Gå til innhold

Er nyskjerrig på Eqology. Noen som har erfaring? :)


Nabcake

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Jester
Kan jeg spørre hvorfor dere ikke aksepterer pyramider?

For å sitere meg selv:

Fra lotteriloven

§ 16.Pyramidespill og pyramidelignende omsetningssystem

Det er forbudt å opprette, drive, delta i eller utbre pyramidespill eller lignende system. Som omfattet av forbudet regnes ethvert system der det ytes vederlag for å få mulighet til å oppnå inntekter som bare følger av at andre verves til pyramidespillet mv.

Forbudet i første ledd omfatter pyramidelignende omsetningssystem der det ytes vederlag for å få mulighet til å oppnå inntekter som særlig skyldes at andre verves til systemet, og ikke salg eller forbruk av varer, tjenester eller andre ytelser.

Lotteri- og stiftelsestilsynet kan kreve at den som har hatt inntekter fra omsetningssystemet der det ytes vederlag for å få mulighet til å oppnå inntekter fra systemet, dokumenterer at vedkommendes inntekter særlig skyldes salg eller forbruk av varer, tjenester eller andre ytelser, og ikke at andre verves til systemet.

Lotteritilsynet kan kreve skriftlig bekreftelse fra overtrederen på at overtredelse av første og andre ledd skal opphøre.

Som en ser, så er det ikke så farlig HVA dere selger, om det er torskemelke, tupperware, dildoer eller urter. Det er kun for å ikke bli tatt for rent pyramidespill. Men hovedelementene er fortsatt akkurat det, et pyramidespill. Man kjøper og selger rettigheter til å kjøpe og selge rettigheter til overpriset tull.

Å da har jeg ikke engang nevnt det moralsk forkastelige med å drive å verve venner og kjente til å tape penger for egen gevinst. Kjeltringer med torskesæd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Morsom tråd å lese! Fikk et par EQ produkter av en kompis her om dagen, da han bad meg prøve dette. Han er EQ-distributør, og har ikke stått på noe særlig for å oppnå noe særlig - tror han er på "første stadiet" av dette dere kaller pyramiden.

Jeg må bare si at jeg trodde denne Multichien kom til å smake hevd på grunn av alle disse urtene den inneholder - den smakte ublandet husholdningssaft :wideyed: Synd det jeg bare har lov å ta 15ml daglig...

Når jeg hadde lest på etikettene tok han frem ipaden sin, og jeg fikk se slideshowet de bruker for å rekruttere nye distributører. Det var pent! Han fortalte om hvordan hele systemet fungerte, hvordan en starter med en skaffer seg kunder i starten som etterhvert, forhåpentligvis, blir faste kunder som gjevnlig bestiller produktene via nettsidene. Deretter blir man promotert til å skaffe "sine egne" selgere/distributører/ambassadører.

Han fortalte meg om hvordan våre felles venner, som har drevet med dette i noen år, har fått dette til utrolig bra, og hvordan de sammarbeider for å hjelpe de som nettopp har begynt til å komme seg høyere opp i systemet. Som fulltidsselger syntes jeg dette hørtes mer enn spennende ut!

Jeg har egentlig ikke noen forventninger til hva den skal gjøre, jeg sover utrolig godt, jeg har masse energi, jeg trener daglig men skal nå prøve produktene til jeg ser virkning på den ene eller andre måten; om det gir meg diaré, om jeg føler meg bedre eller om jeg får mer ytelse på treningene fremover. Kanskje jeg blir superman?

Som alt annet kosttilskudd forventer jeg ikke effekt innen første eller andre uken. Kanskje etter en måned. Jeg har aldri prøvd kosttilskudd av denne typen før, så skal bli spennende.

Siden mange av dere ikke har prøvd EQ tidligere skal jeg prøve å huske å oppdatere dere underveis med mer eller mindre detaljerte effekter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

130 millarder dollar? I inntekter eller overskudd? Da snakker om 780+ millarder norske kroner. Er dette siden selskapet ble startet opp i 1998 eller i et normalår? Rart at vi sjelden eller aldri hører om et selskap som må være et av norges mest verdifulle og suksessfulle selskaper noensinne.

Står ikke i stil med økonomien til ASAet iallfall: http://www.proff.no/selskap/eqology-asa/høvik/-/Z0IC1VC2/

Q4-rapporten ligger forøvrig her: http://www.newsweb.no/newsweb/search.do?messageId=347132

Fant forresten svaret på dette:

"Helse og velværeprodukter har en omsetning på USD 130 mrd. på verdensbasis, og 3 mrd. i Norge."

Var ikke selve selskapet som hadde denne omsetningen, men bransjen.

Ref: EQs egne nettsider.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At eq kommer inn her til stadighet på denne måten (nyopprettet bruker som skryter hemningsløst) for å sette seg selv i positivt lys er rett og slett patetisk. At dere ikke skjønner at dere bare viser hvor useriøse dere er ved å drive på denne måten....

Ved å til stadighet bringer opp tråden, heiser den bare enda mere på søkemotorene (nå på 4 plass på google), så oppnår dere bare å vise hvorfor man ikke bør velge eq.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At eq kommer inn her til stadighet på denne måten (nyopprettet bruker som skryter hemningsløst) for å sette seg selv i positivt lys er rett og slett patetisk. At dere ikke skjønner at dere bare viser hvor useriøse dere er ved å drive på denne måten....

Ved å til stadighet bringer opp tråden, heiser den bare enda mere på søkemotorene (nå på 4 plass på google), så oppnår dere bare å vise hvorfor man ikke bør velge eq.

Jeg fant selv denne tråden omkring 4. plass på google nettopp. Hvorfor skal ikke jeg få lov å skrive min mening? Jeg tok meg ikke det bryet og opprette dette kreative brukernavnet kun for å skryte av EQ. Jeg vet alt for lite om det til å gjøre det - enda. Jeg opprettet denne brukeren for å prøve å overbevise folk om at de skal ta imot et godt tilbud uansett om det er fra en internett leverandør eller en alarmselger på døren. Skader ikke å prøve :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva jeg tjener er irrelevant og utroverdig på en side som dette.

Ingen som har svart; "hvorfor skape så mye negativitet , når det nesten ikke går utover dere?"

Det meste av kriminalitet går ikke direkte utover meg, uten at jeg synes det er greit av den grunn. Ikke at EQ er kriminelt, men det at noe ikke går utover en annen person betyr ikke at denne personen ikke skal ha en mening om det.

Folk synes vel ikke at det å tjene penger på lureri er helt ok, og det er vel lov å mene? Hvorfor bryr du deg om dette, det går jo ikke utover deg...

Og du fikk et par svar lenger oppe her...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...