Gå til innhold

Hjelp? Er det mulig å gå opp 5 kg og 10 cm på en uke?:O


Anbefalte innlegg

For det har jeg greid å gjøre...og jeg vet ikke hvorfor...jeg følte meg så sykt oppblåst og slikt i dag så tenkte at jeg måtte se om jeg faktisk hadde est ut slik jeg følte jeg hadde gjort...en uke siden var vekt og mål på stedethvil,slik jeg vil ha det,og på en uke ....ja..d som står i overskriften...:/ Har totalt panikk for å si det MILDT...ikke moro...spesielt ikke når man er så aktiv som jeg er og spiser rett osv...har også holdt vekta stabil ved å trappe sakte opp kcal litt hver uke og har ligget på vedlikehold i tre uker eller noe slikt...også bare..pang...hva skjer?:/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kroppen forandrer seg stadig, betyr ikke at du har gått opp i vekt eller lagt på deg

Du har nok samlet vann, dette forsvinner av seg selv, ikke tenk på det, og fortsett som du gjør. :)

Mange faktorer som kan spille inn. Menstrasjon, stress osv.

Det er ingen av delene,skal ikke få mensen og jeg er ikke stressa...har jo jobbet med akk det i et par mndr,s¨å..jeg begynner å lure,bekymre meg for at jeg faktisk har økt for mye og at jeg bør spise litt mindre igjen...noe jeg føler er på tide...skal tross alt ned enda 20 kg i vekt ..jeg får helt noja av å gå opp så mange cm...vekt driter jeg i,cm er utrolig viktig for meg at ikke går utover..og ti cm på omtrendt hele meg på en uke er rimelig ille:(
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det er mulig har jeg ikke nok kunskap om men jeg vet at dersom jeg har vært veldig "flink" med kosthold og trening over lengre tid kan jeg fort bli mye større/tyngre når jeg spiser mer, særlig ved høyere inntak av karbohydrater. Hos meg er det bare vann og det gir seg raskt, men det kan være frustrerende da jeg foreksempel kan få problemer med å få på meg sko og ringer fordi jeg "eser ut"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Å ese ut 10 cm fordelt på ulike kroppsmål sammenlagt er ingenting... Det vil si - det er mye om det var fett eller muskler vi snakket om, men det er det nok ikke. Det er 9 cm med vann og den siste centimeteren er muskler, om du har gjort leksa di.

Keep up the good work - and for Gods sake - don't panic!

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

akkurat med cm har jeg ingen erfaring i, men det er absolutt mulig å gå så mye opp i vekt på en uke ja, skjedd meg og det du se :) Bare ta å drit litt i den vekta akkurat nå, så tenker du heller som så at nå er det en ny uke med nye muligheter til å fikse saken :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar dere:)

Ja altså,nå har jo jeg de siste 2 mnd økt med 2-300 kcal i uka for å nå vedlikehold etter å ha vært på 12-1300 kcal i underskudd i nesten 2 år:/ Så kroppen hadde rett ogslett fått nok...men vekta og cm har ikke rikket på seg noe spesielt de siste to mnd..plutselig..bom...kan det hende da at jeg har spist bittelitt for mye den siste uka eller noe da eller? Prøver jo å finne vedlikehold av kcal slik at jeg kan gå ned litt og litt senere når jeg har mer energi til det:)

Linjemannen-Om jeg har gjort leksa mi...tja...har jo trent bra og spist mer i det siste så håper jo på at det er muskler også ikke bare vann:D

Jeg skal prøve å gå et par 100 kcal ned nå denne uka for å se tror jeg...er litt redd for å havne i overskudd når jeg faktisk skal ned i vekt liksom:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvor har du målt disse 10 cm ekstra da?

magen? Kan du ha spist noe som du blir ekstra oppblåst av?

mage,hofte,rumpe og lår mål...nesten alle mål opp imellom 5 til 10 cm...på en uke:o Sist helg var målene der de har vært i nesten to mndr nå...som forventet ettersom at jeg har ligget i ganske bra vedlikehold...meeeen som jeg sier/tenker høyt...er litt bekymre for at jeg kanskje ligger litt høyt nå...så skal prøve litt mindre denne uka bare for å se...i teorien skulle jeg gjerne sette at jeg gikk inn mer i cm selv om jeg lå på vedlikehold...men med tanke på at jeg har kræsjlanda kroppen så skjønner jeg igrunn at den bruker tid :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har vært borte i dette selv, relativt dramatiske økninger i vekt og cm - For meg var det rett og slett mangel på vann som var skyld i problemet. Siden jeg ikke drakk nok, samlet kroppen opp alt det vannet den klarte. Når jeg igjen startet drikke mer, ble alt skylt ut igjen - og kroppen fungerte "normalt" igjen.

Når man drikker mye vann hver dag, vil man selvfølgelig til stadighet ligge et par kg over der man hadde ønsket å være - men man slipper "problematikken" ved disse oppsamlingsperiodene.

Det er lite sannsynlig at det er noe annet enn vann - da 5kg fett ville bety at du gjennomsnittlig hadde overspist 5500kcal om dagen.

Siden du følger kostholdet nøye, har jeg antagelser at for lite veskeinntak kan være problemet, og løsningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jester

Hverken KG eller CM er en benevnelse for fett, jeg vil anta at dette er vann i stor grad. Kanskje en kombinasjon av stress, salt, female issues m.m.

Men igjen, KG og CM sier ingenting om fett, men hvor mye du presser på jorden, og omkretsen av målt kroppsdel...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...