Gå til innhold

tviholder kroppen min på vann?


juletre

Anbefalte innlegg

Gi jernet, Barbie.

:)

Selv synes jeg rødvin smaker så bra på fredagskvelden at jeg er overbevist om at det er sunt for meg å drikke et par glass da. Jeg blir kanskje ikke så mye sterkere av det, men selv om forskning skulle vise at jeg faktisk ble svakere av det, så ville jeg nok fornektet akkurat den forskningen ganske så lenge. I første omgang ville jeg forbedret alt mulig annet før jeg røsket rødvinsglasset av bordet på fredagsklvelden. Og - om jeg lyktes med å forbedre alt mulig annet - så ville jeg nok blitt sterk nok til å kunne hevde at et par glass rødvin er det som har gjort hele utslaget.

:)

Det hadde jo ikke vært sant, men det hadde vært en tøff nyhet å formidle.

Og tenk på alle rødvins-elskerne som hadde tatt det som et påskudd for å drikke et par glass også på torsdagskvelden, og søndagskvelden?

Men men, jeg liker ikke rødvin, får kreft av det, så det må ingen finne på å drikke!

(men seriøst, tar kanskje litt av dette nå? Derail of the year!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Huffameg,jaja,dere får lage en syforening eller noe?;) En ting er at jeg har tro på det selv,at jeg jobber i en helsekost betyr ikke at jeg juger til kunder av den grunn,stort sett handler folk de de skal handle helt uten min innflytelse. Ja jeg tjener til livets opphold,det er faktisk det viktigste for meg,å forsørge meg og familien min,det er viktigere enn at noen tilfeldigvis prøver en detoxkur som de ikke synes funker. Og det er i så fall verdt det formin del om jeg får beholde jobben min fordi jeg sa til den kunden at denne funker! sånn er livet. Har dere en business dere driver helt selv? Yes.no,vel,da enten vet dere ellers så vet dere ikke hvordan man gjør business;)Om man må juge litt innimellom til og med for å få viljen sin,so be it. Vi kjører over hverandre så mye her i landet uansett,om det er alternativ bransjen eller treningsbransjen. Den som dør først og taper først er den som er ærlig og kjørermotsatt av denne"Money, money, Money";) Dessværre:)

Men når det er sagt så tjener jeg ingenting på å anbefale en eller annen perosn som bor i en helt annen by og handler på en helt annen helsekostbutikk enn den jeg jobber i,så dere skjønner,det er faktisk fordi jeg tror på det selv og mente det som et godt tips fra min side. Man må kunne lese imellom linjene noen ganger også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huffameg,jaja,dere får lage en syforening eller noe?;) En ting er at jeg har tro på det selv,at jeg jobber i en helsekost betyr ikke at jeg juger til kunder av den grunn,stort sett handler folk de de skal handle helt uten min innflytelse. Ja jeg tjener til livets opphold,det er faktisk det viktigste for meg,å forsørge meg og familien min,det er viktigere enn at noen tilfeldigvis prøver en detoxkur som de ikke synes funker. Og det er i så fall verdt det formin del om jeg får beholde jobben min fordi jeg sa til den kunden at denne funker! sånn er livet. Har dere en business dere driver helt selv? Yes.no,vel,da enten vet dere ellers så vet dere ikke hvordan man gjør business;)Om man må juge litt innimellom til og med for å få viljen sin,so be it. Vi kjører over hverandre så mye her i landet uansett,om det er alternativ bransjen eller treningsbransjen. Den som dør først og taper først er den som er ærlig og kjørermotsatt av denne"Money, money, Money";) Dessværre:)

Men når det er sagt så tjener jeg ingenting på å anbefale en eller annen perosn som bor i en helt annen by og handler på en helt annen helsekostbutikk enn den jeg jobber i,så dere skjønner,det er faktisk fordi jeg tror på det selv og mente det som et godt tips fra min side. Man må kunne lese imellom linjene noen ganger også.

Alt jeg vil frem til er egentlig at hva som sies mellom selger og kunde på en helsekost skal ikke jeg legge meg borti, men her på fitnessbloggen skal ikke slike ting forekomme. Dette forum skal bidra til at kunden stiller sterkere ved neste handel pga økt kunnskap nettopp så ikke helsekost-selgeren kan prakke på de detox med lovnader om alt mulig. Kunnskap er makt. Og nei, tro og synsing endrer ikke hva vi definerer som kunnskap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gi jernet, Barbie.

:)

Selv synes jeg rødvin smaker så bra på fredagskvelden at jeg er overbevist om at det er sunt for meg å drikke et par glass da. Jeg blir kanskje ikke så mye sterkere av det, men selv om forskning skulle vise at jeg faktisk ble svakere av det, så ville jeg nok fornektet akkurat den forskningen ganske så lenge. I første omgang ville jeg forbedret alt mulig annet før jeg røsket rødvinsglasset av bordet på fredagsklvelden. Og - om jeg lyktes med å forbedre alt mulig annet - så ville jeg nok blitt sterk nok til å kunne hevde at et par glass rødvin er det som har gjort hele utslaget.

:)

Det hadde jo ikke vært sant, men det hadde vært en tøff nyhet å formidle.

Og tenk på alle rødvins-elskerne som hadde tatt det som et påskudd for å drikke et par glass også på torsdagskvelden, og søndagskvelden?

Om det ikke er sant ifølge forskning da,so what? jeg setter fremdeles min lit til det av egen god erfaring. Om noen sier at det er forsket opp og ned i mente på noe som du liker som tilsier at dette er bare svada som du må slutte med med en gang,den er vanskelig som sagt. Da er det egentlig ett fett for meg hva forskning sier. Og sikkert mange andre. Nå går jeg ikke rundt her på fb å reklamerer for detox kurer eller slankepiller fra helsekosten:P Innimellom når folk spør og vil ha forskjellige erfarinnger så ja da svarer jeg på hva min erfaring er. Det er ikke dermed sagt at jeg mener at all forskning er feil,men at jeg tar det litt med en klype salt,som med mye annet,ja. Hadde jeg derimot hadd dårlig erfaringer med masse helsekost så hadde jeg jo også sagt det! Og jeg sier ikke at jeg synes alt er bra,jeg sa faktisk tidligere at d er ikke alt som funker. Men det er det samme med alt ,til og med piller legen skriver ut,ikke alt funker og har samme utfall på alle. Hvis d får deg til å føle deg bra,så hvorfor skal man ikke gå for det samme hva forskning sier ? At man fremstår som lettlurt eller dum for mange ,jaja,er man for svak til å ikke tåle det så. :p Jeg driter i om dere tenker slik om meg;)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt jeg vil frem til er egentlig at hva som sies mellom selger og kunde på en helsekost skal ikke jeg legge meg borti, men her på fitnessbloggen skal ikke slike ting forekomme. Dette forum skal bidra til at kunden stiller sterkere ved neste handel pga økt kunnskap nettopp så ikke helsekost-selgeren kan prakke på de detox med lovnader om alt mulig. Kunnskap er makt. Og nei, tro og synsing endrer ikke hva vi definerer som kunnskap.
Men nå drive rjeg ikke med salg av helsekost gjennom fitnesslbloggen,hadde jeg gjort det hadde jeg skjønt frustrasjonen. Men du oppfører deg som at jeg har gjort noe galt her? Er det meninga at hvis man ahr en god erfaring med noe som forskning mener er jalla og man tipser om detox for eksempel som var i dette tilfelle,så driver man med noe ulovlig på fitnessbloggen? I så fall har jeg gått glipp av noe..
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men nå drive rjeg ikke med salg av helsekost gjennom fitnesslbloggen,hadde jeg gjort det hadde jeg skjønt frustrasjonen. Men du oppfører deg som at jeg har gjort noe galt her? Er det meninga at hvis man ahr en god erfaring med noe som forskning mener er jalla og man tipser om detox for eksempel som var i dette tilfelle,så driver man med noe ulovlig på fitnessbloggen? I så fall har jeg gått glipp av noe..

Jeg sier ikke at du har gjort det nei, men ettersom denne samtalen kan bli lest av andre på utkikk etter kunnskap om temaet, ved f.eks å søke på Detox. Så føler jeg det som mitt ansvar at det skal ikke skal være noen tvil på hva som er status pr. dags dato vedrørende Detox slik at ikke folk kaster bort pengene sine.

Videre ble det en liten avsporing vedrørende hvordan man oppfatter verden, og siden folk har ulik kunnskap om metode osv, så er det greit å redegjøre. Nettopp slik at denne ikke leses som "min personlige mening mot din" men vitenskap vs synsing.

Korttekst: Ikke stol på at noe fungerer uten å undersøke på hvilket grunnlag det blir hevdet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sier ikke at du har gjort det nei, men ettersom denne samtalen kan bli lest av andre på utkikk etter kunnskap om temaet, ved f.eks å søke på Detox. Så føler jeg det som mitt ansvar at det skal ikke skal være noen tvil på hva som er status pr. dags dato vedrørende Detox slik at ikke folk kaster bort pengene sine.

Videre ble det en liten avsporing vedrørende hvordan man oppfatter verden, og siden folk har ulik kunnskap om metode osv, så er det greit å redegjøre. Nettopp slik at denne ikke leses som "min personlige mening mot din" men vitenskap vs synsing.

Korttekst: Ikke stol på at noe fungerer uten å undersøke på hvilket grunnlag det blir hevdet.

Jo men tror du ikke at ved å lese denne så har du nok fått frem ditt budskap såppas at jeg tror ikke dette er noe problem;) Mitt innlegg i begynnelsen av tråden der jeg tipser vedkommende om en detox,eller først var det vel å drikke mer vann,var uskyldig,og jeg prøvde ikke å verken selge meg selv eller en detox kur på det nivået som vil tilsi at dette skulle bli noe som utmerket seg på et Google søk for eksempel.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo men tror du ikke at ved å lese denne så har du nok fått frem ditt budskap såppas at jeg tror ikke dette er noe problem;) Mitt innlegg i begynnelsen av tråden der jeg tipser vedkommende om en detox,eller først var det vel å drikke mer vann,var uskyldig,og jeg prøvde ikke å verken selge meg selv eller en detox kur på det nivået som vil tilsi at dette skulle bli noe som utmerket seg på et Google søk for eksempel.

Nå tenkte jeg på søk på forumet, en funksjon som folk er veldig dårlig til å bruke (ref PSMF)

Men da sier vi det slik. Jeg skal ikke trekke dette ut lengre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dere en business dere driver helt selv? Yes.no,vel,da enten vet dere ellers så vet dere ikke hvordan man gjør business;)Om man må juge litt innimellom til og med for å få viljen sin,so be it. Vi kjører over hverandre så mye her i landet uansett,om det er alternativ bransjen eller treningsbransjen. Den som dør først og taper først er den som er ærlig og kjørermotsatt av denne"Money, money, Money";) Dessværre:)

Vet ikke hvor jeg skal starte engang. Sorry, men den holdningen der er helt på trynet og ødelegger for andre næringsdrivende som driver på en skikkelig måte. En løgn er en løgn, uavhengig av om den er privat eller for å drive salg, og uavhengig av hva du sier til deg selv for å få sove om natta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå tenkte jeg på søk på forumet, en funksjon som folk er veldig dårlig til å bruke (ref PSMF)

Men da sier vi det slik. Jeg skal ikke trekke dette ut lengre.

Ok,jeg skal ikke tipse om ting som ikke har god forskning bak seg på fitnessbloggen flere ganger,ok? Jeg orker jo ikke å sitte slik i timesvis når jeg først er innom heller,det er en plass jeg trives å titte innom,ikke en plass jeg ser på som et sted jeg kan gjøre folk til truende på helsekost bare fordi jeg er det.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lærte en ting tidlig i livet, og jeg prøver å minne meg selv på det så ofte jeg kan, og ordtaket slår meg oftest her inne, desverre..

Du skal ikke tro, du skal vite.

:D

Håper du syr deg tøffler av skinnet, god karma å gå med selvoffret geiteskinnstøffler har jeg fått høre.

Mal også opp hornene og bruk de som talkium på deg selv, du blir å drite gull og grønne seddler etterpå ;)

NEI, det er slik du driter gull:dry:

post-1896-14440921966409_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke hvor jeg skal starte engang. Sorry, men den holdningen der er helt på trynet og ødelegger for andre næringsdrivende som driver på en skikkelig måte. En løgn er en løgn, uavhengig av om den er privat eller for å drive salg, og uavhengig av hva du sier til deg selv for å få sove om natta.
Dette var satt på spissen ,er ikke noe jeg gjør i praksis,jeg sa det tidligere og jeg sier det igjen,jeg juger ikke for kunder. Det er forskjell på å juge å ha tro på noe du tror er bra stuff sant:) Jeg selger ikke et produkt for å være slem med noen og tjene penger,men for mange er det slik og selv om kanskje du har greid å gjøre din business stor uten å juge så er det kjent nok fenomen å gjøre det motsatte:) En løgn er ikke en løgn om man ikke ser det som en løgn selv da. Hvis jeg vil juge til noen så tenker jeg i de baner og er klar over at det er en løgn,ikke noe slikt som tilfelle i denne tråden der jeg faktisk tror på dette selv og tipset om det.Igjen,det går an å lese ting to ganger og tolke ting riktig. Ang penger så er det eneste måte å overleve på,det er ikke å putte under en stol,det var derfor jeg dro frem det som ekstremt eksempel.Bare for å sette ting i perspektiv her for hva som faktisk er viktig.Se bortifra om det gjelder noe som fungerer eller ikke.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette var satt på spissen ,er ikke noe jeg gjør i praksis,jeg sa det tidligere og jeg sier det igjen,jeg juger ikke for kunder. Det er forskjell på å juge å ha tro på noe du tror er bra stuff sant:) Jeg selger ikke et produkt for å være slem med noen og tjene penger,men for mange er det slik og selv om kanskje du har greid å gjøre din business stor uten å juge så er det kjent nok fenomen å gjøre det motsatte:) En løgn er ikke en løgn om man ikke ser det som en løgn selv da. Hvis jeg vil juge til noen så tenker jeg i de baner og er klar over at det er en løgn,ikke noe slikt som tilfelle i denne tråden der jeg faktisk tror på dette selv og tipset om det.Igjen,det går an å lese ting to ganger og tolke ting riktig. Ang penger så er det eneste måte å overleve på,det er ikke å putte under en stol,det var derfor jeg dro frem det som ekstremt eksempel.Bare for å sette ting i perspektiv her for hva som faktisk er viktig.Se bortifra om det gjelder noe som fungerer eller ikke.

wut.

Blir ikke det det samme som å si "løgn er fakta bare du ser på det som fakta" ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

wut.

Blir ikke det det samme som å si "løgn er fakta bare du ser på det som fakta" ?

Altså,jeg tror på at mye alternativt funker,og hvis jeg sa selger noe eller tipser om noe fordi jeg syens det er bra selv så lyver jeg ikke. Det blir heller mer vinklet til at for dere så lyver jeg til meg selv da når jeg tror på noe som dere mener er en løgn sant.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså,jeg tror på at mye alternativt funker,og hvis jeg sa selger noe eller tipser om noe fordi jeg syens det er bra selv så lyver jeg ikke. Det blir heller mer vinklet til at for dere så lyver jeg til meg selv da når jeg tror på noe som dere mener er en løgn sant.

Det er vel ikke akkurat det du sier her:

Huffameg,jaja,dere får lage en syforening eller noe?;) En ting er at jeg har tro på det selv,at jeg jobber i en helsekost betyr ikke at jeg juger til kunder av den grunn,stort sett handler folk de de skal handle helt uten min innflytelse. Ja jeg tjener til livets opphold,det er faktisk det viktigste for meg,å forsørge meg og familien min,det er viktigere enn at noen tilfeldigvis prøver en detoxkur som de ikke synes funker. Og det er i så fall verdt det formin del om jeg får beholde jobben min fordi jeg sa til den kunden at denne funker! sånn er livet. Har dere en business dere driver helt selv? Yes.no,vel,da enten vet dere ellers så vet dere ikke hvordan man gjør business;)Om man må juge litt innimellom til og med for å få viljen sin,so be it. Vi kjører over hverandre så mye her i landet uansett,om det er alternativ bransjen eller treningsbransjen. Den som dør først og taper først er den som er ærlig og kjørermotsatt av denne"Money, money, Money";)Dessværre:)

Men når det er sagt så tjener jeg ingenting på å anbefale en eller annen perosn som bor i en helt annen by og handler på en helt annen helsekostbutikk enn den jeg jobber i,så dere skjønner,det er faktisk fordi jeg tror på det selv og mente det som et godt tips fra min side. Man må kunne lese imellom linjene noen ganger også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahahaha, eirich for president. Ler så jeg griner av denne tråden ! Nå gikk jeg til og med glipp av måltidet mitt :( Viktig å spise hver 3 time, eller så mister du gains. Får bare spise litt mer carbs neste måltid slik at jeg ikke spiser det på kvelden. For carbs på kvelden gjør deg feit :troll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...