Gå til innhold

Hvorfor går jeg ikke opp i vekt?


Trine0000

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jobber med å gå opp i vekt selv, er litt småspist så det at jeg blir mett er på ingen måte en indikator på at jeg spiser nok.

Nå drikker jeg bla. 1 liter H-melk om dagen for å øke kcal-inntaket i tillegg til min vanlige mat. Gjør det enkelt.

-Pick up the fork and put food in your mouth-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei, nå har jeg prøvd å øke matinntaket, kan noen vurdere dette? Jeg prøver så godt jeg kan...

Frokost: 3 hjemmelagde knekkebrød med masse pålegg + 1 ryvita knekkebrød, 1 egg, kaffe, 1 glass biola

Lunsj: 3 hjemmelagde knekkebrød med pålegg, 1 egg, 1 eple blandet med 2ss mager kesam og kanel

Middag: fullkornspaghetti, wok av grønnsaker og tunfisk

MM: 1 skål naturell yoghurt med en god håndfull nøtter og rosiner, 1 plomme, 1 eple og bær

Har også spist litt for mye tyggis :sick: og spist noen skiver med sitron som jeg hadde i fun light saften min, hehe...

Dette er matinntaket sålangt i dag, spiser kanskje noen knekkebrød til i kveld. Har til opplysning tatt treningsfri i dag også.

Hvor er rundtstykkene/brødskivene/grøten? :) btw det er GODT med omelett/eggerøre med fløte i:hungry:

Ikke tell ss - tell bokser i hele og halve :D (hvis du absolutt må telle)

Hvor er kjøttet? Kylling/biff? Og hvor er sausen?

Og litt mer en en håndfull nøtter - nøtter er jo så godt!

Gjør som eirich sier - dropp alt det magre. Og ikke tenk så mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Never ever tell me you can`t put on any weight. Stop messaging me, pick up a fork and put food in your mouth!

Thats how you gain weight!" -Brandon Lilly

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er du så fast bestemt på knekkebrød?

Hvis du er såpass interessert i det typiske brød-pålegg-opplegget, så kan du gå for brødskiver.

Selv ville jeg spist ris eller havregryn til frokost etc. hvis jeg ville øke karbohydrat-inntaket.

Fordi knekkebrød er bedre enn brød ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fitnessbloggen.no – Kalorikalkulator | Facebook

Bruk den og finn ut hvor mange kalorier du trenger. Lær deg å telle kalorier. Bruk en nettside som f.eks. diett.no til å gjøre det. Der er det lagret masse matvarer som gjør det veldig enkelt. Du trenger ikke holde på med det lenge for det kan bli veldig slitsomt (syns jeg), men når du har telt kalorier en stund så lærer du deg fort innholdet i forskjellige matvarer.

Synes ikke det er så veldig lurt å be en som er så opptatt av lettprodukter og er redd for fett og sukker å lære seg å telle kcal. Det blir bare enda en ting å holde styr på. Å fokusere på å spise vanlig, normal mat, i større mengder enn før. Droppe lett produktene ovs. er en litt bedre vei for å få i seg det hun trenger. Å telle kcal kan fort bli en tvangstrøye det er vanskelig å komme seg ut av om en har et litt unormalt forhold til mat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei, nå har jeg prøvd å øke matinntaket, kan noen vurdere dette? Jeg prøver så godt jeg kan...

(...)

Dette er matinntaket sålangt i dag, spiser kanskje noen knekkebrød til i kveld. Har til opplysning tatt treningsfri i dag også.

Bra jobba (y) Som du skjønner av tilbakemeldingene er du ikke helt i mål hva angår matinntak enda, men du skal uansett ha stor klapp på skulderen for at du prøver og for at du har kutta treningen i dag. Vaner er vonde å vende, og du skal være glad for alle små skritt du klarer å ta mot målet ditt! Fortsett som du gjør - og klin til tusen ganger mer hva angår mengde og matvarevalg - så vil du nærme deg noe etterhvert. Hva med å utfordre deg selv med minst én ny matvare eller måltidssammensetning hver dag (og da mener jeg ikke et nytt knekkebrødmerke altså)? Titt på oppskrifter og bli innspirert, og smak på nye matvarer heller enn å bedømme dem ut fra (ditt litt forvridde) syn på "sunnhet". Du har fått mange gode tips her, bruk dem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra jobba (y) Som du skjønner av tilbakemeldingene er du ikke helt i mål hva angår matinntak enda, men du skal uansett ha stor klapp på skulderen for at du prøver og for at du har kutta treningen i dag. Vaner er vonde å vende, og du skal være glad for alle små skritt du klarer å ta mot målet ditt! Fortsett som du gjør - og klin til tusen ganger mer hva angår mengde og matvarevalg - så vil du nærme deg noe etterhvert. Hva med å utfordre deg selv med minst én ny matvare eller måltidssammensetning hver dag (og da mener jeg ikke et nytt knekkebrødmerke altså)? Titt på oppskrifter og bli innspirert, og smak på nye matvarer heller enn å bedømme dem ut fra (ditt litt forvridde) syn på "sunnhet". Du har fått mange gode tips her, bruk dem!

Tusen takk ;) Vet at jeg fortsatt ikke har spist nok i dag, men har ikke vært så sulten heller siden jeg ikke har trent. I morgen starter jeg med fullkroppsprogrammet, og forhåpentligvis går det bra, og da spiser jeg også automatisk mer, siden jeg blir sulten etter trening!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi knekkebrød er bedre enn brød ;)

Bedre?

Hvordan da?

Noen mener at man bør begrense korninntaket, ja. Men hvis det er i den sammenhengen du ser det i, skjønner jeg ikke at knekkebrød er bedre.

Men nei. Knekkebrød er ikke noe magisk, dessverre. Kostholdet ditt baserer seg mye på det. Skjønner at du er glad i det, men her gjelder det å ta imot tipsene man får når man spør om noe :) I din situasjon hvor målet er å gå opp i vekt, er knekkebrød veldig lite effektivt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bedre?

Hvordan da?

Noen mener at man bør begrense korninntaket, ja. Men hvis det er i den sammenhengen du ser det i, skjønner jeg ikke at knekkebrød er bedre.

Men nei. Knekkebrød er ikke noe magisk, dessverre. Kostholdet ditt baserer seg mye på det. Skjønner at du er glad i det, men her gjelder det å ta imot tipsene man får når man spør om noe :) I din situasjon hvor målet er å gå opp i vekt, er knekkebrød veldig lite effektivt.

Ja, det smaker bedre enn brød synes jeg! :) Men har skjønt at det ikke lønner seg for meg å spise det når jeg skal opp i vekt. En brødskive tilsvarer vel 2-3 knekkebrød?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, det smaker bedre enn brød synes jeg! :) Men har skjønt at det ikke lønner seg for meg å spise det når jeg skal opp i vekt. En brødskive tilsvarer vel 2-3 knekkebrød?

Kommer an på typen, men ja sånn ca.

Men igjen hvis det var opp til meg hadde jeg gått for havregryn, ris, frukt. Prøver selv å begrense denne typen korninntak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det er veldig individuelt :)

Selvsagt. Jeg kan gå ned 5 kg etter 3 uker med litt utholdenhetstrening og lite mat. Å gå opp 5 kg kan potensielt ta et halvt år for meg. Jeg har selv alltid hatt problemer med mat, så i stedet fant jeg ut at å drikke melk/div. shake er et fint alternativ. Var selv på 49 kg, er nå på ca 65 kg. Skal opp til 72. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt. Jeg kan gå ned 5 kg etter 3 uker med litt utholdenhetstrening og lite mat. Å gå opp 5 kg kan potensielt ta et halvt år for meg. Jeg har selv alltid hatt problemer med mat, så i stedet fant jeg ut at å drikke melk/div. shake er et fint alternativ. Var selv på 49 kg, er nå på ca 65 kg. Skal opp til 72. ;)

Bra jobba :D(y)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra jobba :D(y)

Takker. Føler meg utrolig mye bedre med litt fett og muskler på kroppen. Er gutt/mann da, så har alltid hatt litt problemer med å være såpass tynn. Vekten går utrolig fort ned hvis jeg ikke har fokus på trening/kosthold. Er kun 167 cm høy, 23 år, så tenker at rundt 70-75 kg og generelt ripped bør være et fremtidig mål. Gleder meg til jeg faktisk kan slanke meg litt. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...