Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Skulle ønske vi hadde en seriøs dopingtråd her på forumet, så hadde vi sluppet at tråder som omhandler prestasjoner som vanlige mennesker kun kan drømme om, alltid skal ende i et makkverk av en dopingtråd.

Vil bare si at jeg er glad dommerne dømte "riktig" i bikiniklassen under stevnet. Slik at jenter som går med tanker om å stille ser at de kommer lengst med mest mulig masse. Håper dette bare var begynnelsen og at de dømmer på samme grunnlag i NM. Anne Lene skilte seg virkelig ut fra de andre jentene syns jeg:)

Enig. Christina Strøm Fjære er malen til Bikini Fitness og håper det dømmes deretter!

Annonse

Jeg skal ikke påstå det er slik at alle toppidrettsutøvere er kjempesunne, men jeg vil tro f.eks. Northug og Bjørgen er langt sunnere enn meg på de fleste måter.

Bjørgen ble innlagt på sykehus med hjerterytmeforstyrrelser.

Idrett er sunt, toppidrett handler derimot om å presse kroppen til det ytterste.

jeg ville tolket det som at det ligger mye arbeid bak, såpass mye at man i perioder nesten gir opp. Noe jeg tror de aller fleste som trener for ett mål er enige i:)

Ja det er jeg helt enig i! De som har holdt på litt i denne sporten har nok merket det, som den store karen i byggeklassen måtte bæres ut av scenen idet han var på vei il å tippe over:) Jeg mener utsagnet allikevel tok litt i, men skal vel høres litt tøft ut da :p

Bjørgen ble innlagt på sykehus med hjerterytmeforstyrrelser.

Idrett er sunt, toppidrett handler derimot om å presse kroppen til det ytterste.

Du trenger jo heller ikke se lengre enn Birken og Nordsjørittet for å finne mosjonister som får hjerterytmeforstyrrelser, og verre.

Doping innen idrett (og i nygårdsparken) setter jeg meg 110% imot.

DET SAGT, så ville jeg vært ekstremt forsiktig med å starte en haters-thread hvor du også slenger inn et bilde eller to av det du sikter til som tilfeldige personer, da dette lett kan trekkes ut av kontekst. Skal du ytre dine meninger på sosiale medier, så bør du kunne vise litt, hva skal vi si, profesjonalitet? Ikke at jeg forventer at kun profesjonelle journalister bør kunne skrive artikler og annet på nettet, men sørg ihvertfall for at man ikke skaper et helvete bare for å skape et helvete.

Skal fitnessbloggen jobbe mot doping så må enhver ta et selvstendig valg ved å ta avstand fra doping. Nå er det slik at man ikke må gjennom en dopingtest for å kunne lage en bruker her, og da vil det mest sannsynlig være profiler her inne som fremmer begge sider av saken. Hvis du er så ufattelig lei av et forum hvor det kan finnes brukere som tar i bruk ulovlige prestasjonsfremmede midler o.l, så burde du starte ditt eget forum hvor du krever at samtlige brukere gjennomfører regelmessige dopingtester eller lignende, da et forum er representert av forumbrukerne, og når det ikke er pålagt dopingtester så kan man ikke forvente et dopingfritt treningsforum.

DET SAGT, så ville jeg vært ekstremt forsiktig med å starte en haters-thread hvor du også slenger inn et bilde eller to av det du sikter til som tilfeldige personer, da dette lett kan trekkes ut av kontekst. Skal du ytre dine meninger på sosiale medier, så bør du kunne vise litt, hva skal vi si, profesjonalitet? Ikke at jeg forventer at kun profesjonelle journalister bør kunne skrive artikler og annet på nettet, men sørg ihvertfall for at man ikke skaper et helvete bare for å skape et helvete.

Skal fitnessbloggen jobbe mot doping så må enhver ta et selvstendig valg ved å ta avstand fra doping. Nå er det slik at man ikke må gjennom en dopingtest for å kunne lage en bruker her, og da vil det mest sannsynlig være profiler her inne som fremmer begge sider av saken. Hvis du er så ufattelig lei av et forum hvor det kan finnes brukere som tar i bruk ulovlige prestasjonsfremmede midler o.l, så burde du starte ditt eget forum hvor du krever at samtlige brukere gjennomfører regelmessige dopingtester eller lignende, da et forum er representert av forumbrukerne, og når det ikke er pålagt dopingtester så kan man ikke forvente et dopingfritt treningsforum.

Jeg startet ingen hater-thread. Innlegget mitt ble opprettet som en egen tråd, <fra en annen tråd> trolig fordi moderatorene her ikke ønsker fokus på doping bruket rundt stevner de selv dekker. Jeg kan forstå at det virker som om jeg opprettet en tråd for å henge ut en enkel person, men om du klarer å lese konteksten rundt innlegget mitt så blir det fort rimelig tydelig at personen på bildet kun ble brukt som et eksempel. Ut i fra mitt ståsted så er det du som angriper meg. Om mennesker ønsker å vise at de er rene, evnt vise motstand mot doping, så får de stille der det testes for bruk av narkotika, ellers blir det at folk som stiller i stevner der det ikke testes bare vås.

Fitnessbloggen gikk ut og skrek at de tok avstand til doping under saken mot Eilertsen, for så å gå 100% inn for å dekke et stevne der det florerer av narkotikabrukere. Denne dobbeltmoralen finner jeg svært trist.

Skulle ønske vi hadde en seriøs dopingtråd her på forumet, så hadde vi sluppet at tråder som omhandler prestasjoner som vanlige mennesker kun kan drømme om, alltid skal ende i et makkverk av en dopingtråd.

Når du sier vanlige mennesker, så mener du da mennesker som ikke bruker narkotika, ikke sant? For da syntes jeg det er helt greit at vi diskuterer narkotika bruk i alle idretter der det er helt okey å bruke narkotika for å fremme sine prestasjoner.

Annonse

Jeg skal ikke påstå det er slik at alle toppidrettsutøvere er kjempesunne, men jeg vil tro f.eks. Northug og Bjørgen er langt sunnere enn meg på de fleste måter.

Nå er ikke jeg noen dopingekspert, men har faktisk vanskelig for å tro at Bjørgen har de armene der naturlig når hun trener så sinnsykt mye kondisjon........ Ellers så var det jo som Lame Nordstrom nevnte en sykehusinnleggelse der også.

(y)

PS. Jeg har noen små hvite godbiter hvis noen ønsker å stille i 2014. Det er egentlig for hypersomni, men med bredt bruksområde (og man kommer tydeligvis langt med å sulte seg litt), og jeg har skjønt at markedet er stort. GOD PRIS.

Do get the irony. And do buy.

Bortsett fra at dopingtester ikke virker, og at testing ville vært like meningsløst som det er i toppidretten ;)

Det er fullstendig umulig å bli kvitt dopingen, og utøverne doper seg med god samvittighet.

Ironien er at de som følger reglene blir tapere, mens Usain Bolt, Chris Froome, Lance Armstrong osv. blir verdenshelter.

For øvrig er det meningsløst å kaste de narkomane utav Nygårdsparken, det vil bare gjøre vondt verre. De må jo ha en plass å være de også. Å spre dem utover Bergen vil bare gi flere "utsalgssteder" og økt rekruttering slik man har erfart fra Oslo.

Nå er ikke jeg noen dopingekspert, men har faktisk vanskelig for å tro at Bjørgen har de armene der naturlig når hun trener så sinnsykt mye kondisjon........ Ellers så var det jo som Lame Nordstrom nevnte en sykehusinnleggelse der også.

Pass deg nå så ikke fitnesspolitiet arresterer deg :).

Her er det ikke lov å hinte om at verdens beste utøver i idrett hvor doping hjelper enormt og er dritlett å komme unna med, en utholdenhetsutøver som ser ut som fitnessutøver/vektløfter med androgene ansiktstrekk, kanskje har brukt mer enn proteinpulver.

Må bare være litt flisespikker og presisere at narkotika ikke er det samme som doping. Det er to separate lister.

Missbruk er missbruk.

Litt morsomt at du skal dra inn disse listene, det er garantert ingen forekomster av sentralstimulerende stoffer for å stilne sult og slikt på disse stevnene, de ser jo mette og gode ut.

Btw, det er nok av sentralstimulerende stoffer på narkotikalisten, hence the word: NARKOTIKA. Trist det ikke blir testet for slikt osv..

Missbruk er missbruk.

Litt morsomt at du skal dra inn disse listene, det er garantert ingen forekomster av sentralstimulerende stoffer for å stilne sult og slikt på disse stevnene, de ser jo mette og gode ut.

Btw, det er nok av sentralstimulerende stoffer på narkotikalisten, hence the word: NARKOTIKA. Trist det ikke blir testet for slikt osv..

Altså dopinglisten omfatter langt mer enn narkotikalisten. Mye av det som står på narkotikalisten står også på dopinglisten. Jeg ønsket bare å presisere terminologien, ikke antyde at noe er verre enn noe annet eller at noe blir eller ikke blir brukt. Mulig det bare er jeg som stusser over det, men det ble bare litt "feil" å høre begrepene doping og narkotika brukt om hverandre, da disse per definisjon ikke er samme sak. Som sagt; flisespikkeri. Men allikevel greit å ha det avklart synes ihvertfall jeg. :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...