Gå til innhold

tviholder kroppen min på vann?


juletre

Anbefalte innlegg

Tro kan du gjøre i kirka, at du tror noe betyr ikke at det er noe mer hold i det, på samme vis som at enhjørninger ikke blir mer ekte for deg selv om jeg tror på det.

Det er ikke VI som sier at det ikke fungerer, men vi gjengir at all forskning og kunnskap om temaet, gjort av de som faktisk kan det. (i motsetning til deg) tilsier at det bare er tull. Jeg mener ikke å være frekk, men slik er det bare.

Som sagt, du innrømmer jo selv at du ikke kan noe om det. (Ps, tror ikke fysikk geni generelt vet så mye om tarmsystemet)

Men for å oppsummere. Du MENER at noe er slik. Andre linker f.eks til forskning.no som presenterte følgende:

"Det er ingen grunn til å tyne seg igjennom uker med umulige kurer, mener Clemens og Pressman. Menneskekroppen har jo allerede et fantastisk apparat for utkasting av uønskede stoffer.

- Lungene, nyrene, leveren, fordøyelsen og immunsystemet vil effektivt fjerne eller nøytralisere giftige stoffer få timer etter at vi har fått dem i oss, skriver forskerne, som advarer mennesker med dårlig helse mot harde fastekurer.

En rensekur vil antageligvis ikke være skadelig for friske folk, fortsetter forskerne. Men sultefôring og kost som mangler viktige næringsgrupper, kan fort føre til at metabolismen sakker opp.

Irriterende nok ser det igjen ut til at korte dunderkurer ikke hjelper mot annet enn kjedsomhet. Det beste er som vanlig å satse på et varig, balansert kosthold, der gode porsjoner av frukt og grønt flankeres av fisk, kjøtt, sunt fett og grovt brød.

Og så en daglig dose fysisk aktivitet, da."

Så hvorfor skal vi ikke tro på deg over dem? vell, fordi de har ved hjelp av vitenskapelig metode kommet fram til dette, og det støtter alle faglige syn, hvorpå du "bare mener det ikke er slik"

Store deler av verdens befolkning tror på en gud med elefanthode, gjør du? De mener jo det er sant?

images?q=tbn:ANd9GcQ-ZQufcz9C8I2ocnj7Yf2U5ncrwMrVQ7WV0OkIUIQdyvV9OvQ6

Dette er ikke ment personlig, men det måtte sies. For mye "mening, synsing og tro" som skader og lurer folk

Du engasjerer deg,det skal du ha:) Det er helt ok,men jeg tror ikke på gud og Jesus,jeg tror på dette,samme F hva forskere sier. Jeg sier ikke at alle andre MÅ tro på det. Jeg ser det ikke som lureri heller. Jeg sier ikke dette for å være plagsom,du sier ikke dette for å være slem,ok,er vi ferdige nå?:)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg påstår jo at de finnes! Støttes av: http://www.dagbladet.no/2012/12/03/nyheter/nord-korea/enhjorninger/kim_jong-un/24662342/

Og jeg vil fortsatt støtte meg til Nord-Koreas frittstående og frittalende modige forskere som ved hjelp av sin frihet og ytringsfrihet slår et slag for Enhjørningene. Jeg vil fremme denne sak så lenge du mener at en bør påføre seg diare for å rense tarmen for Pepsi Max.

:lol:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du engasjerer deg,det skal du ha:) Det er helt ok,men jeg tror ikke på gud og Jesus,jeg tror på dette,samme F hva forskere sier. Jeg sier ikke at alle andre MÅ tro på det. Jeg ser det ikke som lureri heller. Jeg sier ikke dette for å være plagsom,du sier ikke dette for å være slem,ok,er vi ferdige nå?:)

Hvorfor tror du ikke på gud og jesus men du tror på tarmskylling? Du vil nok finne en overveldende masse mennesker i verden som tror gud og jesus finnes.

Så, på samme måte som du ikke tror på gud og jesus for de ikke kan bevise deres eksistens, så tror ikke jeg på tarmskylling fordi ingen kan dokumentere dens effekt.

See what i did there? Du avfeier andre ting på samme grunnlag som jeg avfeier ditt.

Så om vi følger din logikk så er det enten slik at hva du tror er mere rett en hva alle andre tror, ELLER så kan alle tro hver sin ting og da blir det sant.

ELLER

Ved å følge mitt forslag så er noe sant eller usant utifra hvor mye vi vet om det, og jeg vil være den første til å anbefale detox om en dag om det er overveiende enighet om at det fungerer. Dette sikrer at jeg til enhver tid baserer meg på best mulig informasjon og følger med i tiden, hvorav du mest sannsynlig mer mer og mer innbitt på at det fungerer jo mer bevis vi presenterer for det motsatte.

Så enhjørninger, tarmskylling, gud eller julenissen, tankesettet for "tro, syns og mener" er det samme. Du kan ikke si at noe fungerer bare fordi du har "følt det på tarmen", i kirka eller på julaften.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor tror du ikke på gud og jesus men du tror på tarmskylling? Du vil nok finne en overveldende masse mennesker i verden som tror gud og jesus finnes.

Så, på samme måte som du ikke tror på gud og jesus for de ikke kan bevise deres eksistens, så tror ikke jeg på tarmskylling fordi ingen kan dokumentere dens effekt.

See what i did there? Du avfeier andre ting på samme grunnlag som jeg avfeier ditt.

Så om vi følger din logikk så er det enten slik at hva du tror er mere rett en hva alle andre tror, ELLER så kan alle tro hver sin ting og da blir det sant.

ELLER

Ved å følge mitt forslag så er noe sant eller usant utifra hvor mye vi vet om det, og jeg vil være den første til å anbefale detox om en dag om det er overveiende enighet om at det fungerer. Dette sikrer at jeg til enhver tid baserer meg på best mulig informasjon og følger med i tiden, hvorav du mest sannsynlig mer mer og mer innbitt på at det fungerer jo mer bevis vi presenterer for det motsatte.

Så enhjørninger, tarmskylling, gud eller julenissen, tankesettet for "tro, syns og mener" er det samme. Du kan ikke si at noe fungerer bare fordi du har "følt det på tarmen", i kirka eller på julaften.

Jeg kan og jeg vil:D Men jeg skjønner hva du mener ,det er ikke det jeg sier.;)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan og jeg vil:D Men jeg skjønner hva du mener ,det er ikke det jeg sier.;)

Og selv da så mener du at det vil være greit å anbefale Detox til andre mennesker? Uten et fnugg av skyldfølelse for å gi de falske forhåpninger og økonomiske tap?

Som jeg skrev i slutten av forrige post, det at du faktisk sier du skjønner hva jeg mener, og selv da ikke endrer syn, gjør at det er vanskelig å ta deg seriøst. Da du i lys av ny kunnskap og informasjon ikke endrer ditt syn, eller at du virkelig tror på det. I begge tilfeller så skal du få tro hva du vil, men det endrer ikke det faktum at det ikke fungerer. Det vil i så fall si at du aldri kan kritisere en som tror Elvis lever uten at hyklerskiltet må henges rundt halsen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og selv da så mener du at det vil være greit å anbefale Detox til andre mennesker? Uten et fnugg av skyldfølelse for å gi de falske forhåpninger og økonomiske tap?

Som jeg skrev i slutten av forrige post, det at du faktisk sier du skjønner hva jeg mener, og selv da ikke endrer syn, gjør at det er vanskelig å ta deg seriøst. Da du i lys av ny kunnskap og informasjon ikke endrer ditt syn, eller at du virkelig tror på det. I begge tilfeller så skal du få tro hva du vil, men det endrer ikke det faktum at det ikke fungerer. Det vil i så fall si at du aldri kan kritisere en som tror Elvis lever uten at hyklerskiltet må henges rundt halsen ;)

Så du mener at folk må alltid endre sitt syn på ting fordi du viser til alskens forskning osv på at de tar feil? Om jeg sier at jeg har god erfaring med noe ,så har folk fremdeles fri vilje og om du vil prøve noe er opp til dem,jeg tvinger jo ikke folk til å ta en rensekur jeg heller. Hvordan ahr det seg at folk gjentatte ganger mener de synes slike ting hjelper? Folk må få tru på det de vil selv om du ikke gjør det,slike ting må en faktisk bare akseptere. Og mener du å si at du bare tror på det du leser og kan se? Og at du aldri tror på noe som ikke har støttende forskning bak seg?Kall meg hva du vil ,det bryr jeg meg faktisk ikke så mye om at jeg endrer mitt syn på ting jeg selv synes fungerer.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du mener at folk må alltid endre sitt syn på ting fordi du viser til alskens forskning osv på at de tar feil? Om jeg sier at jeg har god erfaring med noe ,så har folk fremdeles fri vilje og om du vil prøve noe er opp til dem,jeg tvinger jo ikke folk til å ta en rensekur jeg heller. Hvordan ahr det seg at folk gjentatte ganger mener de synes slike ting hjelper? Folk må få tru på det de vil selv om du ikke gjør det,slike ting må en faktisk bare akseptere. Og mener du å si at du bare tror på det du leser og kan se? Og at du aldri tror på noe som ikke har støttende forskning bak seg?Kall meg hva du vil ,det bryr jeg meg faktisk ikke så mye om at jeg endrer mitt syn på ting jeg selv synes fungerer.

Her er et lite eksperiment fra et program på NRK, her får deltakerne alternativ behandling med en krem. De fleste rapporterte kjempe bra effekter, og flere kunne tenke seg å anbefale det videre.

Problemet var bare at denne kremen var loff lagt i vann.

Så om du var en av disse, og etterpå ble gjort oppmerksom på at det bare var tull, ville du fortsatt dratt hjem å lagt våt loff på skuldrene for å fjerne "skulderplagen" eller ville du tenkt deg om å kanskje tenk at den effekten du følte var fordi du hadde tro på forsøket og du hadde en forventning om lindring?

I den grad jeg skal gjøre noe med konsekvenser for helse, økonomi eller lignende så gjør jeg i allefall mitt ytterse for å tilegne meg den kunnskap nødvendig for å unngå å bli lurt, svindlet eller lignende. I motsetning til mange som kjøper detox, fatburners og ymse rariteter over en lav sko SELV om alle anbefalinger og forskning sier at det er tull.

Uansett hvor smooth du føler tarmen er, så endrer ikke det det faktum at det er din subjektive opplevelse av tarmen, og ingen av ingrediensene i det du tar kan eller har noen effekt på tarmens faktiske tilstand. Så SUBJEKTIV opplevelse vil si at du kan være så fornøyd du bare vil, anbefale det og nestemann vil kanskje ha totalt motsatt opplevelse. Så gratulerer, du har kastet bort andres penger på noe du selv innbilte deg.

Placebo...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er et lite eksperiment fra et program på NRK, her får deltakerne alternativ behandling med en krem. De fleste rapporterte kjempe bra effekter, og flere kunne tenke seg å anbefale det videre.

Problemet var bare at denne kremen var loff lagt i vann.

Så om du var en av disse, og etterpå ble gjort oppmerksom på at det bare var tull, ville du fortsatt dratt hjem å lagt våt loff på skuldrene for å fjerne "skulderplagen" eller ville du tenkt deg om å kanskje tenk at den effekten du følte var fordi du hadde tro på forsøket og du hadde en forventning om lindring?

I den grad jeg skal gjøre noe med konsekvenser for helse, økonomi eller lignende så gjør jeg i allefall mitt ytterse for å tilegne meg den kunnskap nødvendig for å unngå å bli lurt, svindlet eller lignende. I motsetning til mange som kjøper detox, fatburners og ymse rariteter over en lav sko SELV om alle anbefalinger og forskning sier at det er tull.

Uansett hvor smooth du føler tarmen er, så endrer ikke det det faktum at det er din subjektive opplevelse av tarmen, og ingen av ingrediensene i det du tar kan eller har noen effekt på tarmens faktiske tilstand. Så SUBJEKTIV opplevelse vil si at du kan være så fornøyd du bare vil, anbefale det og nestemann vil kanskje ha totalt motsatt opplevelse. Så gratulerer, du har kastet bort andres penger på noe du selv innbilte deg.

Placebo...

Trodde du var ferdig jeg:)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting er å mene at enhjørninger finnes.

En annen ting er å bruke et forum for å fortelle verden om hvor fortreffelige enhjørningene er....

Det er det siste som blir problematisk for en del av oss.

:)

Nå er ikke denne tråden igrunn om dette engang,det var et tips fra min side,om vedkommende ville prøve noe slikt er opptil personen selv,man har fri vilje i denne verden. Og jeg bruker ikke dette forumet til å få folk til å prøve detox kurer heller. Nå ble dette en diskusjon fordi verken den ene eller den andre ville gi seg;) Nå har jeg faktisk litt tro på folk og at de greier å ta sine egne avgjørelser for hva som er best for de og i denne tråden er det nok som sier både for og imot,så tror ikke at dette blir et problem,eller hva?;)Over og ut!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Trodde du var ferdig jeg:)

Tolker det til at du ikke så klippet (mest sannsynlig fordi du ikke ønsker å se ting som kan rokke ved din tro) og heller ikke leste teksten.

Grunnen til at jeg henger meg opp i slikt er at vi prøver å fremme en kultur her som handler om fornuft og rasjonalitet når det kommer til slikt. Derfor er vi litt harde på bro-science, pseudo-science og lignende.

Om du fortsatt mener at Detox fungerer finner du nok likesinnede på kvinneforum.no, de virker til å elske slikt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tolker det til at du ikke så klippet (mest sannsynlig fordi du ikke ønsker å se ting som kan rokke ved din tro) og heller ikke leste teksten.

Grunnen til at jeg henger meg opp i slikt er at vi prøver å fremme en kultur her som handler om fornuft og rasjonalitet når det kommer til slikt. Derfor er vi litt harde på bro-science, pseudo-science og lignende.

Om du fortsatt mener at Detox fungerer finner du nok likesinnede på kvinneforum.no, de virker til å elske slikt ;)

Jeg må få tro på det jeg tror på ,det kan ikke du eller noen andre bestemme,til info har jeg aldri brakt opp emnet detox før en annen gjorde det samme i denne tråden.Og jeg befinner meg ikke på kvinneforum fordi det er ikke dette som interesserer meg aller mest i hverdagen:P Om jeg skulle ville hengt på et slikt forum hadde jeg nok funnet veien uten din hjelp for lenge siden.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må få tro på det jeg tror på ,det kan ikke du eller noen andre bestemme,til info har jeg aldri brakt opp emnet detox før en annen gjorde det samme i denne tråden.Og jeg befinner meg ikke på kvinneforum fordi det er ikke dette som interesserer meg aller mest i hverdagen:p Om jeg skulle ville hengt på et slikt forum hadde jeg nok funnet veien uten din hjelp for lenge siden.

Helt greit. Så du videoen forresten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ofret forresten en geit i morges, skal gi meg mer energi og bedre fordøyelse. Etter jeg begynte med dette har jeg følt økt energi i hverdagen, mer overskudd og mer regelmessige dobesøk.

Litt dyrt da, men det koster for velvære. Vet at mange er skeptiske til dette, men man må huske at det er mye dårlig forskning der ute. Så uansett hva de sier så stoler jeg mer på hvordan jeg føler meg :) Anbefales!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ofret forresten en geit i morges, skal gi meg mer energi og bedre fordøyelse. Etter jeg begynte med dette har jeg følt økt energi i hverdagen, mer overskudd og mer regelmessige dobesøk.

Litt dyrt da, men det koster for velvære. Vet at mange er skeptiske til dette, men man må huske at det er mye dårlig forskning der ute. Så uansett hva de sier så stoler jeg mer på hvordan jeg føler meg :) Anbefales!

Håper du syr deg tøffler av skinnet, god karma å gå med selvoffret geiteskinnstøffler har jeg fått høre.

Mal også opp hornene og bruk de som talkium på deg selv, du blir å drite gull og grønne seddler etterpå ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gi jernet, Barbie.

:)

Selv synes jeg rødvin smaker så bra på fredagskvelden at jeg er overbevist om at det er sunt for meg å drikke et par glass da. Jeg blir kanskje ikke så mye sterkere av det, men selv om forskning skulle vise at jeg faktisk ble svakere av det, så ville jeg nok fornektet akkurat den forskningen ganske så lenge. I første omgang ville jeg forbedret alt mulig annet før jeg røsket rødvinsglasset av bordet på fredagsklvelden. Og - om jeg lyktes med å forbedre alt mulig annet - så ville jeg nok blitt sterk nok til å kunne hevde at et par glass rødvin er det som har gjort hele utslaget.

:)

Det hadde jo ikke vært sant, men det hadde vært en tøff nyhet å formidle.

Og tenk på alle rødvins-elskerne som hadde tatt det som et påskudd for å drikke et par glass også på torsdagskvelden, og søndagskvelden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...