Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg tenker på hvor dumt det er å miste den fremgangen jeg har hatt til nå, hvertfall med tanke på treningen. Og når det kommer til kosthold, så tenker jeg på at jeg GIDDER ikke å trene bort den lille magen som jeg akkurat fikk bort. Det er jo bare teit å spise på seg masse mat, for så å måtte gjøre dobbel jobb for å få det bort igjen.. Og ikke minst å ikke ha nok energi på trening og prestere bra nok.

Og så fungerer det veldig bra å gå i speilet å kritisere seg selv og ta i flesket... Da pleier jeg å bli så sint på meg selv at jeg tenker JEG SKAL FAEN MEG FÅ DET TIL *GGGGRRR* :p:D

Fortsetter under...

Jeg tenker på hvor dumt det er å miste den fremgangen jeg har hatt til nå, hvertfall med tanke på treningen. Og når det kommer til kosthold, så tenker jeg på at jeg GIDDER ikke å trene bort den lille magen som jeg akkurat fikk bort. Det er jo bare teit å spise på seg masse mat, for så å måtte gjøre dobbel jobb for å få det bort igjen.. Og ikke minst å ikke ha nok energi på trening og prestere bra nok.

Og så fungerer det veldig bra å gå i speilet å kritisere seg selv og ta i flesket... Da pleier jeg å bli så sint på meg selv at jeg tenker JEG SKAL FAEN MEG FÅ DET TIL *GGGGRRR* :p:D

ja, man må ha et mål i sikte. og det målet må være viktigere enn å ikke nå det.

Jeg sliter litt med angst, uten at jeg vet hva det kommer av (går hele tiden rundt med klump i magen og får derfor ikke sove, er konstant nervøs osv..). Men jeg vet at når jeg trener er angsten fraværende, og den er borte lenge etter at jeg har trent. Så jeg drar på trening, løfter så tungt jeg kan, og sover som en stein når jeg legger meg! Beste følelsen :love:

Han var vel ikke akkurat rein. Jeg klarer bare ikke bli inspirert av juksepaver...

Det første han sier i filmen er at han ville bli verdens beste, og i intervju sier han at han måtte gjøre det for og vinne. Det var heller ikke ulovlig på den tiden, og alle andre han konkurrerte mot gjore det også.

Han er selve definisjonen på en perfekt fysikk i mine øyne, har også dekorerte veggen min med posters av han. ;)

• 3 uker senere...

Hvis motivasjonen min ikke er helt der den skal være, eller jeg føler meg lite lysten på trening tar jeg gjerne en skikkelig peptalk med meg selv i speilet. Avslutter alltid med å si til meg selv: "I can only be beaten in two ways: If I give up or I die. That is the level of commitment I live by! That is the level of commitment I have to what I do!"

Annonse

• 2 uker senere...
  • 5 uker senere...

så denne filmen i går og d var JÆVLA bra film(y) . anbefaller at dere ser på den når dn kommer på DVD.

Ja var faktisk bra den!:)

Nå er ikke direkte en film, men skrur alltid dette høyt opp når jeg skifter før jeg skal trene:

http://www.youtube.com/watch?v=pGNtWTxQ6cc

http://www.youtube.com/watch?v=-L1stBkpWBc

Annonse

Hva gjør man når man var godt i gang med trening og kosthold, så oppstår det masse "drit" så du detter av lasset. Nå har jeg ikke vært på trening på 8 mnd, sliter med kostholdet, vekta er på vei oppover og motivasjonen mangler. Men jeg har lyst..., men kjenner jeg får "angst" for hva om jeg tryner denna gangen også.. ?

Noen tips til hvordan jeg skal komme gjennom dørene på studioet, med hevet hode ?

Detta er jo bare flaut og nederlag.

En ting som har holdt kroppen og psyken min unna det totale forfall er de lange turene med bikkja og stallarbeidet, heldigvis.

Du har ikke noe å tape hvis du prøver en gang til. Er det ikke mye bedre å tenke I DID IT, istedet for I GAVE UP? ;) Tenk på så mange gode fordeler du får ved å gjøre kroppen din en tjeneste, ikke bare i det korte løp, men for livskvaliteten også :)

Nei, det er ikke flaut og nederlag, du har kommet såpass langt at du har innrømmet det og spør etter hjelp, og det er det ikke mange som gjør. Du kunne bare satt deg i sofaen og gitt på, men istedet har du tatt et tak og funnet ut at du vil forandre på noe. Og det er flott :) Der har du jo allerede litt handlingskraft, vilje, og det må jo være litt motivasjon et sted der inne? ;)

Jeg har vært der du er, mer enn en gang. Men det handler om å finne sin egen gyldne vei å gå på. Hva du vil og hva som passer deg og din livsstil :)

Et tips til å gå med hevet hode inn på studioet er enkelt i teorien; bare gjør det :D Jeg kan love deg at når du har kommet deg gjennom en økt, og så en til, gir det deg mer enn du aner :D Hvertfall for meg ;) Hva det gjør med selvtilliten, selvfølelsen, energien, humøret og boosten :D

Du KAN du også, du må bare tro det selv :)

Jeg setter meg alltid flere kortsiktige delmål som leder til et stort langsiktig mål.

Delmål kan være enkle ting, som å utføre riktig teknikk eller å klare et par repetisjoner til. Langsiktige mål er gjerne nye personlige rekorder i øvelser og lignende. Finn noe du ønsker å oppnå, og finn deg delmål langs veien dit.

Da vil du oppleve fmestringsfølelser på veien til det store målet, uten delmål kan veien dit bli for lang.

Finn ut hva som er dine mål, hva du ønsker å oppnå og hva du liker å gjøre. Få deretter hjelp til å sette opp et treningsprogram og et kosthold som gir resultater for å holde motivasjonen oppe så du ikke faller av igjen. Uten å like det man gjør og uten resultater forsvinner motivasjonen raskt. :-P

prøv å finne deg en treningspartner, det er gull verdt for å komme seg på trening, for du vil vel ikke etterlate h*n alene?:) Gjerne avtal å dra med noen på første økt også, slik at du ikke utsetter det, det er så mye lettere å starte sammen noen!

Det er aldri flaut å dra på gymmet, alle har da startet en plass, og nå for tiden er det så mange nye medlemmer uansett. :-D

Treningspartner er en suuper ide, jeg hadde selv ikke kommet gjennom endel økter uten ;) Det er helt utrolig hvor mye det hjelper med en som bare kan være der, og hvor mye det hjelper på å booste seg og bli eeeenda litt bedre :D

Trening er moro :D

Ikke tenk og analyser - hvis, dersom, bare gjør! Pakk bagen og sleng den i bilen / gå på bussen / gå til gymmet. Når du har kommet frem er det garantert enklere å komme igang med treningen enn du tror. For å si det sånn, om et sett armhevinger er alt du gjør når du kommer frem, er det mer enn det du holder på med nå.

Så slutt å tenk, just do it!

(...) men kjenner jeg får "angst" for hva om jeg tryner denna gangen også.. ?

Husk at livet består av oppturer og nedturer, og at å ta en tur ned i kjellern er en "fact of life" heller enn en "feil" fra din side. Ikke overdramatiser så veldig :) Gå på trening i den visshet om at du kommer til å tryne igjen, men at det ikke gjør noe som helst ettersom det bare er å reise seg opp igjen og rusle videre - litt klokere enn da du tryna sist. Kanskje du faktisk lærer litt også, slik at du slipper å snuble på de samme stedene gang på gang?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...