Gå til innhold

Legaliseringsdebatten


Anbefalte innlegg

Altså dopinglisten omfatter langt mer enn narkotikalisten. Mye av det som står på narkotikalisten står også på dopinglisten. Jeg ønsket bare å presisere terminologien, ikke antyde at noe er verre enn noe annet eller at noe blir eller ikke blir brukt. Mulig det bare er jeg som stusser over det, men det ble bare litt "feil" å høre begrepene doping og narkotika brukt om hverandre, da disse per definisjon ikke er samme sak. Som sagt; flisespikkeri. Men allikevel greit å ha det avklart synes ihvertfall jeg. :)

Jeg ser du glemte å kommentere på bruken av andre sentral-stiumlerende preparater, som det er mange av på narkotikalisten? Jeg ønsker bare å presisere for deg at forbruket av narkotika er høyst sansynlig blandt mange av deltakerene, hvorfor du finner det interessant å flisespikke på noe som forsåvidt er helt irrelevant forstår jeg ikke.

Kort oppsummert, ingen testing: syklig tynne jenter, syklig shcvære menn: Bruk av alt fra amfetamin (NARKOTIKA) til bol (DOPING)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

For øvrig er det meningsløst å kaste de narkomane utav Nygårdsparken, det vil bare gjøre vondt verre. De må jo ha en plass å være de også. Å spre dem utover Bergen vil bare gi flere "utsalgssteder" og økt rekruttering slik man har erfart fra Oslo

Nå ble det litt off-topic å dra inn de narkomane i Nygårdsparken, men etter flere "innbruddsepisoder" der de tar alt fra sko til stearinlys i vinduet i leiligheten vår, så følte jeg de fortjente en plass i hysteriet ;) Men når det kommer til tiltak for reduksjon av narkotikaproblemet i Bergen, så ser jeg for meg at det burde vært opprettet institusjonsanstalter (flere enn det er) på isolerte øyer i Hordalandsområdet hvor de så seg nødt til å jobbe for føden, og hvor det ikke ble brukt i overkant mye ressurser (økonomisk) på å gjennomføre dette. Er det naivt? Mulig. Vil det føre til et større problem enn hva nå befinner seg i Bergen? Lite trolig. Det er på tide at tiltak iverksettes for å bli kvitt problemet. Totalforbud og "blind" razzia (at man stormer Nygårdsparken) har jeg mye mindre tro på, og det viste seg å kun spre problemet som du sier. Det må nok ut av byen og enda lengre vekk for at det skal bli bedre. Og jeg er rimelig sikker på at det er et langt bedre og billigere alternativ enn kun å konstruere et nytt fengsel hvor de kan være :)

Off-topic: OFF!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså dopinglisten omfatter langt mer enn narkotikalisten. Mye av det som står på narkotikalisten står også på dopinglisten. Jeg ønsket bare å presisere terminologien, ikke antyde at noe er verre enn noe annet eller at noe blir eller ikke blir brukt. Mulig det bare er jeg som stusser over det, men det ble bare litt "feil" å høre begrepene doping og narkotika brukt om hverandre, da disse per definisjon ikke er samme sak. Som sagt; flisespikkeri. Men allikevel greit å ha det avklart synes ihvertfall jeg. :)

Det er hovedsaklig legemidler som blir skrevet ut av korrupte leger som brukes i toppidrett. Amfetamin er også et legemiddel man kan få på resept feks.

Amfetamin uten resept er narkotika, med et legemiddel. Testosteron uten resept blir doping, med blir et legemiddel osv.

Kokain var feks også et legemiddel før. For bedøvelse. Det meste er laget for et formål og det er å hjelpe personer som trenger det. Se bort ifra tidene i DDR og Sovjet da:p hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser du glemte å kommentere på bruken av andre sentral-stiumlerende preparater, som det er mange av på narkotikalisten? Jeg ønsker bare å presisere for deg at forbruket av narkotika er høyst sansynlig blandt mange av deltakerene, hvorfor du finner det interessant å flisespikke på noe som forsåvidt er helt irrelevant forstår jeg ikke.

Kort oppsummert, ingen testing: syklig tynne jenter, syklig shcvære menn: Bruk av alt fra amfetamin (NARKOTIKA) til bol (DOPING)

Er det jeg som formulerer meg dårlig her?

Jeg har overhodet ikke noe ønske om eller behov for å spekulere i hva slags preparater random folk i en fitnesskonkurranse bruker.

Jeg fikk inntrykk av at du ikke hadde oversikt over forskjellen på doping og narkotika. Derav presiseringen. Hvis du var klar over distinksjonen hele tiden så beklager jeg at jeg misforsto. Hvis du mener distinksjonen er irrelevant må jeg si meg uenig (på generelt grunnlag).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er hovedsaklig legemidler som blir skrevet ut av korrupte leger som brukes i toppidrett. Amfetamin er også et legemiddel man kan få på resept feks.

Amfetamin uten resept er narkotika, med et legemiddel. Testosteron uten resept blir doping, med blir et legemiddel osv.

Kokain var feks også et legemiddel før. For bedøvelse. Det meste er laget for et formål og det er å hjelpe personer som trenger det. Se bort ifra tidene i DDR og Sovjet da:p hehe

Fullt klar over det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå ble det litt off-topic å dra inn de narkomane i Nygårdsparken, men etter flere "innbruddsepisoder" der de tar alt fra sko til stearinlys i vinduet i leiligheten vår, så følte jeg de fortjente en plass i hysteriet ;) Men når det kommer til tiltak for reduksjon av narkotikaproblemet i Bergen, så ser jeg for meg at det burde vært opprettet institusjonsanstalter (flere enn det er) på isolerte øyer i Hordalandsområdet hvor de så seg nødt til å jobbe for føden, og hvor det ikke ble brukt i overkant mye ressurser (økonomisk) på å gjennomføre dette. Er det naivt? Mulig. Vil det føre til et større problem enn hva nå befinner seg i Bergen? Lite trolig. Det er på tide at tiltak iverksettes for å bli kvitt problemet. Totalforbud og "blind" razzia (at man stormer Nygårdsparken) har jeg mye mindre tro på, og det viste seg å kun spre problemet som du sier. Det må nok ut av byen og enda lengre vekk for at det skal bli bedre. Og jeg er rimelig sikker på at det er et langt bedre og billigere alternativ enn kun å konstruere et nytt fengsel hvor de kan være :)

Off-topic: OFF!

Hvorfor utføres ikke dette tiltaket på steder som Stavanger Open?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

la oss bruke ressursene til polititet på å kjøre razzia på kroppsbygger stevner! De har jo trosalt så mye til overs.

Antidoping kan jo ikke, når NKF ikke er medlem av et forbund som feks NIF.

De plager meg mer enn et par alkiser i en park. Forsåvidt profitterer de på narkotikabruken også, noe som i og for seg gjør det enda verre.

Hvorfor skal vi ikke bruke ressurser på dette? Det er tydelig at flere av kvinnene der har utviklet både spiseforstyrrelser og sikkert en haug med selvtillits problemer så lenge de ikke er i sceneform.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De plager meg mer enn et par alkiser i en park. Forsåvidt profitterer de på narkotikabruken også, noe som i og for seg gjør det enda verre.

Hvorfor skal vi ikke bruke ressurser på dette? Det er tydelig at flere av kvinnene der har utviklet både spiseforstyrrelser og sikkert en haug med selvtillits problemer så lenge de ikke er i sceneform.

heroinsprøyter i en park hvor barn kan være er ikke kult. Tilogmed du klarer å se dette

Selvsagt, de store fiskene må taes, men tviler sterk på at de finner mye på ett stevne. I beste fall litt til privatbruk.

Det er da ikke en politisak om jenter utvikler spiseforstyrrelse og lav selvtilitt. Psykolog sak evt det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vil altid komme nye når ting er lukrativt å drive på med. Mest sannsynlig vil det aldri ta slutt

Nettopp, det er derfor det er så molbo å gå til krig mot det. Det går ikke an å bli kvitt det. Vi vet jo at flere tiår med narkotikakrig ikke har redusert bruken, det skapes bare flere problemer som gir flere dødsfall i tillegg, for eksempel:

http://no.wikipedia.org/wiki/Mexicos_narkotikakrig

http://www.hellonearthblog.com/2011/12/over-500k-dead-from-drug-wars-in.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nettopp, det er derfor det er så molbo å gå til krig mot det. Det går ikke an å bli kvitt det. Vi vet jo at flere tiår med narkotikakrig ikke har redusert bruken, det skapes bare flere problemer som gir flere dødsfall i tillegg:

http://no.wikipedia.org/wiki/Mexicos_narkotikakrig

http://www.hellonearthblog.com/2011/12/over-500k-dead-from-drug-wars-in.html

Nå kan ikke mexico og norge sammsenlignes, men ja det er ikke lett uten nok ressuerser og lange straffer. Mexico har vel eegntlig ikke ressursene til dette.

Canada og USA knuste Hells Angels på 90tallet etter mye helvete om jeg ikke husker feil. MC-gjenger sliter også i Norge, så det er ikke umulig om man har ressuerser til dette. Bare et eksempel på at store miljøer kan brytes ned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå kan ikke mexico og norge sammsenlignes, men ja det er ikke lett uten nok ressuerser og lange straffer. Mexico har vel eegntlig ikke ressursene til dette.

Canada og USA knuste Hells Angels på 90tallet etter mye helvete om jeg ikke husker feil. MC-gjenger sliter også i Norge, så det er ikke umulig om man har ressuerser til dette. Bare et eksempel på at store miljøer kan brytes ned.

Mexico er relevant da det som havner på gata i Norge gjerne kommer fra Mexico.

Lange straffer er ikke løsningen. Bare se til USA for eksempel. Tre ganger marihuana, livstid i fengsel. Allikevel virker det ikke. Dødsstraff i Singapore for smugling. Virker heller ikke, folk velger å gjøre det allikevel og det er henrettelser hvert år.

Ressurser? I USA er det foretatt 45 millioner arrestasjoner og brukt 1 trillion dollar på narkotikakrigen på 40 år. Forbruket er fuckings det samme som på 70-tallet. Det nytter ikke å bruke ressurser hvis de brukes feil. På tide å prøve noe nytt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mexico er relevant da det som havner på gata i Norge gjerne kommer fra Mexico.

Lange straffer er ikke løsningen. Bare se til USA for eksempel. Tre ganger marihuana, livstid i fengsel. Allikevel virker det ikke. Dødsstraff i Singapore for smugling. Virker heller ikke, folk velger å gjøre det allikevel og det er henrettelser hvert år.

Ressurser? I USA foretatt 45 millioner arrestasjoner og brukt 1 trillion dollar på narkotikakrigen på 40 år. Forbruket er fuckings det samme som på 70-tallet. Det nytter ikke å bruke ressurser hvis de brukes feil. På tide å prøve noe nytt...

Jeg tror lange straffer er enn del av løsningen hvertfall. Det virker jo iogmed at de blir tatt de som ikke følger reglene. De sitter lenge inne, eller så må de bøte med livet... Det vil fortsatt være en mindre for vær som blir tatt.

dyrt ja, men hva er alternativet? La de være?

Det billigeste er vel å gi de en kule

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...