Gå til innhold

Angående varierende kvalitet hos tine cottage cheese.


MarcusK

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Prøv, ern sur så ern sur:p Etter at det ble skrukork på melka holder den lengre, men har hatt et par uggne opplevelser med klumpete melk uten sursmak:D

Ble så jeg spiste boksen etter litt lukting og prøvesmaking, God den! = )

husker jeg spiste en boks med go morgen yoghurt der lokket ikke var blitt helt limt igjen.. Resultatet ble at jeg ikke klarte å spise noe med melk i de neste 2 dagene da alt smakte surt å jævlig. :yuck:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror også forresten at når CCen er helt jævlig smuldrete, tørr og nesten litt suraktig (men ikke gammel) at den har stått for kaldt/fryst el ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest noen123
Ble så jeg spiste boksen etter litt lukting og prøvesmaking, God den! = )

husker jeg spiste en boks med go morgen yoghurt der lokket ikke var blitt helt limt igjen.. Resultatet ble at jeg ikke klarte å spise noe med melk i de neste 2 dagene da alt smakte surt å jævlig. :yuck:

cottage cheese holder seg lenge over dato, opptil rundt 10 dager over kan gå greit etter min erfaring :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har opplevd flere ganger at "saften" i boksen ikke har forsvunnet, til tross for harde tiltak når det kommer til røring! Kulene som alltid pleier å være der, er ofte crunchet sammen i store klumper, men for all del, det går ned!

Har opplevd det selv, men på meg å, så går det ned

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

  • 4 uker senere...

Noen som har oppdaget at Tine har kommet med ny cottage cheese? Eller det vil si, vanlig cottage cheese i ny boks. I to ulike størrelser, den ene var på 250g- og kostet 19.90,- på Rema 1000. (synes å huske at den gamle på 300g kostet ca.17kr?) og en boks på 420g til 34,90,- Helt genialt att cottagen kommer i større forpakning- men prisen, fy søren, håper den reduseres rimelig snart.! Kjenner jeg blir sinna, dette passer ikke inn i budsjettet mitt altså.!

post-18636-14440937699414_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahaha, ja!! Jeg kjøpte først 430-gramsen (34,50 kr), før jeg innså at den kostet MER enn 2 bokser på 300 gram (30 kr). Jeg bare, what. o_O Butikkdama så relativt surt på meg da jeg spurte om jeg kunne bytte den mot to mindre bokser. Makan til pris for ny innpakning, ass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På Ica supermarked koster den store cottage cheesen (vanlig, ikke mager) 27,90 kr. Og den lille (250 g) koster 18 eller noe, så forskjellen i kiloprisen var på ni-ti kroner ;) Og kiloprisen på den store er dermed omtrent lik kiloprisen for den gamle på 300 g.

Ellers kommer det også ny mager cottage cheese, med eple, pære og vanilje (og tilsatt sukker).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe drev og laget en ny tråd her for 1 time siden, men alt låste seg så jeg måtte restarte -og da jeg kom på så jeg at denne tråden var oppdatert. Helt sykt. Går fra kilospris på 51,60 til 83,30 o_O

300gr 14,30-19,90

250gr 19,90

420gr 23,90 (Rimi :love: ) og 34,90 (rema og OBS)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så mye merkelig folk har å klage på. Aldri spist en dårlig boks med Cottage Cheese, enten den er "pen" å se på og fersk fra bytikkhylla, eller er ei uke over utløpsdato, har stått for lenge på benken og har skilt seg fullstendig. Fordelen med skikkelig ost er at det omtrent aldri blir dårlig. :p

Point of (questionable) interest: Det er bare klumpene som faktisk er Cottage Cheese. Det greiene som skiller seg er for det meste fløte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...