Gå til innhold

tviholder kroppen min på vann?


juletre

Anbefalte innlegg

Det er vel heller det at jeg kjenner meg dehydrert, selv om jeg drikker like mye vann som jeg pleier som er det merkelige. Men, men. Det går seg vel til!

Det går seg sikkert til. Jeg drikker forholdsvis mye vann. Så om du føler deg tørst så drikk mer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Trodde du hadde kur til meg, Thomas O...:(

Jeg tror du har misforstått Thomas O sitt poeng hvis du trodde det? Kort og greit slik jeg forstod det;

Frisk individ:

- Kroppen din klarer seg selv.

- Spar pengene dine til noe fornuftig

- Spis mer frukt og grønt.

- Enjoy life.

Jeg vet ikke hvorfor det i det hele tatt oppstod en diskusjon rundt alt dette? Det er jo mer enn nok bevis for at slike ting ikke fungerer, men fremdeles så er underholdningsverdien i aspartamdiskusjoner bedre enn noe annet hittil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror du har misforstått Thomas O sitt poeng hvis du trodde det? Kort og greit slik jeg forstod det;

Frisk individ:

- Kroppen din klarer seg selv.

- Spar pengene dine til noe fornuftig

- Spis mer frukt og grønt.

- Enjoy life.

Jeg vet ikke hvorfor det i det hele tatt oppstod en diskusjon rundt alt dette? Det er jo mer enn nok bevis for at slike ting ikke fungerer, men fremdeles så er underholdningsverdien i aspartamdiskusjoner bedre enn noe annet hittil.

Jeg håpa på en "spyle ut" kur:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Huffameg...jeg synes synd på de som tror at alt som finnes av hjelpemidler der ute er tull(n) Altså,matforgiftning er mye hardere for kroppen,når man skal avgifte kroppen mer enn den greier å gjøre selv så får man ikke nødvendigvis verken diare eller oppkast,langt derifra. Poenget med disse kurene er at det skal foregå litt mer diskre:P Men ja,poenget med rensekurene er at man skal miste litt ekstra veske,de fleste går på tarmsystemet,og poenget er å gjøre jobben til nyre,lever lettere,for noen ganger jobber de faktisk overtid for eksempel når man har levd et helt liv på crapfood,juletider osv..og for mange hjelper det med såkallte rensekurer for å løsne litt på kroppens evne til å kvitte seg med ekstra kg.Jg er ikke noe fysikk geni eller noe så jeg kan ikke forklare akkurat hvordan disse tignene foregår inni kroppen,men at de funker i en større eller mindre grad ,ja,det mener jeg. Grønn te for eksempel...det er avgiftende. Måten du kan finne det ut på: drikk noen kopper høykonsentrert grønn te,hiv i deg sprit etterpå....og joy;) Men de som ikke tror på det kan jo bare få leve i den trua,jeg er fornøyd med å ikke være en av de:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huffameg...jeg synes synd på de som tror at alt som finnes av hjelpemidler der ute er tull(n) Altså,matforgiftning er mye hardere for kroppen,når man skal avgifte kroppen mer enn den greier å gjøre selv så får man ikke nødvendigvis verken diare eller oppkast,langt derifra. Poenget med disse kurene er at det skal foregå litt mer diskre:p Men ja,poenget med rensekurene er at man skal miste litt ekstra veske,de fleste går på tarmsystemet,og poenget er å gjøre jobben til nyre,lever lettere,for noen ganger jobber de faktisk overtid for eksempel når man har levd et helt liv på crapfood,juletider osv..og for mange hjelper det med såkallte rensekurer for å løsne litt på kroppens evne til å kvitte seg med ekstra kg.Jg er ikke noe fysikk geni eller noe så jeg kan ikke forklare akkurat hvordan disse tignene foregår inni kroppen,men at de funker i en større eller mindre grad ,ja,det mener jeg. Grønn te for eksempel...det er avgiftende. Måten du kan finne det ut på: drikk noen kopper høykonsentrert grønn te,hiv i deg sprit etterpå....og joy;) Men de som ikke tror på det kan jo bare få leve i den trua,jeg er fornøyd med å ikke være en av de:D

Lever og nyre jobber ikke i tarmene. Begrepet avgiftning er rett og slett tull, og så lenge det bare er basert på subjektive oppfatninger om "jeg mener det fungerer" så blir det ikke mindre tull av den grunn. Dessverre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om man liksom har så mye fæle greier i tarmene som gjør at man må ta såkalte rensekurer, er det da ikke like bra med en god gammelsdags tarmskylling? Tipper det er mer effektivt for å spyle ut greier enn å ta tabletter som består av et utvalg urter som virker vanndrivende.

Bare for å nevne det så har jeg tidligere jobbet i helsekostbransjen i 6-7 år og det er generelt få produkter som har solide studier å støtte opp påstandene med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Disse "fæle greiene" man har i tarmen vil man gjerne ha der. Million vis av tarmbakterier trives og hører hjemme der, og de produserer vitamin K i tillegg. Så de ønsker du ikke å bli kvitt, til tross for at de er metandannere. Om folk tror man har opphopning av dritt der så har du isåfall en utposning i tarmen, som dog er en medisinsk tilstand. Et vanlig menneske vil kun ha opphopning i endetarmen før en går på toalettet.

Nå er jeg helt motstander av både detox og tarmskylling da, skal sies. Mest pga at det er bortkastede penger, og kroppen greier seg selv relativt fint på dette området.

Og til de som tror på detox: forskning.no > Rensekurer virker ikke

Om denne placebo-effekten derimot fungerer for deg, og lommeboka strekker til, så kjør på ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lever og nyre jobber ikke i tarmene. Begrepet avgiftning er rett og slett tull, og så lenge det bare er basert på subjektive oppfatninger om "jeg mener det fungerer" så blir det ikke mindre tull av den grunn. Dessverre...
Jeg har aldri påstått at lever og nyrer jobber i tarmene,hehehhe:D Måtte le litt nå altså,ser det særiøst ut som jeg mener det?:p Nei jeg tror ikke det er noen vits å diskutere i vide og bredde da,men aksepterer at du og mange andre sier at det er tull,men jeg står på mitt og det jeg mener og synes;)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Disse "fæle greiene" man har i tarmen vil man gjerne ha der. Million vis av tarmbakterier trives og hører hjemme der, og de produserer vitamin K i tillegg. Så de ønsker du ikke å bli kvitt, til tross for at de er metandannere. Om folk tror man har opphopning av dritt der så har du isåfall en utposning i tarmen, som dog er en medisinsk tilstand. Et vanlig menneske vil kun ha opphopning i endetarmen før en går på toalettet.

Nå er jeg helt motstander av både detox og tarmskylling da, skal sies. Mest pga at det er bortkastede penger, og kroppen greier seg selv relativt fint på dette området.

Og til de som tror på detox: forskning.no > Rensekurer virker ikke

Om denne placebo-effekten derimot fungerer for deg, og lommeboka strekker til, så kjør på ;)

Vet du,i dag spiser vi så mye mat med konserveringsmidler,så dette ligger gjerne i årevis,om ikke er helt liv i tarmveggene og er der når vi dør,og når vi graver opp liket så er gjerne noe av det der enda,d råtner ikke,og dette er en av grunnene til at man kanskje anbefaler tarmskyll,som IKKE er noen god måte fordi det fjerne ALT av naturlig tarmflora. Så ja,jeg er enig i noe du sier og noe ikke,sånn er livet,man er ikke enig: Mye forskning som er svada også:)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om man liksom har så mye fæle greier i tarmene som gjør at man må ta såkalte rensekurer, er det da ikke like bra med en god gammelsdags tarmskylling? Tipper det er mer effektivt for å spyle ut greier enn å ta tabletter som består av et utvalg urter som virker vanndrivende.

Bare for å nevne det så har jeg tidligere jobbet i helsekostbransjen i 6-7 år og det er generelt få produkter som har solide studier å støtte opp påstandene med.

Nei,tarmskyll er ikke måten å gjøre det på og nei ,jeg har aldri påstått at ALT virker.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har aldri påstått at lever og nyrer jobber i tarmene,hehehhe:D Måtte le litt nå altså,ser det særiøst ut som jeg mener det?:p Nei jeg tror ikke det er noen vits å diskutere i vide og bredde da,men aksepterer at du og mange andre sier at det er tull,men jeg står på mitt og det jeg mener og synes;)

Jeg vet at det finnes enhjørninger! Det er ikke vits å diskutere det i det vide og brede, men aksepterer at mange mener det er bare tull. Men jeg står på mitt, og det jeg menes og synes ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der er bare teit:)

Nei, det er akkurat det samme faktisk :) Mye forskning på enhjørninger som er svada vettu ;)

Som du ser så blir det ikke noe mere sant for deg selv om jeg mener og tror og syns om temaet. På samme måte som jeg synes det er teit av deg å snakke om å rense tarmen basert på egen synsing og ikke overveiende bevis som sier at det ikke har noe for seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er akkurat det samme faktisk :) Mye forskning på enhjørninger som er svada vettu ;)
Ja men nå har jeg aldri snakket om enhjørninger,så det var et litt dumt eksempel:) Men alt folk sier her inne er ikke det eneste rette alltid heller. Jeg har trua på disse tingene men dere har ikke,det er vel det eneste vi har kommet frem til hittil:P
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er akkurat det samme faktisk :) Mye forskning på enhjørninger som er svada vettu ;)

Som du ser så blir det ikke noe mere sant for deg selv om jeg mener og tror og syns om temaet. På samme måte som jeg synes det er teit av deg å snakke om å rense tarmen basert på egen synsing og ikke overveiende bevis som sier at det ikke har noe for seg.

Forresten så fatter jeg ikke hvordan du kan påstå at enhjørninger ikke finnes:cry:. Har du noe forskning som er solid nok til å støtte dette,for jeg ble skikkelig nærvøs nå!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja men nå har jeg aldri snakket om enhjørninger,så det var et litt dumt eksempel:) Men alt folk sier her inne er ikke det eneste rette alltid heller. Jeg har trua på disse tingene men dere har ikke,det er vel det eneste vi har kommet frem til hittil:p

Tro kan du gjøre i kirka, at du tror noe betyr ikke at det er noe mer hold i det, på samme vis som at enhjørninger ikke blir mer ekte for deg selv om jeg tror på det.

Det er ikke VI som sier at det ikke fungerer, men vi gjengir at all forskning og kunnskap om temaet, gjort av de som faktisk kan det. (i motsetning til deg) tilsier at det bare er tull. Jeg mener ikke å være frekk, men slik er det bare.

Jg er ikke noe fysikk geni eller noe så jeg kan ikke forklare akkurat hvordan disse tignene foregår inni kroppen,men at de funker i en større eller mindre grad ,ja,det mener jeg

Som sagt, du innrømmer jo selv at du ikke kan noe om det. (Ps, tror ikke fysikk geni generelt vet så mye om tarmsystemet)

Men for å oppsummere. Du MENER at noe er slik. Andre linker f.eks til forskning.no som presenterte følgende:

"Det er ingen grunn til å tyne seg igjennom uker med umulige kurer, mener Clemens og Pressman. Menneskekroppen har jo allerede et fantastisk apparat for utkasting av uønskede stoffer.

- Lungene, nyrene, leveren, fordøyelsen og immunsystemet vil effektivt fjerne eller nøytralisere giftige stoffer få timer etter at vi har fått dem i oss, skriver forskerne, som advarer mennesker med dårlig helse mot harde fastekurer.

En rensekur vil antageligvis ikke være skadelig for friske folk, fortsetter forskerne. Men sultefôring og kost som mangler viktige næringsgrupper, kan fort føre til at metabolismen sakker opp.

Irriterende nok ser det igjen ut til at korte dunderkurer ikke hjelper mot annet enn kjedsomhet. Det beste er som vanlig å satse på et varig, balansert kosthold, der gode porsjoner av frukt og grønt flankeres av fisk, kjøtt, sunt fett og grovt brød.

Og så en daglig dose fysisk aktivitet, da."

Så hvorfor skal vi ikke tro på deg over dem? Vel, fordi de har ved hjelp av vitenskapelig metode kommet fram til dette, og det støtter alle faglige syn, hvorpå du "bare mener det ikke er slik"

Store deler av verdens befolkning tror på en gud med elefanthode, gjør du? De mener jo det er sant?

images?q=tbn:ANd9GcQ-ZQufcz9C8I2ocnj7Yf2U5ncrwMrVQ7WV0OkIUIQdyvV9OvQ6

Dette er ikke ment personlig, men det måtte sies. For mye "mening, synsing og tro" som skader og lurer folk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten så fatter jeg ikke hvordan du kan påstå at enhjørninger ikke finnes:cry:. Har du noe forskning som er solid nok til å støtte dette,for jeg ble skikkelig nærvøs nå!

Jeg påstår jo at de finnes! Støttes av: http://www.dagbladet.no/2012/12/03/nyheter/nord-korea/enhjorninger/kim_jong-un/24662342/

Og jeg vil fortsatt støtte meg til Nord-Koreas frittstående og frittalende modige forskere som ved hjelp av sin frihet og ytringsfrihet slår et slag for Enhjørningene. Jeg vil fremme denne sak så lenge du mener at en bør påføre seg diare for å rense tarmen for Pepsi Max.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...