Gå til innhold

Klagemuren


Eilin

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei, fitnessbloggen!

Siden jeg er i godt humør i dag, tenkte jeg å komme med et tips på hvordan man kan være i relativt godt humør hele tiden. Det går som følger: Er det noe som irriterer eller frustrerer deg som du overhodet ikke kan gjøre noe med, uansett hvor hardt du prøver, la det ligge. Om folk gjør noe som irriterer deg og det er rimelig å si ifra, si ifra. Om du egentlig er urimelig, lær deg å ikke fyre deg opp over det (fordi du er urimelig).

Været er kanskje kjipt og irriterende, men om det irriterer deg hver eneste dag, ville jeg vurdert å flytte. Irriterer det deg at de på jobben sier mye teit om kosthold og trening, tilby deg å dele av kunnskapen din, eller lukk ørene. Er det et praktisk problem du kan løse, fiks det. Er det et praktisk problem som er utenfor din kontroll, lev med det. Om du sitter på Gardermoen med et forsinket fly på grunn av snøkaos så er det kjipt det, helt riktig, men snøen smelter ikke noe fortere av at du sitter og er dritforbanna. Det kan være frustrerende å være student også, jeg ser den, men da er det på tide å minne seg på at man faktisk har valgt det helt selv.

Jeg forstår ikke trangen til å skulle ha X antall tråder for sure oppgulp, og hvorfor man alltid skal fokusere så mye på alt som er negativt. Det finnes ingen premie på den andre siden av "mest irritert" annet enn en konstant forhøyet kortisolproduksjon og trolig en mye surere innstilling til livet generelt. Realitetsorienter deg (er dette virkelig noe som plager meg eller er et problem, eller overreagerer jeg?), løs det du eventuelt kan løse, og lær deg å gi slipp på resten.

(dette var forøvrig mitt forsøk på å løse problemet med at jeg irriterer meg over irritasjons-tråder. Om det ikke virker får jeg heller gå over til å ignorere dem ;) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Super tråd! Akkurat det jeg trenger nå!

(riminga var ikke tilsiktet :p)

Jeg irriterer meg over julebordsesongen! Min startet på fredag og endte med at all spise- trenings- og soverytme kom fullstendig ut av kurs! Med to julebord igjen, blir jeg nødt å kjøre dem alkoholfritt for at ikke alt skal ende skeis igjen :meh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette var bare en tråd for å få ut frustrasjon. Gjerne over små ting, eller gjerne større ting. Det hjelper ihvertfall ikke å holde frustrasjonen inne, det er egentlig bare det jeg mener. Få det ut, og bli ferdig med det :)

Og nå skal jeg få ut frustrasjonen!

JEVLA MØKKAMANN SOM IKKE KAN TRAFIKKREGLENE!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er DRITTLEI av "det funker ikke på meg"-syndromet når det kommer til trening. Om du gjør ting riktig, så funker det. Det er for faen fysikk. "Tror du ikke jeg har prøvd tidligere, da?" og lignende. Det er hundre veier til Rom, og selvom den ene veien gjorde deg demotivert fordi den ikke ga resultater, så er det garantert en annen vei som funker. Been there, done that. Prøv det jeg foreslår, hold kjeft, og se resultatene komme.

Også er jeg DRITTLEI av mennesker som sier "tenk positivt, et smil forlenger livet he he :)" hver gang noen har litt frustrasjon de vil få ut. Det finnes ikke noe bedre enn å FÅ UT den frustrasjonen. Å brenne inne med den og smile litt isteden gjør en jo bare gal og dobbelt så frustrert. Og nei, man velger selvsagt ikke hva man irriterer seg over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...