Gå til innhold

Angående varierende kvalitet hos tine cottage cheese.


MarcusK

Anbefalte innlegg

Jeg kan si at jeg har vært en fast bruker av cottage cheese siden 2009, og begynner å bli veldig frustrert over at kvaliteten noen ganger er så dårlig at jeg bare må kaste den. NEI, det funker ikke å røre den.

Er det flere som har problemer med slikt? Syns det er litt kjipt å måtte dynke den i et bøtte syltetøy for at den skal være spisbar, liksom.

Har skrevet et innlegg på siden til Tine om dette, om dere er enige, så hadde det vært litt kjekt om dere hadde støtta det med en like eller noe slikt. Hadde vært greit å vært trygg på at cottage cheesen vi kjøper, ikke ser ut som hvit grus med vann rundt.

For all del, jeg elsker cottage cheese, men jeg er møkka lei av disse!

TINE | Facebook

Det er det øverste innlegget der.

post-5993-14440932635335_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hmm, trodde faktisk det var min egen feil fordi jeg hadde hatt dem nederst i kjøleskapet, bakerst mot veggen, så regnet med det var fordi de hadde fryst litt, og derfor fått rar konsistens :-| har vært en del sånne bokser i kjøleskapet i det siste og det er KJIPT :( Kidden spiser, men jeg klarer 1/3 boks og så må jeg bare gi opp:yuck:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, trodde faktisk det var min egen feil fordi jeg hadde hatt dem nederst i kjøleskapet, bakerst mot veggen, så regnet med det var fordi de hadde fryst litt, og derfor fått rar konsistens :-| har vært en del sånne bokser i kjøleskapet i det siste og det er KJIPT :( Kidden spiser, men jeg klarer 1/3 boks og så må jeg bare gi opp:yuck:

Gjerne skriv dette i kommentarfeltet under innlegget mitt på siden deres, hadde vært kjekt om de hadde sett at jeg ikke bare var en rar gutt med fritidsproblemer som ble sint over EN dårlig cottage cheese :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Inb4 " Vi ønsker å undersøke saken og setter pris på om du kan fylle ut et reklamasjonskjema: Reklamasjonsskjema | TINE.no."

Er litt derfor det hadde vært kjekt at de hadde sett at dette er et ganske stort problem med produktet deres, slik at de kanskje orker å gjøre noe med produksjonen.

I realiteten får jo cottage cheesen en mye høyere kjøpepris per. spisbar cottage cheese, enn de vanlige 15-19 kr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har også erfart dette, men jeg tror kanskje det hadde noe med at boksene frøys i kjøleskapet og så tinte etterpå. Kanskje er det noe skjer på vei til butikkene, eller et sted mellom Tine og sluttbruker? Eventuelt hos oss selv..

Tror det må enten være frakten eller produksjonen. Mulig om cottage cheesen settes rett ved utgangen til kuldepumpa i trailerne, så fryser den. Ikke vet jeg. Håper tine kan komme til bunns i saken x) Kjøpte store mengder cottage cheese i tyskland i sommer, denne var alltid god i konsistensen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tips, triks og hytteostens hemmelighet (LilleMy)

kom på et blogginnlegg jeg leste en gang, og prøvde rådene :) funka for min del syns jeg å huske, men hadde glemt hele greia før nå :p

Hm, sjekka på den jeg hadde kasta, det var en T5A, sjekka den andre jeg hadde i kjøleskapet jeg hadde, som uheldigvis også var T5A, den var like jævlig. Takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest noen123
Tips, triks og hytteostens hemmelighet (LilleMy)

kom på et blogginnlegg jeg leste en gang, og prøvde rådene :) funka for min del syns jeg å huske, men hadde glemt hele greia før nå :p

min erfaring tilsier at en boks t5a/b kan være minst like god som t4a, så for min del har dette vist seg å ikke stemme.. virker som det er helt tilfeldig (ihvertfall nesten) på sunnmøre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oi, da er det visst jeg som er sær! Når cottage cheesen er som vist på bildet over er den jo fantastisk. Det dannes jo bare skikkelig melkeskum på toppen som man først spiser med skje før man spiser hele resten av boksen :) For all del, kan hende dere har fått noen som smaker utrolig merkelig i tillegg til å ha det skummet. Selv har jeg aldri smakt en dårlig boks cottage cheese i mitt liv (og det har vært en del av dem).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde 2 bokser Mager Cottage cheese i kjøleskapet, en T5A og en T4A.

post-951-14440932735089_thumb.jpg

T5A best før: 04.04.13. T4A best før: 27.03.13

Har selv merket at konsistensen har variert litt på CC'n jeg har kjøpt, har ikke vært noen merkbar forskjell på smak hvertfall.

Edit: Så nå at den T4A'n er jo utgått på dato.. :rolleyes: Spise lell? tja..

post-951-14440932731137_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...