Gå til innhold

Er nyskjerrig på Eqology. Noen som har erfaring? :)


Nabcake

Anbefalte innlegg

Jepp, en kronisk sykdom kjennetegnet med gode og dårlige perioder, definitivt løst av et kosttilskudd.

(Her ser dere også hvordan Eqology-distributørene og andre aktører innenfor samme bransje så vidt unngår å bryte loven, å komme med disse helt ubegrunnede og fantastiske påstandene som personlige anekdoter er selvfølgelig helt greit)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

En ting som jeg bare kan nevne her, er at dersom Eqology skulle vært basert på tull og fanteri, ville det ALDRI ha blitt børsnotert. Ikke ville det ha blitt registrert i direktesalgsforbundet eller Brønnøysundsregistret OG det ville heller aldri ha hatt en så stor omsetning som det har fått. Da snakker vi en sum på over 130 milliarder DOLLAR på verdensbasis. Det burde igrunn si litt.

130 millarder dollar? I inntekter eller overskudd? Da snakker om 780+ millarder norske kroner. Er dette siden selskapet ble startet opp i 1998 eller i et normalår? Rart at vi sjelden eller aldri hører om et selskap som må være et av norges mest verdifulle og suksessfulle selskaper noensinne.

Står ikke i stil med økonomien til ASAet iallfall: http://www.proff.no/selskap/eqology-asa/høvik/-/Z0IC1VC2/

Q4-rapporten ligger forøvrig her: http://www.newsweb.no/newsweb/search.do?messageId=347132

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eqology dukker opp i en artikkel fra skepsis.no om MLM:

"De fleste har bare anekdotisk bevis for de fantastiske effektene som hevdes i muntlig markedsføring. Noen baserer sine påstander på dårlig designede eller egenproduserte studier, eller man gjør som det norske MLM-selskapet Eqology som har engasjert den kontroversielle danske legen Carsten Vagn-Hansen som sitt medisinske alibi. Han er nå pensjonert som lege, men tjener godt på å veilede pasienter, deriblant å advare mot bruk av cellegift mot kreft."

http://skepsis.no/index.php?page=vis_nyhet&NyhetID=1634

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kompis av lot seg lura ev disse jævlene på EQ. Han gikk på møte med de . og kjøpte et startkit til 5000 kr, for å komma i gang. totalt så har han brukt ca 7000- 8000 kr på dette. Da har kjøpt biletter til forskjellige messer som de har, og kjøpt brosjyrer. Vær så snill ikke la dere lure av dette her, han bruker bare mer og mer penger på dette lureriet, og det er ingen penger som kommer inn. Han kunne like gjerne kjøpt lotto kuponger for de pengene der. Eg hater eqology. Svake mennesker som lar seg lura av dette her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei, bare så dette er klart; jeg fant denne siden fra Google og registrerte meg for å skrive mitt første og mest sannsynlig min eneste post i dette innlegget. Jeg er en EQ-distributør, jobbet i 2 år, og har lest hele tråden.

Ville bare få ut noe.

Hva nå enn dette kalles; pyramidespill, MLM osv. Ja, massevis av folk tjener rått på meg og jeg har blitt vervet, og betalt en startpakke. Men så lenge jeg tjener godt med penger, så driter jeg faktisk i hva de i pyramiden over meg tjener på meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, bare så dette er klart; jeg fant denne siden fra Google og registrerte meg for å skrive mitt første og mest sannsynlig min eneste post i dette innlegget. Jeg er en EQ-distributør, jobbet i 2 år, og har lest hele tråden.

Ville bare få ut noe.

Hva nå enn dette kalles; pyramidespill, MLM osv. Ja, massevis av folk tjener rått på meg og jeg har blitt vervet, og betalt en startpakke. Men så lenge jeg tjener godt med penger, så driter jeg faktisk i hva de i pyramiden over meg tjener på meg.

Ta deg en lavkarbobolle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, bare så dette er klart; jeg fant denne siden fra Google og registrerte meg for å skrive mitt første og mest sannsynlig min eneste post i dette innlegget. Jeg er en EQ-distributør, jobbet i 2 år, og har lest hele tråden.

Ville bare få ut noe.

Hva nå enn dette kalles; pyramidespill, MLM osv. Ja, massevis av folk tjener rått på meg og jeg har blitt vervet, og betalt en startpakke. Men så lenge jeg tjener godt med penger, så driter jeg faktisk i hva de i pyramiden over meg tjener på meg.

Du har jobbet i 2år, og begynte og tjene penger når? Regner ikke med at du begynte med d første halvåret?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jester
Hei, bare så dette er klart; jeg fant denne siden fra Google og registrerte meg for å skrive mitt første og mest sannsynlig min eneste post i dette innlegget. Jeg er en EQ-distributør, jobbet i 2 år, og har lest hele tråden.

Ville bare få ut noe.

Hva nå enn dette kalles; pyramidespill, MLM osv. Ja, massevis av folk tjener rått på meg og jeg har blitt vervet, og betalt en startpakke. Men så lenge jeg tjener godt med penger, så driter jeg faktisk i hva de i pyramiden over meg tjener på meg.

Siden du ikke bryr deg om hva de over deg tjener på deg, så bryr du deg vel ikke om de under deg som taper penger heller fordi du har "solgt" de retten til å distribuere noe tull?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Greit nok at det som høres for godt ut til å være sant, ofte er sånn. Og når en skriker ut MLM og pyramidespill, er folk som domino brikker. Samme det.... Det er nok ikke siste gang vi hører noe sånt.

Uansett,

jeg ble invitert og gikk på intro kurset og ble servert for hele pakka. Alt var jo veldig lovende og det er satt mange velkledde mennesker i salen.

Og alle var så vanvittig glade for å se meg. Dette ble litt over kanten mye og dette skjønner vi en fort hvorfor.

D som er så tragisk- er at folk lar seg lure.

Kurset var så klart veeeldig forenklet og lovde gull og grønne skoger.

Men man kan faktisk ha dette som deltidsjobb og tjene noen mynter, dersom:

-gir du blaffen i hva folk tror om deg

-er nokså utadvendt

-er flink til å snakke rundt grøten og fortelle suksess historier

-tåler å få flere nei, enn ja

-har stå på vilje og har tro på det du gjør

-er glad i å trenge deg inn døra til folk du ikke har snakket med i årevis

-setter av minst 3-4 timer hver dag

Ikke så veldig ulikt telefon selgere i grunn.

Multichi Energy som jeg fikk en flaske gratis av, gav meg intet mer enn diaré.

Så da må man vel være en god lystløgner også :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jester
Ja, som i en pyramide.

Fra lotteriloven

§ 16.Pyramidespill og pyramidelignende omsetningssystem

Det er forbudt å opprette, drive, delta i eller utbre pyramidespill eller lignende system. Som omfattet av forbudet regnes ethvert system der det ytes vederlag for å få mulighet til å oppnå inntekter som bare følger av at andre verves til pyramidespillet mv.

Forbudet i første ledd omfatter pyramidelignende omsetningssystem der det ytes vederlag for å få mulighet til å oppnå inntekter som særlig skyldes at andre verves til systemet, og ikke salg eller forbruk av varer, tjenester eller andre ytelser.

Lotteri- og stiftelsestilsynet kan kreve at den som har hatt inntekter fra omsetningssystemet der det ytes vederlag for å få mulighet til å oppnå inntekter fra systemet, dokumenterer at vedkommendes inntekter særlig skyldes salg eller forbruk av varer, tjenester eller andre ytelser, og ikke at andre verves til systemet.

Lotteritilsynet kan kreve skriftlig bekreftelse fra overtrederen på at overtredelse av første og andre ledd skal opphøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...