Gå til innhold

Hvorfor går jeg ikke opp i vekt?


Trine0000

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hehe, det vet jeg! bare lurte om noen visste ca hva det tilsvarer ;)

Det er slike "funderinger" som gjør at du sliter med vektøkning, som sagt, spis til du er mett, om det er 2 eller 20 ryvita knekkebrød

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet noen her hvor mange knekkebrød(ryvita) som tilsvarer 2 grove rundstykker??

Kommer an på hvilke grove rundstykker. Men sånn ca er ett rundstykke 150-160 kcal, ett ryvita knekkebrød er vel 35 kcal (litt avhengig av hvilken type ryvita..).

Korrekt meg på rundstykkeinnhold hvis det er feil folkens! Tenker på et lite rundstykke, det er vel 60g.

Du må nok spise 4-5 knekkebrød per rundstykke ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer an på hvilke grove rundstykker. Men sånn ca er ett rundstykke 150-160 kcal, ett ryvita knekkebrød er vel 35 kcal (litt avhengig av hvilken type ryvita..).

Korrekt meg på rundstykkeinnhold hvis det er feil folkens! Tenker på et lite rundstykke, det er vel 60g.

Du må nok spise 4-5 knekkebrød per rundstykke ;)

I min "situasjon" er det rundstykker av Regal Solsikkebrød(sånn du baker selv, bare tilsette gjær/vann) som jeg laget rundstykker av, de er ganske grove hvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Etter det jeg har lest ser det ut som du har lest en del "Fitness"-magasiner. Typiske "Følg dette i tre uker og få badass sixpack".

Selv har jeg bygget opp kunnskapen jeg har fått innen trening og kosthold ved å lese artikler fra bl.a. Fitnessbloggen! Det handler om å ta imot informasjon fra gode kilder så du selv kan vurdere din egen situasjon, særlig når du ikke ønsker å oppgi underretning til målsettingen din osv.

Det beste for deg vil være å fornye idealet du har om hva som er "sunt". Å trene 7 dager i uka og spise den mengden som du gjorde i frykt av å legge på seg fett er ikke sunt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter det jeg har lest ser det ut som du har lest en del "Fitness"-magasiner. Typiske "Følg dette i tre uker og få badass sixpack".

Selv har jeg bygget opp kunnskapen jeg har fått innen trening og kosthold ved å lese artikler fra bl.a. Fitnessbloggen! Det handler om å ta imot informasjon fra gode kilder så du selv kan vurdere din egen situasjon, særlig når du ikke ønsker å oppgi underretning til målsettingen din osv.

Det beste for deg vil være å fornye idealet du har om hva som er "sunt". Å trene 7 dager i uka og spise den mengden som du gjorde i frykt av å legge på seg fett er ikke sunt.

Jeg skal ikke nekte for at jeg ja, har lest kanskje litt for mange "fitness" magasiner, og er ganske avhengig. Jeg har alltid lurt på hva som er nok å spise, og har fått tydelige tilbakemeldinger på at jeg spiser for lite, samtidig føler jeg ikke at jeg har fått et konkret svar på hva som faktisk ER nok. Prøver å ta til meg alt av kunnskap her, men det er ikke så lett..tro det eller ei

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fitnessbloggen.no – Kalorikalkulator | Facebook

Bruk den og finn ut hvor mange kalorier du trenger. Lær deg å telle kalorier. Bruk en nettside som f.eks. diett.no til å gjøre det. Der er det lagret masse matvarer som gjør det veldig enkelt. Du trenger ikke holde på med det lenge for det kan bli veldig slitsomt (syns jeg), men når du har telt kalorier en stund så lærer du deg fort innholdet i forskjellige matvarer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det at du føler at "du ikke har fått et konkret svar på hva som faktisk ER nok", er fordi dette blir å stikke fingeren i luften og tippe, kroppen bruker mer energi på aktive dager og mindre på mindre aktive dager. Du finner selvfølgelig kalkulatorer på nett som kan gi deg en pekepin. Men det du må gjøre er å prøve deg frem! Spis, kos deg og se hvordan progresjonen blir. Du kommer ikke til å få noe fasitsvar på dette, da det ikke er noe. Ting tar tid og du blir verken feit eller fit over natten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei, nå har jeg prøvd å øke matinntaket, kan noen vurdere dette? Jeg prøver så godt jeg kan...

Frokost: 3 hjemmelagde knekkebrød med masse pålegg + 1 ryvita knekkebrød, 1 egg, kaffe, 1 glass biola

Lunsj: 3 hjemmelagde knekkebrød med pålegg, 1 egg, 1 eple blandet med 2ss mager kesam og kanel

Middag: fullkornspaghetti, wok av grønnsaker og tunfisk

MM: 1 skål naturell yoghurt med en god håndfull nøtter og rosiner, 1 plomme, 1 eple og bær

Har også spist litt for mye tyggis :sick: og spist noen skiver med sitron som jeg hadde i fun light saften min, hehe...

Dette er matinntaket sålangt i dag, spiser kanskje noen knekkebrød til i kveld. Har til opplysning tatt treningsfri i dag også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du gjør dette alt for komplisert, spis bare mer, spis deg god og mett! Slutt med alt av "light" produkter, du trenger ikke fun light og mager kesam. Du trenger sjokomelk og rømme!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er du så fast bestemt på knekkebrød?

Hvis du er såpass interessert i det typiske brød-pålegg-opplegget, så kan du gå for brødskiver.

Selv ville jeg spist ris eller havregryn til frokost etc. hvis jeg ville øke karbohydrat-inntaket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...