Gå til innhold

tviholder kroppen min på vann?


juletre

Anbefalte innlegg

Jeg går på toalettet :) ergo - føler meg lettere ;)

Det gjør jeg også, uten løvetann, kjerringrok eller grønn te. Får du en bedre toalettopplevelse av de urtene? Går jeg glipp av noe velvære?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det gjør jeg også, uten løvetann, kjerringrok eller grønn te. Får du en bedre toalettopplevelse av de urtene? Går jeg glipp av noe velvære?!

Nei. Det jeg mener er at det er sånn jeg har opplevd at de urte teene kan virke vanndrivende :) Thats all. Jeg skriver kan virke vanndrivende da jeg og tror (siden jeg ikke vet) at slike ting har en viss placebo effekt - da man ofte kan tenke "nå drikker jeg noe som er vanndrivende" og dermed tenker man at man MÅ på toalettet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Det jeg mener er at det er sånn jeg har opplevd at de urte teene kan virke vanndrivende :) Thats all. Jeg skriver kan virke vanndrivende da jeg og tror (siden jeg ikke vet) at slike ting har en viss placebo effekt - da man ofte kan tenke "nå drikker jeg noe som er vanndrivende" og dermed tenker man at man MÅ på toalettet.

Det jeg sliter med å forstå er hvorfor man skal hige etter vanndrivende ting for den vanndrivende effekten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du sier du har gått opp 1-2 kg per dag de siste 3 ukene. Har du lagt på deg mellom 20-40kg på tre uker og ikke vurdert å kontakte lege?

Tror hun mente opp OG ned 1-2 kg pr dag. Ellers ville jeg absolutt vært bekymret !:p

Veier selv ofte 1kg mer på kvelden enn morgenen. Kommer også ann på hvor mye vann du har drukket, lenge siden du har vært på toalettet, har du hatt avføring, ja mye spiller inn på kroppsvekta fra dag til dag , hehe :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alexander321 BioDrain, som i detox? Anbefaler du dette for at hun skal miste vann eller for detox eller? Grunnen til at jeg spør er fordi alle påstandene til BioDrain om å "rense kroppen", detox, avfallstoffer osv er bare tøv og oppspinn.

Det kommer vel tydelig fram i posten min det. BioDrain er vanndrivende til tusen, aner ikke hvilke av urtene som gjør det, men "tøv og oppspinn" er det definitivt ikke. BioDrain fungerer også som detox, det kan jeg skrive under på.

Jeg har fått mer energi av en 5-ukers kur, og har merket det på kroppen at det fungerer. Vanndrivende er det også. Søk rundt på nettet og les forumposter der folk som har gått på BioDrain priser kuren opp i skyene fordi de har gått ned 3-4 kg på en kur. Det sier seg selv at det meste er vann da tablettene i seg selv ikke fjerner fett. Noe er sikkert avfallsstoffer også. Det er nettopp dette helsekost reklamerer for: "Ta BioDrain, mist flere kilo". Litt juks da det er nesten bare vann.

Jeg har ingen interesse av å debattere for at det er tøv eller ikke. Du kommer neppe noen vei med det uansett da BioDrain som all helsekost, er i en sone som det er vanskelig å bevise for og i mot. Men jeg garanterer deg at det fungerte på meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det jeg sliter med å forstå er hvorfor man skal hige etter vanndrivende ting for den vanndrivende effekten.

Det kan være ubehagelig med ødem, og kvinner har vel lettere for å få dette?

Det var en sommer jeg opplevde store smerter i føttene fordi jeg holdt for mye vann, da prøvde jeg noen piller fra helsekost.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer vel tydelig fram i posten min det. BioDrain er vanndrivende til tusen, aner ikke hvilke av urtene som gjør det, men "tøv og oppspinn" er det definitivt ikke. BioDrain fungerer også som detox, det kan jeg skrive under på.

Jeg har fått mer energi av en 5-ukers kur, og har merket det på kroppen at det fungerer. Vanndrivende er det også. Søk rundt på nettet og les forumposter der folk som har gått på BioDrain priser kuren opp i skyene fordi de har gått ned 3-4 kg på en kur. Det sier seg selv at det meste er vann da tablettene i seg selv ikke fjerner fett. Noe er sikkert avfallsstoffer også.

Jeg har ingen interesse av å debattere for at det er tøv eller ikke. Du kommer neppe noen vei med det uansett da BioDrain som all helsekost, er i en sone som det er vanskelig å bevise for og i mot. Men jeg garanterer deg at det fungerte på meg, og mange andre som har prøvd det.

Men hva var det som fungerte? Du gjør det samme som metal_barbie og snakker om avfallstoffer, men hvilke avfallstoffer og hvordan påvirket Biodrain dette?

Innhold pr. dagsdose av 6 tabletter BioDrain

Sikorirot: 1770 mg

Sitrus frukt (bioflavonoider - 35 %): 780 mg

Loppefrøskall: 528 mg

Spirulina: 360 mg

Rødkløver: 300 mg

Løvetann: 300 mg

Artisjokk: 222 mg

Gullris: 200 mg

Timian: 175,2 mg

Marietistel: 120 mg

Magnesium: 100 mg

Kalium: 216 mg

Nevn en eneste ting på listen der og et eneste avfallstoff som har sammenheng.

Du kan ikke si at du ikke ønsker å diskutere dette når du legger til grunn at det funker basert på at "du har følt det slik", men om det er slik så ok "jeg har prøvd BioDrain og følte mindre energi, gikk opp 3-4 kg, men er nok mest bare vann"

Jeg betviler ikke dets vanndrivende effekter, men detox som konsept er som helhet er bare tullete.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg sliter med å forstå er hvorfor man skal hige etter vanndrivende ting for den vanndrivende effekten.

Det kan være ubehagelig med ødem, og kvinner har vel lettere for å få dette?

Det var en sommer jeg opplevde store smerter i føttene fordi jeg holdt for mye vann, da prøvde jeg noen piller fra helsekost.

Det eneste jeg mener er at når man kan føle seg "vannete", oppblåst, stinn - you name it, fungerer det for meg drikke dette da jeg syns det virker som det setter i gang prosesser i min kropp. OM det gjør at jeg mister noe som helst vann vet jeg ikke, men jeg syns det gjør at jeg føler meg lettere og jeg syns det kjennes sånn ut. Dette gjør at jeg stresser mindre og slapper mer av, noe som igjen for meg kan ha stor innvirkning på hvor mye vann kroppen min holder. Derfor skrev jeg det som et tips til henne å drikke litt på morgene, siden jeg syns det har hatt effekt for meg. Dette er jo selvfløgelig svært individuelt, og det kan godt hende hun ikke kjenner noen av de samme tingene som jeg gjør :) men siden det er en urte-te det er snakk om er det ikke farlig å ta seg en kopp te en morgen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hva var det som fungerte? Du gjør det samme som metal_barbie og snakker om avfallstoffer, men hvilke avfallstoffer og hvordan påvirket Biodrain dette?

Innhold pr. dagsdose av 6 tabletter BioDrain

Sikorirot: 1770 mg

Sitrus frukt (bioflavonoider - 35 %): 780 mg

Loppefrøskall: 528 mg

Spirulina: 360 mg

Rødkløver: 300 mg

Løvetann: 300 mg

Artisjokk: 222 mg

Gullris: 200 mg

Timian: 175,2 mg

Marietistel: 120 mg

Magnesium: 100 mg

Kalium: 216 mg

Nevn en eneste ting på listen der og et eneste avfallstoff som har sammenheng.

Du kan ikke si at du ikke ønsker å diskutere dette når du legger til grunn at det funker basert på at "du har følt det slik", men om det er slik så ok "jeg har prøvd BioDrain og følte mindre energi, gikk opp 3-4 kg, men er nok mest bare vann"

Jeg betviler ikke dets vanndrivende effekter, men detox som konsept er som helhet er bare tullete.

Sorry mac, jeg samler ikke opp driten som kommer ut av meg og sender det til analyse i et laboratorium for å finne ut hvilke avfallsstoffer som forsvinner. :p

Både urin og drit er hyppig i starten av kuren. Så noe må det jo gjøre med kroppen. Om det er rester i tarmen som blir tømt, om det er nyrer som blir renset etc, det har jeg ikke peiling på.

Og jeg har som sagt merket mye mer energi av en kur, noe jeg regner med er i sammenheng med avfallsstoffene som forsvinner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sorry mac, jeg samler ikke opp driten som kommer ut av meg og sender det til analyse i et laboratorium for å finne ut hvilke avfallsstoffer som forsvinner. :p

Både urin og drit er hyppig i starten av kuren. Så noe må det jo gjøre med kroppen. Om det er rester i tarmen som blir tømt, om det er nyrer som blir renset etc, det har jeg ikke peiling på.

Og jeg har som sagt merket mye mer energi av en kur, noe jeg regner med er i sammenheng med avfallsstoffene som forsvinner.

Så det du sier er at du aner egentlig ikke, men driter mer så konkluderer med at det er avfallstoffer som kommer ut som du ellers ikke ville blitt kvitt?

Vel, nå har det seg sånn at driten kommer ut uansett hvor mye mirakelurter du tar i pilleform, og disse avfallstoffene du snakker om er noe kroppen igjennom naturlige prosesser kvitter seg med, ved avføring, urin, svette og ellers fettløselige ting som går ut i blodbanen.

Uansett, dette blir som de som hevder det er behov for tarmskylling. Og du innrømmer jo selv at du ikke aner hva som kommer ut, så jeg kan berolige deg med at det er helt naturlige avfallstoffer du finner i toalettskåla. Eneste forskjellen med og uten BioDrain er at om du tar det så vil bajsen din ha en høyere kilospris og inneholde spor etter en knippe urter du har tatt i pilleform

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så det du sier er at du aner egentlig ikke, men driter mer så konkluderer med at det er avfallstoffer som kommer ut som du ellers ikke ville blitt kvitt?

Vel, nå har det seg sånn at driten kommer ut uansett hvor mye mirakelurter du tar i pilleform, og disse avfallstoffene du snakker om er noe kroppen igjennom naturlige prosesser kvitter seg med, ved avføring, urin, svette og ellers fettløselige ting som går ut i blodbanen.

Uansett, dette blir som de som hevder det er behov for tarmskylling. Og du innrømmer jo selv at du ikke aner hva som kommer ut, så jeg kan berolige deg med at det er helt naturlige avfallstoffer du finner i toalettskåla. Eneste forskjellen med og uten BioDrain er at om du tar det så vil bajsen din ha en høyere kilospris og inneholde spor etter en knippe urter du har tatt i pilleform

Tror nok du misforstår litt her.

Det blir større hyppighet av driting, det blir større mengder selv om jeg ikke spiser mer. Tablettene kan ikke bare magisk lage drit ut av ingenting. Så enten fjerner den dritt fra tarmveggene, eller så fjerner den avfallsstoffer fra ellers i kroppen. Jeg driter egentlig i hvor det kommer fra.

Prøv det selv, og se om det fungerer. Tro hva du vil, men du får ikke overtalt meg når jeg har selv erfart at det skjer positive ting bortsett fra det å gå på do og pisse hele tiden.

Så nok dritprat her nå. Ferdig diskutert. BioDrain, vanndrivende, muligens detox, men funker for meg. Bruk pengene dine på hva du vil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror nok du misforstår litt her.

Det blir større hyppighet av driting, det blir større mengder selv om jeg ikke spiser mer. Tablettene kan ikke bare magisk lage drit ut av ingenting.

Prøv det selv, og se om det fungerer. Jeg vet at det fungerer på meg, og at jeg ikke vanligvis får mer energi sånn ut av the blue. Tro hva du vil, men du får ikke overtalt meg når jeg har selv erfart at det skjer positive ting bortsett fra det å gå på do og pisse hele tiden.

Det er uansett ikke noe poeng i og diskutere om du mener at det å si at "jeg har selv erfart" på noen som helst måte gjør det mer riktig eller troverdig. På samme måte som folk som sier "tro hva du vil, jeg ble bortført av en UFO og jeg vet hva jeg så"

Men, med mindre du kan vise fram avføringsjournalen din vedrørende hyppighet, mengde og konsistens opp mot nøyaktig matinntak før og etter bruk av BioDrain så er og blir n=1 stk påståelig tarmskyller.

Merk mine ord, om målet ditt er å drite mer og gå ned i vannvekt så kjøp og kos deg, om du subjektivt føler mer energi så kjempeflott, men IKKE kom å fortell brukerne av forumet at det er hold i påstandene om detox, hverken at det funker eller at man trenger det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjapt om detoksifisering sånn en gang for alle:

Det deles hovedsakelig opp i to systemer, fase 1 og fase 2, og finner sted i leveren.

Fase1: Innebærer å gjøre endogene stoffer mer vannløselig gjennom aktivering av Cytochrom P-450-familien (en enzymgruppe) og MFOS.

Fase 2: Substratet gjøres enda mer vannløselig og detoksifiseres. Metabolittene konjugeres hovedsakelig av Glutation S-transferase, og glutation deaktiverer substratets metabolske aktivitet. Dette gjør igjen metabolitten mer vannløselig og øker ekskresjon. Det er forøvrig også viktig med balanse mellom fase 1 og 2 da metabolittene i fase 2 kan være mer toksisk enn i fase 1.

Det er i størst grad fytokjemikalier som øker aktiviteten i detoksifiseringsveiene. Mer spesifikt; indoler, ditiolioner, isotiocyanater, liminoider og organosvovelforbindelser. Matvarer som er rike på dette er bl.a kål, løk, blomkål, brokkoli, grønnkål og rosenkål.

Ingenting av dette finnes i BioDrain som jeg ser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er uansett ikke noe poeng i og diskutere om du mener at det å si at "jeg har selv erfart" på noen som helst måte gjør det mer riktig eller troverdig. På samme måte som folk som sier "tro hva du vil, jeg ble bortført av en UFO og jeg vet hva jeg så"

Men, med mindre du kan vise fram avføringsjournalen din vedrørende hyppighet, mengde og konsistens opp mot nøyaktig matinntak før og etter bruk av BioDrain så er og blir n=1 stk påståelig tarmskyller.

Merk mine ord, om målet ditt er å drite mer og gå ned i vannvekt så kjøp og kos deg, om du subjektivt føler mer energi så kjempeflott, men IKKE kom å fortell brukerne av forumet at det er hold i påstandene om detox, hverken at det funker eller at man trenger det.

Du gir deg ikke du?

Jeg får mer energi av kuren. Om det er virkelig avfallstoffer som forsvinner eller om det er placebo-effekten, det gir jeg beng i. :)

"Det er gjort en del forskning på detox"

Det er gjort forskning på mye rart, det er flere ting de enten ikke har klart å bevise, eller har bommet helt på.

Helsekost er spesielt ett felt der det er delte meninger og vanskelig å bevise for og i mot. Det er derfor jeg sier at jeg ikke er interessert i noen diskusjon.

Og der var jeg ute av diskusjonen, for godt. Tro hva dere vil. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjapt om detoksifisering sånn en gang for alle:

Det deles hovedsakelig opp i to systemer, fase 1 og fase 2, og finner sted i leveren.

Fase1: Innebærer å gjøre endogene stoffer mer vannløselig gjennom aktivering av Cytochrom P-450-familien (en enzymgruppe) og MFOS.

Fase 2: Substratet gjøres enda mer vannløselig og detoksifiseres. Metabolittene konjugeres av Glutation S-transferase, og glutation deaktiverer substratets metabolske aktivitet. Dette gjør igjen metabolitten mer vannløselig og øker ekskresjon. Det er forøvrig også viktig med balanse mellom fase 1 og 2 da metabolittene i fase 2 kan være mer toksisk enn i fase 1.

Det er i størst grad fytokjemikalier som øker aktiviteten i detoksifiseringsveiene. Mer spesifikt; indoler, ditiolioner, isotiocyanater, liminoider og organosvovelforbindelser. Matvarer som er rike på dette er bl.a kål, løk, blomkål, brokkoli, grønnkål og rosenkål.

Ingenting av dette finnes i BioDrain som jeg ser.

Hvordan fikser man det der enkelt?:) om du vet da..hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...