Gå til innhold

Crossfit vs bodybuilding vs strength


Bro

Anbefalte innlegg

Bra tilsvar.

Tenkte å bare avslutte diskusjonen der, det gir meg lite å debattere med en som at forklarer skrullete betyr skrullete (U no say) og har konspirasjonsteorier om Anaconda og Plazma. Samt ikke ser at det er en sammenheng mellom kvaliteten på skribentene og kvaliteten nettsiden hvor dette publiseres. Tipper du har mange flotte nettsider med dårlige skribenter.

Men det jeg egentlig skulle svare på var :)

Angående AMRAP betyr det Ifølge FQA på Crossfit.com: As Many Reps (sometimes Rounds)as Possible

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Der jeg trener er det flere, spesielt jenter, som har gjennom crossfit blitt introdusert til vektløfting og kvalifisert seg for NM.

Så klart trener de fleste av dem et eget vektløftingsprogram nå, men de startet alle med crossfit.

Jeg tror vi kommer til å se mer av dette i årene som kommer. Turn vil også få en oppsving tror jeg.

Hehe. Det er lett å se på utøvere som nettopp har kommet fra crossfit til vektløfting. Ikke rent utenkelig at teknikken må plukkes fra hverandre og bygges opp igjen for at det skal bli noe særlig vektløftere ut av disse. Det finnes også eksempler som går andre veien. Men en ting skal Crossfit ha, og det er at vektløfting blir eksponert og flere begynner å løfte. Miljøet vokser, og det er bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, begge to er riktig!

Det er ikke en konspirasjonsteori å påpeke manglende vitenskapelig grunnlag for påstått effekt av produkter og tvilsomme påstander i produkttekster. T-Nation har en historie med å blokkere og slette alt som ikke passer deres produktprofilering. Det er fakta - ikke en teori.

Om vi har lest de samme artiklene av Chris Shugart , noe det ikke er sikkert vi har gjort siden jeg har lest alt han noengang har skrevet har han gått fra å være en kar som var veldig fornøyd med å endelig ha klart å gå ned i vekt til en som spinner opp ville teorier og gir råd til brukerne angående produktbruk som, for å sitere ham løst etter minnet i en diskusjon jeg hadde med ham " Han egentlig ikke visste noe om, men han stolte mer på det Biotest fortalte ham enn hvilken som helst forskning." Dette ble også bekreftet av flere av medlemmene der - fuck science, <3 Biotest. Den mentaliteten fremelskes og forsterkes av dyktig markedsføring, og det er i sammenhengen å være en kredibel kilde som helhet useriøst.

Hehe, har aldrig sagt noe om Chris Shugart, men skjønner ikke hvorfor den artikkelen han skrev om CrossFit er kritikkverdig. Det var hans personlig mening om CrossFit, som kunne gi trådstarter noe mere innblikk i om han skulle starte med CrossFit eller ikke. Synes ikke artikkelen er forferdelig, selvfølgelig er man kansje ikke enig i alt, f.eks mener jeg personlig at kipping pullups ikke har noe for seg annet enn i CrossFit konkurranse, men i resten av artikkelen så seg jeg ikke store feil.

Du kan gjerne påpeke mere i artikkelen som du mener er håpløst om du orker, det er til nytte for meg:)

Tror ikke vi har lest det samme nei, da jeg leser så å si alt som blir lagt ut på T-nation av artikler. Men nå har jeg for det meste lest de siste 12 månedene, kan godt ha vært mye rart før det. Det kjenner jeg ikke til. Angående hva som står på produktene deres, det har jeg ikke den miste peiling på. Du har sikkert rett. Jeg gir blaffen i kosttilskudd-produktene, eneste interessen min på T-Nation er artiklene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe. Det er lett å se på utøvere som nettopp har kommet fra crossfit til vektløfting. Ikke rent utenkelig at teknikken må plukkes fra hverandre og bygges opp igjen for at det skal bli noe særlig vektløftere ut av disse. Det finnes også eksempler som går andre veien. Men en ting skal Crossfit ha, og det er at vektløfting blir eksponert og flere begynner å løfte. Miljøet vokser, og det er bra!

klokov til crossfit! hohoho

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er ikke en artikkel, det er en reportasje. En artikkel fordrer objektiv utgreiing og presentasjon av et emne, ikke at en går inn på et gym og forteller hvordan en likte det. Det er enormt mye bra på T-Nation, og det hadde ikke vært der om det ikke hadde vært for produktene. Holdningen til de som driver det er bare utelukkende profittdrevet og arbeidsmetodene uvitenskapelige. Derfor kan jeg ikke akseptere at T-Nation blir sett på som en kredibel kilde eller at en reportasje derfra er kredibel fordi den kommer derfra.

Standard opplegg for T-Nation rundt produktlansering er å gi en av bidragsyterne AIDS, trykke dem full i det nye produktet og se dem gaine 10 kg med masse på 14 dager mens de halverer kroppsfettet og ingen skjønner hva som skjer. Det har blitt litt forutsigbart etterhvert. Holder en seg til de som ikke får Anaconda og Indigo intravenøst er det, som jeg har sagt før, en av de beste kildene til treningsinformasjon på nett. Som helhet er den dog ikke kredibel.

The Truth About Crossfit er en typisk vinklet T-Nationartikkel der skribentens ord er lov fordi T-Nation og fordi hardcore.

Det er helt korrekt, det er en repotasje, ikke en artikkel, og det burde jeg jo selvfølgelig skrevet tydelig.

Har du lest reportasjen Asle? Chris avslutter med Is: "CrossFit the only training system you'll ever need, as its founder and its most enthusiastic members claim? No. And most CrossFitters I've communicated with will acknowledge that. Is CrossFit a fun, challenging, effective training method? Yes ... but only if the benefits it offers are the ones you seek. As long as its goals match your goals, I recommend it."

Fanatisk Hardcore...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Russerne er kjent for at utøvere blir "skadet" dersom de ikke klarer å få stoffene ut av kroppen til planlagt tid før konkurranse. De har egne interne tester, og de som feiler blir "skadet".Mest sannsynlig det som skjedde med Klokov i OL nå.

Jeg ser den, men at det faktisk er mulig når man skal til ett OL er sykt. At man kan "styre" det såpass selv som du legger det frem.

Du tror ikke de bare gambler heller da? hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, det er mange preparater som har kort halvveringstid og maskeringsstoffer som nok, for å være litt konspiratorisk, er langt fremme i forhold til det WADA har klart å avdekke. Det som var spesielt i OL nå var at det kom en ny testmetode som enklere og raskere kunne avdekke bruk av hGH, noe som tidligere ikke var like enkelt siden det er et peptidhormon.

det er kanskje naivt å tro at de bruker mindre hgh og andre ting i vektløfting enn i sykling! hehe.

Men igjen at det skal være såpass lett å evt slippe unna er rart. De er vel medlem i forbundet osv osv fordi om de er ute med "skade".

Og en annen ting, når man ser vektløftere som blir tatt så bruker de gjerne gamle ting slår ut på pisseprøve. Typisk dianabol, deca osv er typisk når de blir tatt. Så de virker ikke veldig sofistikerte. hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det som er typisk er at de som blir tatt for den typen ting kommer fra land der det er elendige kontroller og relativt lite ressurser til den typen ting men stort press om å prestere og få frem talentene. Vinner du OL får du hus og mus, hvis ikke får du null og sover med svette menn. hGH har nok vært og blir nok brukt mye med tanke på restitusjon fra skader og mye belastning i all idrett, egentlig. Bedre prøver nå, som sagt. Samme med insulin - umulig å oppdage om en ikke kommer løpende med sprøyten stikkende ut.

kanskje de har fått tak i noe dårlig stasj sammen og så har de fått betennelse. Skade er skade! hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke bare Klokov som skadet seg i London, Khadzhimurat Akkaev, gullkandidat i -105 og Oksana Slivenk, medaljekandidat i -69.

Uten at man skal trekke noen konklusjoner hadde faktisk Akkaev gjennomgått ryggoperasjon rett før OL. Men han er, som nevnt i en annen tråd, tatt for doping tidligere også. 2 ganger og man går rett ut av alle konkurranser for resten av livet. I tillegg til at man mister alt av støtteapparat o.l. fra laget. Men det gjør man også om man underpresterer for mye. Trist, men sant.

Nei, det som er typisk er at de som blir tatt for den typen ting kommer fra land der det er elendige kontroller og relativt lite ressurser til den typen ting men stort press om å prestere og få frem talentene. Vinner du OL får du hus og mus, hvis ikke får du null og sover med svette menn. hGH har nok vært og blir nok brukt mye med tanke på restitusjon fra skader og mye belastning i all idrett, egentlig. Bedre prøver nå, som sagt. Samme med insulin - umulig å oppdage om en ikke kommer løpende med sprøyten stikkende ut.

Dette er så sant at det måtte siteres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen milliarder til inn i WADA så går det kanskje en gang an å ta en dopingfri 5. plass i vektløfting i OL. Det blir en stor seier for menneskeheten det.

839kilo @ 90kg kroppsvekt - 19år! (avsporingen) | Fitnessbloggen Forum

Legaliseringsdebatten | Side 9 | Fitnessbloggen Forum

Doping i OL og proff-idrett generelt (intervju) | Fitnessbloggen Forum

La oss ikke lage enda en tråd om ditt personlige syn på kampen mot anti-doping og beskyldninger. De tre over her burde dekke det greit, og den øverste laget jeg jo spesifikt til deg så du kunne slå deg løs :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...