ta i mye mere.. velg en vekt du feks tror du klarer 15 repetisjoner med og så tar du 12.. greit å ikke kjøre seg 100% tom på alle sett..Du bør lese mye mere om styrke/vekttrening og få deg et bra program. RYP som er nevnt er et greit nybegynnerprogram

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maten bør veies før den tilberedes, vil ikke få riktig mål etter at den er tilberedt. Til lunsj kan du spise f.eks kalkun/kylling/tunfisk/torsk/svin, med salat eller grønnsaker til. Ikke nødvendig med brød, ris eller poteter, man blir mett likevel ;)

Event. lag en omelett. Cluet er planlegging, det krever gjerne at man lager matpakke og tenker igjen om på forhånd hva man putter i munnen.

Styrketrening er nedbryting av muskler, så ikke vær redd for å trene tungt.

Verste som kan skje er at du øker forbrenningen og blir sterkere.. :)

Noe lavkarbo greier er ikke for meg, har prøvd det i noen mnd og ikke gikk jeg ned og ikke tivdes jeg med den livsstilen.....

Vanskelig var det og med barn.....

På grete roede skal mat veies og føres inn i nettdagbok som regner ut kcal når det er ferdig laget :/ men er ferdig med kurset om ett par uker og såklart åpen for annet da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går ikke på lavkarbo jeg, har bare redusert litt. Effekten har vært -4.5 cm rundt midja, -5 cm rundt magen.

Har ris til middagmåltidene mine, da 20 gr FØR koking. Likedan spiser jeg havregrøt til frokost, mye fiber men får ikke den oppblåstheten som ved brødmat. Om det du gjør nå ikke fungerer, var ikke spørsmålet hva du kunne gjøre annerledes..?

Har en aktiv treåring jeg, ikke noe stress i forhold til han.. Lager matpakker på kvelden etter han har lagt seg, spiser felles måltider sammen og stort sett det samme også. Er hva man gjør det til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får hvertfall i deg alt for lite fett.. kun gjennom når du evnt spiser laks eller nøtter av det du ramser opp.. Alt for mye brødmat , poteter og slikt.. 18-1900kcal er sikkert greit for deg.. du kan evnt ta et måltid i uken feks lørdags kveld hvor du øker litt og "belønner" deg selv med litt ekstra 2-300kcal..

frukt er masse kcal, og karbohydrater. så 3 frukt om dagen gir deg masse kcal. samme gjør all melken.. enten må du regen med det i totalen, eller så må du kutte det ut. legg også evnt frukt du spiser til måltid som dessert og ikek utenom som mellommåltider..

feit fisk, nøtter, avacado +++ med sunt fett er et must. du går ikke ned i vekt om du ikke spiser fett.

evnt også kjøp deg omega 3 feks denne fra norkost.no http://www.norkost.no/lakseolje_300ml_frisk_appelsinsmak/P_339 og ta en spiseskje morgen og kveld..

når det gjelder styrketreningen så skal du ta i mye mere.. velg en vekt du feks tror du klarer 15 repetisjoner med og så tar du 12.. greit å ikke kjøre seg 100% tom på alle sett..Du bør lese mye mere om styrke/vekttrening og få deg et bra program. RYP som er nevnt er et greit nybegynnerprogram

takk for tips :)

frukt og melk er med i1900 kcal per dag... så jeg overstiger ikke det iløpet av dagen uansett, ligger vell heller litt under noen dager,tar omega 3 kapsler hver dag, er ikke det nok? eller bør jeg bytte til den der?

Føler styrke er veldig vanskelig og få til nok av hjemme, må man på trenigs senter for og få det rette eller holder det og kjøpe seg vekter hjemme?

hva med protein? får jeg nok av det? har det mye og si?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går ikke på lavkarbo jeg, har bare redusert litt. Effekten har vært -4.5 cm rundt midja, -5 cm rundt magen.

Har ris til middagmåltidene mine, da 20 gr FØR koking. Likedan spiser jeg havregrøt til frokost, mye fiber men får ikke den oppblåstheten som ved brødmat. Om det du gjør nå ikke fungerer, var ikke spørsmålet hva du kunne gjøre annerledes..?

jo men har prøvd maaange metoder og ikke noe har funket, som sagt har jeg prøvd lavkarbo og syntes ikke det var noe, men kan godt bytte ut en del måltider. Har ikke prøvd havregrøt så det kan jeg gjerne prøve..

Er åpen for alle tips men fullfører grete rode nå på sånn som de gjør det der siden jeg har betalt over 2000 kr for det....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du trenger ikke spise lavkarbo, men forsetter du slik du gjør nå med så lite proteiner og fett så går du ikke ned i vekt..

Du spør hva du gjør feil: et er faktisk veldig enkelt, du trener for lite ( siden du antagelig har for lav intensitet når du trener) og spiser for mye , spesielt for mye karbohydrater.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

skal prøve det dere sier, absolutt, var ikke meningen og virke sta og vanskelig asså, vil jo ned i vekt og gjør alt for klare det.

takk for hjelpen.

kom gjerne med mer både dere og andre.

tips til hva jeg kan spise eks, skal bytte ut lunsjen med egg ihvertfall. ..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jo men har prøvd maaange metoder og ikke noe har funket, som sagt har jeg prøvd lavkarbo og syntes ikke det var noe, men kan godt bytte ut en del måltider. Har ikke prøvd havregrøt så det kan jeg gjerne prøve..

Er åpen for alle tips men fullfører grete rode nå på sånn som de gjør det der siden jeg har betalt over 2000 kr for det....

Er ikke snakk om at du skal kutte ut alt av karbohydrater og leve på maks 20 gram karbo om dagen, men som nevnt f.eks kutte kraftig ned på karbohydratene i ett eller to måltider daglig. Du kan for eksempel ha en salat med kyllingfilet, egg eller reker i, og litt linser (20% karb - hvorav 8% er fiber - pr 100 gram kokt/oppbløtt vare). DET fikser du! Det fikser til og med jeg, og jeg elsker karbohydrater over alt i verden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

komme opp i 1900 kcal uten mye karbs til middag og lunsj er ikke lett, har til i dag spist frokost: 2 skiver sundt og godt havrebrød (ekstra grovt) med grill skinke på. Lunch: 3 kokte egg og en skive. mellommåltid 1 rugsprø, middag 200 gram wok grønnsaker og 300 gram svinekjøtt (stappmett) kvelds 2 skiver med vita hjertego ovnsbakt lever postei. I sharon frukt, en yoplait dobbel 0% mango . 2.5 dl skummet melk, en hånd med mandler (29 gram)

er opp 1611 kcal i dag..... skal ha 1900.... i grønnsaker og kjøtt er det veldig vanskelig og komme opp i rett anntall kalorier syntes jeg.... tips til hva jeg kan spise?

har i tillegg trent 1 time med styrke (dvd, 15 min lår, 15 min armer, 15 min rumpe og 15 min mage) pluss 20 min 30 day shred (der varierer de med styrke med manualer, cardio og abs i 20 min)

sorry mye mas på meg nå, men noe gjør jeg jo gale og det er det og finne feilene og rette opp i de, vil jo klare dere og virker som mange her inne har god peiling. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke snakk om at du skal kutte ut alt av karbohydrater og leve på maks 20 gram karbo om dagen, men som nevnt f.eks kutte kraftig ned på karbohydratene i ett eller to måltider daglig. Du kan for eksempel ha en salat med kyllingfilet, egg eller reker i, og litt linser (20% karb - hvorav 8% er fiber - pr 100 gram kokt/oppbløtt vare). DET fikser du! Det fikser til og med jeg, og jeg elsker karbohydrater over alt i verden.

skal absolutt prøve dette og tror ikke det er noe problem i det heletatt faktisk. men det og komme opp i rett antall kcal per dag er vaskelig uten karbohydrater. er det jeg ikke forstår hva jeg skal spise for og komme opp i rett anntall som er 1900, kom opp i 1600 i dag men fortsatt sikkert for mye karbohydrater eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke vanskelig å komme opp i rett antall kalorier uten karbohydrater om du erstatter de med litt sunt fett, feks fra produkter som Cottage Cheese:) og det må du, for det vil bli litt lite energi om du skal trene og spise nesten bare protein og grønt. Men jeg tenker også at du kanskje skulle ligget litt lavere i kaloriinntak om dagen, kanskje på 1500-1600 kcal? Kan virke som at du ligger omtrent i energibalanse nå siden du ikke går ned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fullt mulig jeg må ned litt ja, så da kan jeg spise som i dag eller bør jeg kutte karbohydrater ennå mer kanskje?

Men litt redd for og spise for lite vis jeg nå øker treningen og? eller er det ok?

cottage cheese liker jeg ikke :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville både spist litt mindre ift kalorimengden, og kuttet karbohydrater i form av brød, pasta, ris o.l. Kroppen har mye mer bruk for sunne fett- og proteinkilder og karbohydrater fra frukt og grønt:) når du skal slanke deg ville jeg dog ha vært forsiktig med fruktmengden, og holdt meg unna juice/melk (flytende kalorier). Spis mye laks! Den inneholder sunt fett, og er mer kaloririkt ift kylling/svin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...