Gå til innhold

tviholder kroppen min på vann?


juletre

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg tenker mer på å bare..uhm.. spyle ut skit generellt:p Jeg var jævlig sjuk sent i høst, og er ganske sikker på at alt i kloakken ble spylt og tømt:p Vann inn og ut..(sårri:sorry:) Men jeg følte meg så mye lettere etterpå, kvikkere... Placebo det eller??:huh: hehe

Jeg var jo bare sjuk...:p

Så du hadde diarè med andre ord?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hva tilførte du, Alexander321?

Annet en dritpreik, liksom...?

:)

attachment.php?attachmentid=25842&d=1351496071

Åh? hva med

Trodde det var en av argumentene for effekt? Men greit, skal ikke mase mer på dette så lenge du ikke anbefaler folk å kaste vekk penger på detox for å rense seg for avfallstoffer kroppen kvitter seg med gratis.

Type

Diare > Hyppig driting > Vanlig > Forstoppelse etc

Folk får bruke penger på hva de vil for min del. Pakke på med 400g proteiner daglig uten at jeg skal stoppe de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jeg har ligget i underskudd i fire ukers tid nå. Gikk ned en kilo den første uken, men etter det har jeg sporadisk gått opp og ned 1-2 kg fra dag til dag omtrent, men aldri mer ned enn den ene kg. De siste to ukene har jeg konstant hatt tynne rynker rundt øynene som jeg gjerne har på morgenen når jeg er skikkelig bakfull (og dehydrert). Jeg tenker jo at det kan være fordi kroppen holder på vann, har lest mye om det her, men har ikke blitt helt klok på hvor lenge den evt gjør det. Er det normalt at den gjør det i 3 +/- uker? Jeg drikker stort sett samme mengde vann som alltid, rundt 2l om dagen. Jeg har ingen hast med å gå ned, så det er ingen krise (i hvert fall ikke for en periode), men om det er ting jeg bør justere så vil jeg jo helst komme i gang med det.

(Jeg har ingen planer om å fortsette å veie meg daglig, altså, har bare gjort det nå for å se om jeg kunne finne noe mønster.)

Det kan være at du holder på vann, det kan også være mange faktorer til at du holder på vann også. Den letteste måten å kvitte seg med vann på er å drikke en del mer vann enn vanlig over ett kortere tidsrom (nei, ikke 10 liter vann på en time. Ikke gjør det, aldri. Never ever) evt å kjøre en såkalt tørr oppkarbing, dvs oppkarbing uten væskeinntak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det kan være at du holder på vann, det kan også være mange faktorer til at du holder på vann også. Den letteste måten å kvitte seg med vann på er å drikke en del mer vann enn vanlig over ett kortere tidsrom (nei, ikke 10 liter vann på en time. Ikke gjør det, aldri. Never ever) evt å kjøre en såkalt tørr oppkarbing, dvs oppkarbing uten væskeinntak.

Hvorfor ? Det er jo helt vanlige dager hun beskriver? Jeg varierer 1-4 kg i løpet av en dag, sånn er det bare, resultat av at jeg lever, spiser, pisser, driter, svetter, osv osv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjapt om detoksifisering sånn en gang for alle:

Det deles hovedsakelig opp i to systemer, fase 1 og fase 2, og finner sted i leveren.

Fase1: Innebærer å gjøre endogene stoffer mer vannløselig gjennom aktivering av Cytochrom P-450-familien (en enzymgruppe) og MFOS.

Fase 2: Substratet gjøres enda mer vannløselig og detoksifiseres. Metabolittene konjugeres hovedsakelig av Glutation S-transferase, og glutation deaktiverer substratets metabolske aktivitet. Dette gjør igjen metabolitten mer vannløselig og øker ekskresjon. Det er forøvrig også viktig med balanse mellom fase 1 og 2 da metabolittene i fase 2 kan være mer toksisk enn i fase 1.

Det er i størst grad fytokjemikalier som øker aktiviteten i detoksifiseringsveiene. Mer spesifikt; indoler, ditiolioner, isotiocyanater, liminoider og organosvovelforbindelser. Matvarer som er rike på dette er bl.a kål, løk, blomkål, brokkoli, grønnkål og rosenkål.

Ingenting av dette finnes i BioDrain som jeg ser.

Innholder ikke frukt fytokjemikalier eller tar jeg feil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor ? Det er jo helt vanlige dager hun beskriver? Jeg varierer 1-4 kg i løpet av en dag, sånn er det bare, resultat av at jeg lever, spiser, pisser, driter, svetter, osv osv

Hvorfor hva? Det KAN jo være vann og det kan jo være mange faktorer til å holde på vann? Det KAN jo også bare være mageinnhold, tarminnhold, dagens mat, karbohydrater, hormonene og fuglene veit hva. Og så er det ikke verdens undergang noe av dette.

Og til sist. Det er interessant å se at en tråd som omhandler ett uskyldig spørsmål bli dratt ut av proposjoner som ikke omhandler trådstartes egentlige spørsmål, og at moderatorene er meget ivrige i å holde en håpløs diskusjon/kverulering i gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor ? Det er jo helt vanlige dager hun beskriver? Jeg varierer 1-4 kg i løpet av en dag, sånn er det bare, resultat av at jeg lever, spiser, pisser, driter, svetter, osv osv

Altså, jeg er klar over at vekten varierer i løpet av dagen, det har den alltid gjort for meg også. Grunnen til at jeg lurte er at jeg stort sett har veid det samme hver morgen (i hvert fall samme sted i menstrasjonssyklusen), nå gjør jeg ikke det lengre. Det kan det sikkert være mange grunner til, men den eneste nye faktoren her er at jeg ligger i kcal-underskudd for første gang (sammenhengende over flere uker). Derfor har jeg vært litt usikker på om det er noe jeg bør gjøre annerledes. Men jeg har nå slått meg greit til ro med at jeg bare skal gi det litt tid og se hva som skjer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, jeg er klar over at vekten varierer i løpet av dagen, det har den alltid gjort for meg også. Grunnen til at jeg lurte er at jeg stort sett har veid det samme hver morgen (i hvert fall samme sted i menstrasjonssyklusen), nå gjør jeg ikke det lengre. Det kan det sikkert være mange grunner til, men den eneste nye faktoren her er at jeg ligger i kcal-underskudd for første gang (sammenhengende over flere uker). Derfor har jeg vært litt usikker på om det er noe jeg bør gjøre annerledes. Men jeg har nå slått meg greit til ro med at jeg bare skal gi det litt tid og se hva som skjer.

Jeg mente ikke at du ikke skulle spørre eller noe, det var mer en reaksjon på å overkomplisere ting. Kutting av vannvekt og tørrkarbing er litt for ekstreme tiltak for noe som strengt tatt er et "ikke-problem" sålangt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ikke bekymra meg om vekta varierer fra dag til dag eller fra morgen til kveld. Selv varierer vekta mi med 3 - 4 kg fra morgen til kveld. Kan legge meg med en vet på 64 kg og våkne på min normalvekt som er ca. 60.

Men om kroppen din holder på vann det veit jeg ikke, jeg har aldri følt meg vannete eller pløsete så aner ikke hvordan det er :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mente ikke at du ikke skulle spørre eller noe, det var mer en reaksjon på å overkomplisere ting. Kutting av vannvekt og tørrkarbing er litt for ekstreme tiltak for noe som strengt tatt er et "ikke-problem" sålangt :)

Jeg hadde nok ikke gått så drastisk til verks uansett (selv om jeg virkelig setter pris på innspillene). At det rareste som har skjedd med kroppen min på lenge omtales som et ikke-problem gjør i hvert fall at jeg ikke kommer til å tenke noe særlig på det lengre:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde nok ikke gått så drastisk til verks uansett (selv om jeg virkelig setter pris på innspillene). At det rareste som har skjedd med kroppen min på lenge omtales som et ikke-problem gjør i hvert fall at jeg ikke lenger kommer til å tenke noe særlig på det lengre:)

Du får heller sifra om dette er en trend over tid, og ikke små svingninger fra dag til dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ikke bekymra meg om vekta varierer fra dag til dag eller fra morgen til kveld. Selv varierer vekta mi med 3 - 4 kg fra morgen til kveld. Kan legge meg med en vet på 64 kg og våkne på min normalvekt som er ca. 60.

Men om kroppen din holder på vann det veit jeg ikke, jeg har aldri følt meg vannete eller pløsete så aner ikke hvordan det er :p

Det er vel heller det at jeg kjenner meg dehydrert, selv om jeg drikker like mye vann som jeg pleier som er det merkelige. Men, men. Det går seg vel til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...