Gå til innhold

Er nyskjerrig på Eqology. Noen som har erfaring? :)


Nabcake

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Pyramidespill? Nei, det kalles multilevelmarketing og er definitivt IKKE pyramidespill, som er ULOVLIG i Norge... Eqology er et seriøst børsnotert selskap som anvender seg av direktesalg - Distributør->Forbruker. I stand for å gå gjennom mange andre ledd som er det er i tradisjonelt salg. Slettes ikke dumt.. its called the future =p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Mest sannsynlig er du en som ikke er verdt å rekruttere i deres øyne. Ellers så kan jeg også bekrefte at dette er en pyramidespill, og jeg har venner som har prøvd å få meg inn i dette.

Der må jeg nok informere deg om at pyramidespill ikke er lov i Norge. I tillegg er det børsnotert. Og det er norskt.

Ellers er jeg veldig nysgjerrig på disse produktene selv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pyramidespill? Nei, det kalles multilevelmarketing og er definitivt IKKE pyramidespill, som er ULOVLIG i Norge... Eqology er et seriøst børsnotert selskap som anvender seg av direktesalg - Distributør->Forbruker. I stand for å gå gjennom mange andre ledd som er det er i tradisjonelt salg. Slettes ikke dumt.. its called the future =p

Der var det jeg så etter ja ;) hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jester
Pyramidespill? Nei, det kalles multilevelmarketing og er definitivt IKKE pyramidespill, som er ULOVLIG i Norge... Eqology er et seriøst børsnotert selskap som anvender seg av direktesalg - Distributør->Forbruker. I stand for å gå gjennom mange andre ledd som er det er i tradisjonelt salg. Slettes ikke dumt.. its called the future =p

MLM, selv om det er lovlig er en svindel i den grad at det var aldri designet for at noen av "brukerne" fra et vist nivå og ned skal tjene en eneste krone på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En dame prøvde å verve meg inn i dette for et års tid siden. Fikk en sleip melding på facebook om business, gode provisjonsordninger og at jeg etterhvert kunne verve meg opp til en kul bil.

Virker som et typisk MLM-selskap som selger overprisede produkter som skal kurere alt.

Seriøøøst, skal fiskesæd på boks og multichilichi-greia kurere alt?. Holder meg til tran jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Om du har lest om produktene så står det jo ikke at de kurerer, men de KAN hjelpe til med visse plager.

Du har ingen garantier. Men det har du heller ikke med produkter legen skriver ut til deg heller? :)

Lagde ikke tråden for at folk skal klage på hva de gjør for å markedsføre produktene.

Var nyskjerrig på hvordan på hvordan PRODUKTENE fungerte for folk jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jester
Jeg benytter eqology sin lifepack, og synes det fungerer bra. Ingenting vondt å si om produktet iallefall!

Ser en av produktene i Lifepack er Nucleomega: Nucleomega. Innholdet i dette rene naturproduktet, som består av torskemelke i pulverform, gir deg det beste fra fisken som rent næringstilskudd. Studier viser at kosthold som regelmessig inneholder fisk, gir helsemessige gevinster. Nucleomega inneholder blant annet nukleotider, naturlig Q10 og Omega-3-fettsyrer. Produktet har en fordelaktig effekt på lever- og kolesterolnivå, samtidig som det stimulerer immunforsvaret.

Går utifra du vet at torskemelke = torskesæd..... hvordan har det funket for deg? Tenker du over noen ganger hva det er?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jester

Ellers vil jeg minne om:

Påstander klassifisert som C er påstander utvalget har vurdert som ulovlige helsepåstander.

Siden de er helsepåstander, vil de ikke medføre at preparatet klassifiseres som et legemiddel,

men de bør likevel være forbudt å benytte om næringsmidler.

Bakgrunnen for at disse anses ulovlige, fremgår i punkt 6.4.5.3, jf. punkt 5.5.6. Påstandene vil

gjerne ha det til felles at de er har et diffust innhold, og dermed er vanskelig å dokumentere.

C omfatter videre påstander som etter utvalgets mening ikke antas å fremstå med et fornuftig

meningsinnhold for en fornuftig gjennomsnittsforbruker, og som dermed ikke kan

dokumenteres.

Det følger av forskrift av 21. desember 1993 om merking av næringsmidler § 5 at

”Merkingen skal ikke villede kjøper med hensyn til næringsmidlets egenskaper, særlig med

hensyn til dets art, identitet, kvalitet, sammensetning, mengde, holdbarhet, opprinnelse eller

opphavssted, fremstillings- eller produksjonsmåte.”

Påstander klassifisert med C antas derfor også å stride mot denne bestemmelsen.

http://www.legemiddelverket.no/Godkjenning_og_regelverk/Klassifisering/Pastandsliste/Documents/198029-syseutredningen.pdf

Som vi ser bryter de galant bestemmelsene for hva de kan markedsføre som:

Multichi Energy gir deg energi og bidrar til å balansere og rense kroppen din. Over 20 urter, satt sammen på en unik måte, gir deg fornyet energi hver dag. I tillegg til den brede urtesammensetningen har vi lagt til de aktive ingrediensene artisjokk og gurkemeie. På denne måten kan man oppnå både ny energi og rensing av kroppen fra ett og samme produkt.

C - gir økt energi

C - energigivende

Som vi ser ovenfor er "gir økt energi og energigivende" direkte klassifisert som C som betyr at de kan du ikke reklamere for. og når det gjelder dette med rensing så er det så vanskelig å definere at de har dratt alt over en kam og sagt bullshit:

"Det er videre foreslått forbud mot generelle uspesifikke påstander, som for eksempel styrker

kroppens motstandskraft, renser organismen osv., da slike påstander er vage, uten mening, og

ikke kan dokumenteres."

Nå tok jeg bare for meg 3 linjer om en av de mange produktene til Eqology, som dere ser er det ganske tidkrevende for det er for mye tull å ta tak i. Men la ved listen så kan dere sjekke selv. Til syvende og sist er det ingenting med Eqology du kan forsvare, om det fungerer så finner du akkurat de samme tingene til halv pris andre plasser, UTEN MLM og om det ikke fungerer så kaster dere pengene i do.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser en av produktene i Lifepack er Nucleomega: Nucleomega. Innholdet i dette rene naturproduktet, som består av torskemelke i pulverform, gir deg det beste fra fisken som rent næringstilskudd. Studier viser at kosthold som regelmessig inneholder fisk, gir helsemessige gevinster. Nucleomega inneholder blant annet nukleotider, naturlig Q10 og Omega-3-fettsyrer. Produktet har en fordelaktig effekt på lever- og kolesterolnivå, samtidig som det stimulerer immunforsvaret.

Går utifra du vet at torskemelke = torskesæd..... hvordan har det funket for deg? Tenker du over noen ganger hva det er?

Jeg er fullt klar over at omegaen til EQ er torskesæd. Tenker ikke over det. Om du prøver å putte EQ sin omega i et glass med varmt vann, ser du også hvor fort de løser seg opp i forhold til billige omegaprodukter du får kjøpt på butikken. Multichien fungere også, jeg har mer energi og sover mye bedre. Det er MIN erfaring :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jester
Jeg er fullt klar over at omegaen til EQ er torskesæd. Tenker ikke over det. Om du prøver å putte EQ sin omega i et glass med varmt vann, ser du også hvor fort de løser seg opp i forhold til billige omegaprodukter du får kjøpt på butikken. Multichien fungere også, jeg har mer energi og sover mye bedre. Det er MIN erfaring :)

Hehe, måtte bare høre! Men som sagt erfaringsbasert er ikke det samme som at det fungerer :) Derfor man ikke gir medisin til en person og spør om det funker :) Men som sagt, det er dine penger og om du liker torskemelken så må du for all del kjøpe det uten at jeg skal blande meg :)

Men på hvordan vis har oppløsningen av Omega i vann noe å si for kvaliteten? Ettersom det er fettsyrer så skal de jo strengt tatt ikke "blande seg" i vann, men vil tro at torskesædpulver gjør det. Uten at det sier noe om kvaliteten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, måtte bare høre! Men som sagt erfaringsbasert er ikke det samme som at det fungerer :) Derfor man ikke gir medisin til en person og spør om det funker :) Men som sagt, det er dine penger og om du liker torskemelken så må du for all del kjøpe det uten at jeg skal blande meg :)

Men på hvordan vis har oppløsningen av Omega i vann noe å si for kvaliteten? Ettersom det er fettsyrer så skal de jo strengt tatt ikke "blande seg" i vann, men vil tro at torskesædpulver gjør det. Uten at det sier noe om kvaliteten

Hehe! Mulig jeg har blitt lurt i en "felle" av han som solgte meg produktet, men jeg har iallefall valgt å teste det ut. Men dyrt, det skal være sikkert og visst! :p Poenget mitt med vannet var at de løser seg kjappere opp i kroppen, sånn at kroppen tar opp fettsyrene raskere! Men jeg skal ikke nekte på at det er dyrt og sikkert unødvendig å kjøpe så dyre produkter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...