Gå til innhold

839kilo @ 90kg kroppsvekt - 19år! (avsporingen)


matre

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jesse Norris er råsterk og om han boler eller ei - det vet vi vel ingenting om?

Utrolig sterk ung mann ihvertfall og selv for en gammal gubbe som meg selv, så gir det inspirasjon å se videoen. Men vi har da ekstremt sterke unge løftere, i samme vektklasse representert på fitnessbloggen også.

:)

Les referatet fra JuniorNM 2012 som Bo Bergan skrev i sin egen logg - er det mulig å ikke la seg inspirere? Se bildene av "The Posterboy of Norwegian Powerlifting" André Midtby i hans logg - er det mulig å ikke la seg inspirere?

Om en ikke blir inspirert så bør en heller begynne med casting. En teknisk, konkuransepreget idrett hvor det gjelder å kaste lengst mulig, med størst mulig presisjonsnivå med fiskestang...

o_O

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Doping florerer i alt av kraft- og utholdenhetskrevende toppidrett. Lykke til med å ta OL-gull i friidrett uten "hjelp". Til og med skyttere jukser med hjertemedisin. Kan det virkelig kalles urettferdig spill når alle gjør det allikevel fordi det er så lett å lure seg unna? Når maratonløpere og fotballspillere kun testes to-tre ganger i året, så blir hele opplegget bare en farse. Til og med Lance og M. Rasmussen som ble testet hundrevis av ganger avla aldri positiv dopingprøve.

Spørsmålet er om man skal bruke milliarder på å prøve å stoppe noe som ikke lar seg stoppe kun for å iverata illusjonen om at nasjonalheltene våre vinner på brødskiver og hardt treningsarbeid, eller om man skal prioritere viktigere ting i verden. Hva redder flest liv, 1 milliard til WADA eller til WFP?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal alle slike tråder ende med dopspekulasjoner? Da kan vi liksågreit bare fjerne "embed" knappen på forumet. Ta nå i allefall å spar det til tråder der det er tema eller tatt opp osv og ikke benytt en hver anledning til å drei tema over på spekulasjoner om bruk osv.

Nå er det også slik at Jesse Norris konkurrerer i USAPL som er en testet organisasjon så vidt jeg vet, så ettersom han ikke har testet positivt så synes jeg man kan behandle det deretter, uansett hva man selv måtte være overbevist om.

Og ja Konstantinovs vi er klar over hva du synes, og uavhengig om jeg støtter synet eller ei så synes jeg du kan spare det til de trådene som allerede omhandler dette og ikke hi-jacke tråden til erixenM.

Til den dagen han tester positivt så er løftene anerkjent som godkjent og stående rekorder. Så ja, helt klart florerer det, men om man skal utpeke alle på toppen av listene som doper så kan man jo egentlig bare slutte å følge med, for noen vil alltid vinne og i følge logics, så er han jo dopet. Heck, slutte å se på sport eventuelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal alle slike tråder ende med dopspekulasjoner? Da kan vi liksågreit bare fjerne "embed" knappen på forumet. Ta nå i allefall å spar det til tråder der det er tema eller tatt opp osv og ikke benytt en hver anledning til å drei tema over på spekulasjoner om bruk osv.

Nå er det også slik at Jesse Norris konkurrerer i USAPL som er en testet organisasjon så vidt jeg vet, så ettersom han ikke har testet positivt så synes jeg man kan behandle det deretter, uansett hva man selv måtte være overbevist om.

Og ja Konstantinovs vi er klar over hva du synes, og uavhengig om jeg støtter synet eller ei så synes jeg du kan spare det til de trådene som allerede omhandler dette og ikke hi-jacke tråden til erixenM.

Til den dagen han tester positivt så er løftene anerkjent som godkjent og stående rekorder. Så ja, helt klart florerer det, men om man skal utpeke alle på toppen av listene som doper så kan man jo egentlig bare slutte å følge med, for noen vil alltid vinne og i følge logics, så er han jo dopet. Heck, slutte å se på sport eventuelt.

Jeg kaprer tråden? lol, jeg leste flere poster om doping ovenfor før jeg skrev noe som helst.

Nope, jeg synes ikke Tour de France er noe mindre underholdende selv om det etterhvert er blitt allment kjent hva som foregår. Skjønner ikke hvorfor dere så absolutt vil legge lokk over logiske argumenter for hvorfor det sannsynligvis ikke er noe bedre i andre idrettskonkurranser. Det er meget fordummende.

Jeg prøvde å dra igang en diskusjon om potensiell løsning på problemet, det er i hvert fall mye mer konstruktivt enn å stikke fingrene i ørene og sensurere det som er ubehagelig.

"la la la la alle de norske utøverne spiser havregryn og syltetøy for å bli gode" får vi servert nok av av Esten O. Sæther i Dagbladet, her på forumet synes jeg vi kan få si hva vi vil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kaprer tråden? lol, jeg leste flere poster om doping ovenfor før jeg skrev noe som helst.

Nope, jeg synes ikke Tour de France er noe mindre underholdende selv om det etterhvert er blitt allment kjent hva som foregår. Skjønner ikke hvorfor dere så absolutt vil legge lokk over logiske argumenter for hvorfor det sannsynligvis ikke er noe bedre i andre idrettskonkurranser. Det er meget fordummende.

Jeg prøvde å dra igang en diskusjon om potensiell løsning på problemet, det er i hvert fall mye mer konstruktivt enn å stikke fingrene i ørene og sensurere det som er ubehagelig.

"la la la la alle de norske utøverne spiser havregryn og syltetøy for å bli gode" får vi servert nok av av Esten O. Sæther i Dagbladet, her på forumet synes jeg vi kan få si hva vi vil.

Spar meg for å ilegge meg ting jeg ikke har sagt. Jeg sier ikke at jeg er uenig med deg, men jeg sier at dette er HELT FEIL TRÅD for å "dra igang en diskusjon om potensiell løsning på problemet". Vi har allerede flere nye og gamle tråder som toucher tema eller er mer naturlig å ta dette opp.

Da anbefaler jeg deg å lage en ny tråd om tema. Jeg velger å overse "lalala blablabla" delen av innlegget og håper du tar til deg dette.

Presiserer at jeg hverken har "lagt lokk, prøver å fordumme, stikke fingrene i ørene eller sensurere" Men at du får ta det i en egen tråd, og ikke på død og liv ta det spredt utover alle trådene du mistenker noen for doping. Så min "beef" handler om off topic, fra deg og andre (ja så et par poster før deg også) og ikke temaet i seg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kaprer tråden? lol, jeg leste flere poster om doping ovenfor før jeg skrev noe som helst.

Nope, jeg synes ikke Tour de France er noe mindre underholdende selv om det etterhvert er blitt allment kjent hva som foregår. Skjønner ikke hvorfor dere så absolutt vil legge lokk over logiske argumenter for hvorfor det sannsynligvis ikke er noe bedre i andre idrettskonkurranser. Det er meget fordummende.

Jeg prøvde å dra igang en diskusjon om potensiell løsning på problemet, det er i hvert fall mye mer konstruktivt enn å stikke fingrene i ørene og sensurere det som er ubehagelig.

"la la la la alle de norske utøverne spiser havregryn og syltetøy for å bli gode" får vi servert nok av av Esten O. Sæther i Dagbladet, her på forumet synes jeg vi kan få si hva vi vil.

Personlige er jeg ganske lei av dopingpåstander her og der. Det er tydeligvis umulig å ha noe form for fremgang uten hjelp av doping hvis man skal tro sånne som deg.

Og å sammenligne en sport som tour de france hvor det er flere hundre millioner i premie og sponsorpenger med noen som kan vinne en plastikk pokal. Det er ikke til å stikke under en stol at blod doping som finnes i utholdenhetssport er nesten umulig å finne ut gjennomg dopingtester sammenlignet med preparater som må taes i bruk om man skal ha noe fordel i styrkesport.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Delte tråden så nå kan dere slå dere løs... uten at dere føler dere undertrykket og tvungen til taushet. Men hold dere til reglene. Diskuter gjerne tema og generelt grunnlag, men "utøver XXX er dopet" selv om han aldri har testet positivt på bakgrunn av personlig synsing vil bli håndtert som alltid.

Hold det saklig og generelt. Den store beskyldningstråden blir slettet om det er resultatet.

-Mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke fascinasjonen for å slenge rundt seg med mistanker, og det å skulle løse et problem basert på synsing. Noen ser ut til å mene det at man ikke kan vinne uten å være dopet, og at alle som vinner derfor er dopet uavhengig av hva de har testet eller ikke. Og det er helt greit å mene. Men det å skrive og diskutere på et pittelite internettforum om han eller hun er dopet eller ikke, vil ikke ha noe som helst å si. Det løser ingenting. Det påvirker ingenting. Jeg skjønner heller ikke hva folk ønsker å få ut av å skrike "han er dopet", føler man seg bedre selv på den måten kanskje? Prøver man å påberope seg retten til å kunne si "hva var det jeg sa" dersom utøveren skulle bli tatt i fremtiden?

Sorry, jeg ser bare ikke fascinasjonen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For min del er det for å slippe at folk skal sammenligne rene flinke løftere med søppel fra Team Dianabol.

For å sammenligne(oh, the irony) kan vi ta vår egen Carl Yngvar Christensen som jeg tror av hele mitt hjerte er ren og alltid har vært det.

I 2009 når CYC var 19 løftet han serien 375--255-315 på junior EM. Med utstyr.

Mannen er kjent som ett talent ut av en annen verden og han hadde om vi skal spekulere rundt 310-200-300 uten utstyr. Det er 810 total og en kroppsvekt på 153kg. Denne Norris gjorde MER enn det(til grunn dybde i bøy riktignok) på over 60kg lavere kroppsvekt.

Dessuten var dette ikke en gyldig verdensrekord i IPF da stevnet ikke hadde høy nok rang og det ble brukt lbs-plater.

Sånn. Tro hva dere vil. Jeg vet jeg gjør det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette blir fort nettopp det - tråden for tro og tvil...

Selv så tror jeg ingenting. Men at Norris er uhorvelig sterk, det er et åpenbart faktum.

Fasinerende å se løftingen hans er det også. Og når jeg har konstatert det, så har jeg blitt inspirert til å stå på for å bli sterkere selv også. Hadde jeg brukt tiden min til å gruble på om denne amerikanske ungdommen er dopet, så hadde det spist opp en masse positiv energi. så det gidder jeg ikke.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørsmålet er om man skal bruke milliarder på å prøve å stoppe noe som ikke lar seg stoppe kun for å iverata illusjonen om at nasjonalheltene våre vinner på brødskiver og hardt treningsarbeid, eller om man skal prioritere viktigere ting i verden. Hva redder flest liv, 1 milliard til WADA eller til WFP?

Det er en vesentlig forskjell når Lance Armstrong dopet seg og når Ole Jonny doper seg. Armstrong har et helvetes medisinsk apparat i ryggen og kan dure på i nokså trygg visshet om at det han gjør er forholdsvis trygt.

Tror du ole jonny har de resurssene? nope. Ene og alene av den grunn bør en ha et forbud. Nå kan jo du argumentere for at jeg ikke har noe med hva ole jonny og gutta driver og trykker i seg, men oddsen er at de før eller senere enten ødelegger kroppen, dør av hjertesvikt eller rett og slett blir kokko. (Kjent sak at de fleste kurer gir en kraftig nedtur...)

Hva skjer da? Jo gutta blir en belastning for samfunnet. De blir på en eller annen måte fysisk/psykisk pleie trengende og vil belaste et allerede anstrengt kommune budsjett... og det helt unødvendig. Skjer ikke med alle, men med veldig mange.

Diskusjonen om å bli bedre basert på å konkurere mot seg selv har jeg ikke tenkt å gå inn på engang, da det argumentet er helt innlysende for de aller fleste oppegående mennesker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne skrevet mye for å svare på de andre postene ovenfor, men gidder ikke denne gang.

Det er en vesentlig forskjell når Lance Armstrong dopet seg og når Ole Jonny doper seg. Armstrong har et helvetes medisinsk apparat i ryggen og kan dure på i nokså trygg visshet om at det han gjør er forholdsvis trygt.

Tror du ole jonny har de resurssene? nope. Ene og alene av den grunn bør en ha et forbud. Nå kan jo du argumentere for at jeg ikke har noe med hva ole jonny og gutta driver og trykker i seg, men oddsen er at de før eller senere enten ødelegger kroppen, dør av hjertesvikt eller rett og slett blir kokko. (Kjent sak at de fleste kurer gir en kraftig nedtur...)

Hva skjer da? Jo gutta blir en belastning for samfunnet. De blir på en eller annen måte fysisk/psykisk pleie trengende og vil belaste et allerede anstrengt kommune budsjett... og det helt unødvendig. Skjer ikke med alle, men med veldig mange.

Diskusjonen om å bli bedre basert på å konkurere mot seg selv har jeg ikke tenkt å gå inn på engang, da det argumentet er helt innlysende for de aller fleste oppegående mennesker.

Hvis Ole Jonny gjør dumme ting så er det hans egen feil. Bør andre passe på Ole Jonny eller er hver enkelt ansvarlig for egne organismer?

Hva om jeg fortalte deg at doptester og politiarbeid koster langt flere skattepenger enn medisinsk behandling, ville du forandret standpunkt da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bare for å trekke inn litt fakta, Jesse Norris er nok en av de løfterne som har blitt testet mest på det amerikanske laget. Han har satt utallige verdensrekorder, og når man setter en verdensrekord er det krav om testing på det gitte stevne. MAO har han blitt testet veldig mange ganger på internasjonale konkurranser såvel som veldig mange OCT tester i usa

Hans far har vært med som trener i Usa sin tropp iallefall i 10år, og Jesse begynte med styrkeløft i veldig ung alder (typ 12).

Når vi vet at Carl er rein og har gjort de prestasjonene han har, så har jeg faktisk ikke vanskelig for å tro at Jesse er rein når han har blitt testet så ekstremt mye som har har blitt. Og ikke minst blitt testet rundt og på de stevnene han har vært i toppform og satt rekorder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal man bli elite, kjør bol... Alle gjør det jo. Men å bole for å tasse rundt i hobbystudio er beyond mongolid.

Man trenger bare å bole for å bli elite, om man er nødt til å konkurrere med bolere. Selv om noen på forumet får en hardon av å legalisere det, så tror jeg, og håper, de fleste ønsker å unngå dette vet og konkurrere reint og på like vilkår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi vet ikke at noen er rene. Lance Armstrong for eksempel, hundrevis av dopingtester, alle negative.

Konkurrere på dopingfrie og like vilkår? I noen idretter er det mulig, i andre er det så langt ifra tilfelle at man bør diskutere om det er vits i å fortsette som nå.

på samme måte vet ikke du om de er rene, så fram til de er faktisk tatt så ser jeg ingen vits å holde på slik som nå at "han er x god, derfor juks".

Carl yngvar konkurrerer i et testet forbund, og har et nivå som er helt vilt, tror du han er han dopa Konstantinovs ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

på samme måte vet ikke du om de er rene, så fram til de er faktisk tatt så ser jeg ingen vits å holde på slik som nå at "han er x god, derfor juks".

Carl yngvar konkurrerer i et testet forbund, og har et nivå som er helt vilt, tror du han er han dopa Konstantinovs ?

Jeg ønsker bare at folk ikke skal være så naive og uvitende om hva som foregår i verden. Et par negative dopingtester per år betyr ingenting.

Det er mye mindre penger og berømmelse i styrkeløft enn i sykkel, langrenn, friidrett osv., hvilket gjør sannsynligheten lavere.

Vet også at Benny og Bolton har market 440 kg eller noe sånn utestet. Mistenker ikke CYC noe særlig, men det går ikke an å avfeie muligheten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ønsker bare at folk ikke skal være så naive og uvitende om hva som foregår i verden. Et par negative dopingtester per år betyr ingenting.

Det er mye mindre penger og berømmelse i styrkeløft enn i sykkel, langrenn, friidrett osv., hvilket gjør sannsynligheten lavere.

Vet også at Benny og Bolton har market 450 kg eller noe sånn utestet. Mistenker ikke CYC noe særlig, men det går ikke an å avfeie muligheten :)

Et par negative? I motsetning til hva? MASSE positive?

http://www.powerlifting-ipf.com/fileadmin/data/Anti-Doping/tested_lifters_2012-12-31.pdf

252 testede utøvere i en "utsatt sport", 13 positive.

At benny og bolton er utestet faller utenfor, ingen her som påstår de er reine, men de som avlegger negativ etter negativ må vi kunne stole på inntil de eventuelt tester positivt.

Du får tro og mene og synse hva du vil om CYC, Bjørgen osv, men de er ren til noe annet kommer for dagen, og uansett hva du mener forandres ikke det faktum. At du ikke kan stole på noe eller tror det ene og det andre, greit..

Ps, hadde vært et spennende rettsvesen om vi la din tanke til grunne om at "en kan aldri være sikker, jeg tror de fleste er kriminell uansett". Jeg kan f.eks ikke avfeie muligheten for at du er dopet, og i følge din tanke så kan du aldri overbevise meg om at du ikke er det, uansett hvor mye negative prøver du avlegger.

Så avsluttningsvis, du får mistenke CYC så mye du vil, jeg velger å legge til grunne at han er rein helt til det motbevises. En tilitt jeg mener alle fortjener til de misbruker den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...