Gå til innhold

Er nyskjerrig på Eqology. Noen som har erfaring? :)


Nabcake

Anbefalte innlegg

Trist lesing her. Har selv vært i EQology i over 10 år og har bygd den største organisasjonen i selskapet med hardt arbeid og har idag en igjentaktenede inntekt på over 2,5 mill i året. Økende. Viktig å huske på at dette ikke er for alle, så jeg respekterer at ikke alle "forstår" hva vi driver med.

Alle tall innen både EQ og mange andre seriøse MLM selskaper viser en sinnsyk vekst på verdensbasis pga netthandel og at endel mennesker forstår at alternativet for å tjene penger ligger ikke lenger i det som kalles en "vanlig" jobb. For meg var denne branjsen den eneste muligheten jeg hadde til å kunne ha et liv med økonomisk frihet og seff må produktet være bra. Vi distribuerer det bare på en annen måte en tradisjonell handel. Fremtiden ligger i direktesalg, provisjon og selvutvikling. Mitt alternativ var 40 år med omtrent samme lønn og 7 timers arb dager. Pga den finansielle friheten har jeg nå kunnet starte nye arb plasser, nye firmaer, eie tiden min etc og samtidig jobbe med helse, trening og de tingene som jeg syns er viktig. 95% av befolkningen er ansatte og det er vi svært takknemlige for, ellers hadde ikke pyramiden NORGE (siden dere velger å bruke det ordet) gått rundt. Så jeg takker for at ikke alle gjør EQ. Vi har dessverre ikke mulighet til verken å ha 4 mill distr eller 4 mill kunder i Norge.

Så det er med litt blandende følelser jeg leser innleggene, og håper at på ett eller annet tidspunkt åpner du synet ditt og SER de mulighetene du faktisk har i livet istedet for å bruke tid på å kaste negativitet rundt noe som faktisk har bevist sin livsrett også her i Norge, som etter å ha jobbet i utlandet, vil si at vi er meget tilbakestående når det gjelder hvilke forretningsmodeller som kommer til å ta over markedet inne få år. Enten du vil eller ei.

Jeg bruker ikke tid å på kaste dritt på de som jobber som sykepleiere, på butikker eller andre yrker, og forstår da heller ikke hvorfor andre skal gjøre det med vår modell. Ingenting er feil med EQ, verken i bonussystemet eller produktene. Da hadde vi vært ryddet av markedet for mange år siden. Om noen har feilet på businessen her, så minner jeg på at vi jobber alle med det samme systemet, så resultatene ligger 100% i hva man har gjort ut av av det. Lykke til uansett med hvilke veier du tar. Det viktigste er at du gjør det du tror på. EQ eller ansatt.

camilla stene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Trist lesing her. Har selv vært i EQology i over 10 år og har bygd den største organisasjonen i selskapet med hardt arbeid og har idag en igjentaktenede inntekt på over 2,5 mill i året. Økende. Viktig å huske på at dette ikke er for alle, så jeg respekterer at ikke alle "forstår" hva vi driver med.

Alle tall innen både EQ og mange andre seriøse MLM selskaper viser en sinnsyk vekst på verdensbasis pga netthandel og at endel mennesker forstår at alternativet for å tjene penger ligger ikke lenger i det som kalles en "vanlig" jobb. For meg var denne branjsen den eneste muligheten jeg hadde til å kunne ha et liv med økonomisk frihet og seff må produktet være bra. Vi distribuerer det bare på en annen måte en tradisjonell handel. Fremtiden ligger i direktesalg, provisjon og selvutvikling. Mitt alternativ var 40 år med omtrent samme lønn og 7 timers arb dager. Pga den finansielle friheten har jeg nå kunnet starte nye arb plasser, nye firmaer, eie tiden min etc og samtidig jobbe med helse, trening og de tingene som jeg syns er viktig. 95% av befolkningen er ansatte og det er vi svært takknemlige for, ellers hadde ikke pyramiden NORGE (siden dere velger å bruke det ordet) gått rundt. Så jeg takker for at ikke alle gjør EQ. Vi har dessverre ikke mulighet til verken å ha 4 mill distr eller 4 mill kunder i Norge.

Så det er med litt blandende følelser jeg leser innleggene, og håper at på ett eller annet tidspunkt åpner du synet ditt og SER de mulighetene du faktisk har i livet istedet for å bruke tid på å kaste negativitet rundt noe som faktisk har bevist sin livsrett også her i Norge, som etter å ha jobbet i utlandet, vil si at vi er meget tilbakestående når det gjelder hvilke forretningsmodeller som kommer til å ta over markedet inne få år. Enten du vil eller ei.

Jeg bruker ikke tid å på kaste dritt på de som jobber som sykepleiere, på butikker eller andre yrker, og forstår da heller ikke hvorfor andre skal gjøre det med vår modell. Ingenting er feil med EQ, verken i bonussystemet eller produktene. Da hadde vi vært ryddet av markedet for mange år siden. Om noen har feilet på businessen her, så minner jeg på at vi jobber alle med det samme systemet, så resultatene ligger 100% i hva man har gjort ut av av det. Lykke til uansett med hvilke veier du tar. Det viktigste er at du gjør det du tror på. EQ eller ansatt.

camilla stene

Flott historie, men produktene er fortsatt overpriset (fordi leddene må tjene penger) og står ikke i stil til hvor "vidunderlige" de hevdes å være. Det er litt av problemet mitt her, er at dere bryr dere katta om hva dere selger så lenge MLM pyramiden holder (internt) men dere går ut med brask og bram å selger disse superproduktene til kunder, og i værste fall verver dem med lovnader om videresalg. Det handler altså om rekruttering (luring) av folk, og ikke et sekund om å selge produktet.

Derfor blir det så teit når dere snakker om "framtidens salg", sist jeg sjekka prøvde ingen nettbutikk å verve meg slik at jeg kunne starte min egen nettbutikk å selge de samme produktene mot at de fikk en bit av kaka?

Also, ser en "Diamond president" som deg selv ligger mellom 100.000kr og 250.000kr omsetning...

http://biz.eqology.com/files/brosjyrer/our_compensation_plan_NO_web.pdf

Igjen, en hel brosjyre som forklarer hvordan dere alle får betalt mest mulig i internkonkurransen som er MLM.

Kunne tatt hele din historie og byttet ut EQ med Acaibær, supersjokolade, Acerola, guava, antioksidanter eller hva det måtte være og den gir akkurat samme "mening".

Kritikken min er utelukkende på at dere selger produkter som ikke holder hva de lover, og gjerne til svimlende priser.

Henviser tilbake til post #17

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trist lesing her. Har selv vært i EQology i over 10 år og har bygd den største organisasjonen i selskapet med hardt arbeid og har idag en igjentaktenede inntekt på over 2,5 mill i året. Økende. Viktig å huske på at dette ikke er for alle, så jeg respekterer at ikke alle "forstår" hva vi driver med.

Hveldi flink å tjene penger! Hvor mye av denne inntjeningen kommer av at du selger EQologyprodukter (ikke verving?) Jeg er nemlig mye mindre skeptisk til at folk kan selge drømmen om å tjene penger raskt/hjemmefra enn at de kan selge overprisede kosttilskudd.

Ikke rart at alt som står om inntjening her handler om å verve, verve, verve

http://biz.eqology.com/business/firma/

Så, jeg sjekket skattelistene. Over doblet inntekt i fjor i forhold til året før? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har dere som driver med sånn eqology og herbalife sånn scan som står på 24/7?

går ikke 10 timer uten at dere er på pletten og forsvarer opplegget :D

95% av befolkningen i norge er ansatt? :D wtf

jeg har aldri blitt oppringt, fått sms, facemlds av en sykepleier som gjør alt han kan for å verve meg.

Det er en sykepleier jeg ikke vil at skal behandle meg... Helt seriøst, hvem i helvete vil ha en sykepleier som pusher humbug helsekost?

First off, pyramidespill er ikke lov i Norge. End of story.

Second, i en pyramide er det bare de som startet først og sitter på toppen som tjener mest. Tjener sjefen på rema 1000 bedre enn han som sitter i kassa? Ja, det gjør han.

Prøver du virkelig å si at Rema 1000 drives som et pyramidespill? Ettersom du har ansvaret for primærsosialiseringen av barnet ditt, bør du virkelig begynne å lese en bok eller to. Det der må være noe av det ALLER dummeste jeg noen gang har lest, EVAR.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en sykepleier jeg ikke vil at skal behandle meg... Helt seriøst, hvem i helvete vil ha en sykepleier som pusher humbug helsekost?

Prøver du virkelig å si at Rema 1000 drives som et pyramidespill? Ettersom du har ansvaret for primærsosialiseringen av barnet ditt, bør du virkelig begynne å lese en bok eller to. Det der må være noe av det ALLER dummeste jeg noen gang har lest, EVAR.

Jeg prøver å si akkurat det som står der. Hvem tjener mest av deg og sjefen din? Jo, sjefen. Vil du noen gang tjene mer enn sjefen din om du er i samme stilling som du er pr i dag? Nei, det vil du ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg prøver å si akkurat det som står der. Hvem tjener mest av deg og sjefen din? Jo, sjefen. Vil du noen gang tjene mer enn sjefen din om du er i samme stilling som du er pr i dag? Nei, det vil du ikke.

Kommer sjefen på rema 1000s inntjening av salg av varer, eller at de ansatte betaler ham for å få lov å selge varer i butikken hans?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer sjefens inntjening av salg av varer, eller at de ansatte betaler ham for å få lov å selge varer i butikken hans?

Nå er ikke jeg i EQ så jeg skal ikke uttale meg om hva de driver med, men konseptet til det jeg har sett på er at man starter mange små butikker, der alle selger hver sine varer. Hver sin distributør har sine kunder og for at disse nye menneskene skal klare å denne oppgaven, trenger man opplæring. Det blir som å ha en sjef, eller en mentor som forteller deg hva du skal gjøre\hjelper deg på vei dit du vil. At mange har erfaringer med pushy selgere og oppringninger og smser i bøttevis er utrolig dumt da det ødelegger for de nettverkene og de produktene som faktisk fungerer. Det vitner om veldig mange dårlige selgere. Jeg har vært borti mange selv, og skjønner veldig godt skepsisen til de aller fleste. I mange MLM selskaper får man betalt AV de de jobber med, du kan kalle de ansatte som du sier, altså de man verver, men det er et fjollete system, og jeg hadde ikke funnet meg i å være med i et selskap der jeg skulle betale mentoren min. I selskapet jeg har sett på er det selskapet som betaler mentoren min for jobben han gjør for å lære opp nye distributører. Det er jo akkurat det samme som skjer når man går inn i en hvilken som helst annen jobb. Begynner du på KID vet du ikke hva du skal gjøre og du trenger opplæring. Hva er det som ikke er fair med at den som vervet deg eller ansatte deg, skal få bedre betalt enn deg for å investere tid i å lære deg opp? Fordelen med de MLM systemene som funker er jo akkurat det at etter hvert som du jobber deg oppover kan du gå forbi sjefen din og tjene mye mer om du ønsker det. Det står om tid og innsats.

Og forresten så kommer all inntekten i MLM selskaper fra at alle selger litt varer hver, og hvis det ikke hadde vært tilfelle hadde det vært pyramide, noe det ikke er, siden pyramidespill ikke er lovlig i Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I selskapet jeg har sett på er det selskapet som betaler mentoren min for jobben han gjør for å lære opp nye distributører. Det er jo akkurat det samme som skjer når man går inn i en hvilken som helst annen jobb. Begynner du på KID vet du ikke hva du skal gjøre og du trenger opplæring. Hva er det som ikke er fair med at den som vervet deg eller ansatte deg, skal få bedre betalt enn deg for å investere tid i å lære deg opp

I en normal jobb får DU betalt for å bli lært opp. Som ikke er så rart siden du skal bidra med å tjene penger for andre. I MLM tar man hele den økonomiske risikoen alene, som er en viktig grunn til at det store flertallet med folk som driver med det (over 95%) ikke tjener noe særlig penger på det.

Du svarer vel ikke på innvendingen min heller. Ja, er du ansatt på REMA1000 vil du tjene mindre enn sjefen din når du begynner "på gulvet" men det er ingen som noensinne hindrer deg fra å avansere i gradene.

Og forresten så kommer all inntekten i MLM selskaper fra at alle selger litt varer hver, og hvis det ikke hadde vært tilfelle hadde det vært pyramide, noe det ikke er, siden pyramidespill ikke er lovlig i Norge.

Som er grunnen til at man hører fryktelig lite om ting som Kyani, Xocai og en haug med andre tilsvarende opplegg etter kort tid. Pyramiden kollapser. Kanskje også i selskapet "ditt".

Ingen som skal nekte folk å være med på MLM, men jeg får vondt i hjernen når folk har blitt innprentet med propagandaen om at "alt er egentlig et pyramidespill". At MLM også selges med det samme gamle bli rik fort selvhjelpsskvipet om at hvis du bare gir 110% og er hveldi flink, vil du bli kjemperik kjempefort burde det bare få alle varselslamper til å blinke helt vilt, nettopp fordi det er slik man selger VERVING, ikke varer.

Er du jævlig flink til å selge, ville jeg anbefale deg å heller gå for å selge boligalarmer eller liknende. Med 110% innsats og litt kunnskaper der, drar du inn langt mer enn du noensinne vil gjøre i et MLM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I en normal jobb får DU betalt for å bli lært opp. Som ikke er så rart siden du skal bidra med å tjene penger for andre. I MLM tar man hele den økonomiske risikoen alene, som er en viktig grunn til at det store flertallet med folk som driver med det (over 95%) ikke tjener noe særlig penger på det.

Du svarer vel ikke på innvendingen min heller. Ja, er du ansatt på REMA1000 vil du tjene mindre enn sjefen din når du begynner "på gulvet" men det er ingen som noensinne hindrer deg fra å avansere i gradene.

Som er grunnen til at man hører fryktelig lite om ting som Kyani, Xocai og en haug med andre tilsvarende opplegg etter kort tid. Pyramiden kollapser. Kanskje også i selskapet "ditt".

Ingen som skal nekte folk å være med på MLM, men jeg får vondt i hjernen når folk har blitt innprentet med propagandaen om at "alt er egentlig et pyramidespill". At MLM også selges med det samme gamle bli rik fort selvhjelpsskvipet om at hvis du bare gir 110% og er hveldi flink, vil du bli kjemperik kjempefort burde det bare få alle varselslamper til å blinke helt vilt, nettopp fordi det er slik man selger VERVING, ikke varer.

Er du jævlig flink til å selge, ville jeg anbefale deg å heller gå for å selge boligalarmer eller liknende. Med 110% innsats og litt kunnskaper der, drar du inn langt mer enn du noensinne vil gjøre i et MLM.

Jeg er helt enig i at jeg skjønner godt hvorfor 95 % ikke tjener noe særlig penger på det, akkurat fordi de er redd for risikoen. Helt forståelig. Men det er fortsatt mulig om man ikke gir seg, det er som sagt bare tid og innsats som stopper en.

Og ja, veldig veldig mange selskaper overlever ikke de første 5 årene og er lite stabile, og det er dumt å skulle hive seg på en trendbølge og nye ting som lover gull og grønne skoger.

Det er veldig dumt at det blir framstilt som at man blir rik fort, for det stemmer da som du sier i 95 % av tilfellene ikke. Det er mange som er ute etter pengene dine og bare tenker på seg selv, men det er som oftest de som også blir en del av statistikken som ikke klarer det. Jeg har vært der selv jeg, jeg har gitt 100, hvis ikke 150% over en lang periode, mens det jeg satt igjen med ikke var mye å skryte av. Men det er fullt mulig å lykkes forde, det er hundrevis at folk ikke lykkes.

Er du jævlig flink til å selge ville jeg ikke nærmet meg noe som heter boligalarmer etc. Har man et produkt som selger seg selv så er ikke det noe problem. Problemet med boligalarmer, om vi skal ta det som et eksempel, er at det ikke er et gjentagene salg, noe som gjør det langt vanskeligere å skulle lykkes i det, enn når man for eks jobber med et selskap hvor man distribuerer varer som blir tomme hver mnd, og som kunden skal ha nye av. Gjentagende inntekt som du får når du har vært flink til å selge, og ikke minst ta vare på og bry deg om kundene dine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er helt enig i at jeg skjønner godt hvorfor 95 % ikke tjener noe særlig penger på det, akkurat fordi de er redd for risikoen. Helt forståelig. Men det er fortsatt mulig om man ikke gir seg, det er som sagt bare tid og innsats som stopper en.

Og ja, veldig veldig mange selskaper overlever ikke de første 5 årene og er lite stabile, og det er dumt å skulle hive seg på en trendbølge og nye ting som lover gull og grønne skoger.

Det er veldig dumt at det blir framstilt som at man blir rik fort, for det stemmer da som du sier i 95 % av tilfellene ikke. Det er mange som er ute etter pengene dine og bare tenker på seg selv, men det er som oftest de som også blir en del av statistikken som ikke klarer det. Jeg har vært der selv jeg, jeg har gitt 100, hvis ikke 150% over en lang periode, mens det jeg satt igjen med ikke var mye å skryte av. Men det er fullt mulig å lykkes forde, det er hundrevis at folk ikke lykkes.

Er du jævlig flink til å selge ville jeg ikke nærmet meg noe som heter boligalarmer etc. Har man et produkt som selger seg selv så er ikke det noe problem. Problemet med boligalarmer, om vi skal ta det som et eksempel, er at det ikke er et gjentagene salg, noe som gjør det langt vanskeligere å skulle lykkes i det, enn når man for eks jobber med et selskap hvor man distribuerer varer som blir tomme hver mnd, og som kunden skal ha nye av. Gjentagende inntekt som du får når du har vært flink til å selge, og ikke minst ta vare på og bry deg om kundene dine.

Kan alle i en pyramide tjene penger?

Og boligalarm er høyst gjenntakende da de selger abonnement, det koster f.eks 349,- hver måned å ha anlegget. Det er tjenesten man stort sett kjøper, ikke selve alarmboksen.

Det er til og med bedre, da det ofter er bindingstid og en trenger ingen oppfølging annet en å tilby service, resten er autotrekk og god stemning for firmaet. Når det er sagt så kan ikke alarmkunden selv begynne å selge alarmer til sine naboer siden han nå har blitt "Alarmforhandler" på kjøpet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke dy meg for å kommentere her… Jeg var i et møte med en av sjefene i dette selskapet, sammen med ei venninne som var/er selger for de.

Jeg fikk en presentasjon på iPad, hvor alle de første slidesene var positive ting og virkningene til produktene. Mot slutten kom de mer inn på hvordan opplegget var, og at man måtte kjøpe seg en start-kit for å begynne å selge. SÅ kommer det morsomme, den siste sliden deres: "Og ja, dette er en pyramide". Det stod svart på hvitt på deres egen presentasjon.

Da takket jeg pent for meg :) Kan ikke si noe om produktene, mulig de er bra, men de la i hvert fall ingen skjul på at dette var en pyramide selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er helt enig i at jeg skjønner godt hvorfor 95 % ikke tjener noe særlig penger på det, akkurat fordi de er redd for risikoen. Helt forståelig. Men det er fortsatt mulig om man ikke gir seg, det er som sagt bare tid og innsats som stopper en.

Deilig, enda mer MLM-propaganda. Har du ikke tjent penger på det, så har du ikke villet det nok. Dette er snakk om 95% av dem som faktisk aktivt oppsøker og ønsker å bli distributører, ikke 95% av befolkningen. Når du skal selge et overpriset produkt som folk kan få av akkurat samme kvalitet til langt lavere pris, er det naivt å tro at dem på bunnen faktisk tjener penger, noe de heller ikke gjør. Så da må du verve for å tjene penger. Og da er det et pyramidespill.

Det er veldig dumt at det blir framstilt som at man blir rik fort, for det stemmer da som du sier i 95 % av tilfellene ikke. Det er mange som er ute etter pengene dine og bare tenker på seg selv, men det er som oftest de som også blir en del av statistikken som ikke klarer det. Jeg har vært der selv jeg, jeg har gitt 100, hvis ikke 150% over en lang periode, mens det jeg satt igjen med ikke var mye å skryte av. Men det er fullt mulig å lykkes forde, det er hundrevis at folk ikke lykkes.

Først sier du at alt går hvis du bare gjør en skikkelig innsats men så gikk det visst ikke likevel? For de aller aller fleste vil du ha langt bedre inntjeningsmuligheter til å tjene penger på å jobbe 8-4 på REMA 1000 enn å selge MLM-produkter. Eller for den saks skyld mer lukurativt å gå å lete etter tomflasker, også. Det er nesten trist at når du har falt for et slikt opplegg en gang og ikke fått noe igjen for det til tross for svær arbeidsinnsats ender opp med konklusjonen at det var deg, og ikke modellen, som var problemet. Men det gjør det jo enklere å lure deg til å bli med på et nytt opplegg igjen.

Er du jævlig flink til å selge ville jeg ikke nærmet meg noe som heter boligalarmer etc. Har man et produkt som selger seg selv så er ikke det noe problem.

Eirik kom med den viktigste innvendingen nettopp at du selger abonnement, så den argumentasjonen faller bort, men igjen dette MLM-tullet med produkter som selger seg selv. Hvis man virkelig har et produkt som er så overlegent og tipp topp, kan du forklare meg hvorfor de ikke kommer inn i butikker og i profesjonelle salgsapparater, og heller pushes av husmødre i alle aldre som selger det til venninner og bekjente?

Igjen, jeg kan ikke hindre deg i å kaste bort tid og penger på dette, men jeg håper at dersom det er folk som googler seg frem til dette og vurderer å gjøre det samme selv, at de gjerne tenker seg om to eller fem ganger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan ikke dy meg for å kommentere her… Jeg var i et møte med en av sjefene i dette selskapet, sammen med ei venninne som var/er selger for de.

Jeg fikk en presentasjon på iPad, hvor alle de første slidesene var positive ting og virkningene til produktene. Mot slutten kom de mer inn på hvordan opplegget var, og at man måtte kjøpe seg en start-kit for å begynne å selge. SÅ kommer det morsomme, den siste sliden deres: "Og ja, dette er en pyramide". Det stod svart på hvitt på deres egen presentasjon.

Da takket jeg pent for meg :) Kan ikke si noe om produktene, mulig de er bra, men de la i hvert fall ingen skjul på at dette var en pyramide selv.

Ærlighet varer lengst ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan alle i en pyramide tjene penger?

Og boligalarm er høyst gjenntakende da de selger abonnement, det koster f.eks 349,- hver måned å ha anlegget. Det er tjenesten man stort sett kjøper, ikke selve alarmboksen.

Det er til og med bedre, da det ofter er bindingstid og en trenger ingen oppfølging annet en å tilby service, resten er autotrekk og god stemning for firmaet. Når det er sagt så kan ikke alarmkunden selv begynne å selge alarmer til sine naboer siden han nå har blitt "Alarmforhandler" på kjøpet.

Det jeg mente er at du kan ikke selge en boligalarm til en som allerede har en, jeg kjenner endel som har jobbet i den bransjen syns det er veldig vanskelig og vet veldig mange som slutter.

Ja, hvis man klarer seg og trives i den bransjen er det ingenting i veien med å jobbe med det.

Uansett syns jeg det er utrolig synd å ta alle MLM selskaper under en kam, selv om jeg vet at det er 98 % av alle de selskapene som ikke funker. Men de 2 % som faktisk funker, har vært på markedet i uttallige år og de som velger å jobbe med det på fulltid klarer det som regel når de virkelig har bestem seg og går inn med alt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg mente er at du kan ikke selge en boligalarm til en som allerede har en, jeg kjenner endel som har jobbet i den bransjen syns det er veldig vanskelig og vet veldig mange som slutter.

Ja, hvis man klarer seg og trives i den bransjen er det ingenting i veien med å jobbe med det.

Uansett syns jeg det er utrolig synd å ta alle MLM selskaper under en kam, selv om jeg vet at det er 98 % av alle de selskapene som ikke funker. Men de 2 % som faktisk funker, har vært på markedet i uttallige år og de som velger å jobbe med det på fulltid klarer det som regel når de virkelig har bestem seg og går inn med alt.

Ville du takket ja til en jobb der de som ansatte deg sa at det var 2% sannsynlighet for at du kom til å få lønn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville du takket ja til en jobb der de som ansatte deg sa at det var 2% sannsynlighet for at du kom til å få lønn?

Det begynte som hobby for meg. Jeg så det var vanskelig å lykkes, men det er andre som har gjort det før meg, så hvorfor ikke meg? For min del vet jeg at det bare var meg selv som stoppet hvor langt jeg kunne gått. Dumt, men jeg har slått meg til ro med det.

Hvis man begynner i en fulltidsjobb der det er 2 % sjans for å få lønn, så er jo det bare dust. Det er ingen som har sagt at man skal ha en slik MLM jobb som fulltidsinntekt i begynnelsen. Hvis man velger det får man jo ta konsekvensene av det. Da får man heller velge seg det av de 2 % av selskapene som faktisk funker da ;) Det er jo akkurat derfor man begynner med det i det små og kan velge seg akkurat den tiden man føler man har til overs til å bruke på selskapet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man begynner i en fulltidsjobb der det er 2 % sjans for å få lønn, så er jo det bare dust. Det er ingen som har sagt at man skal ha en slik MLM jobb som fulltidsinntekt i begynnelsen. Hvis man velger det får man jo ta konsekvensene av det. Da får man heller velge seg det av de 2 % av selskapene som faktisk funker da ;)

Hvordan skiller man ut de 2% da? 100% av slike MLM markedsfører seg jo som "MLM-en som er forskjellig fra alle andre" :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan skiller man ut de 2% da? 100% av slike MLM markedsfører seg jo som "MLM-en som er forskjellig fra alle andre" :D

Jupp, de gjør det, og det er det som er problemet. Hvis man da virkelig vil leve av\prøve all inn i et MLM selskap må man gjøre grundig research. Stille alle mulige spm til de som har vært i gamet lenge. Ellers får man bare finne seg en vanlig jobb som veldig mange andre.

Skal ikke snakket stygt om andre selskapet og det er ikke det som er poenget med det jeg skal si nå, men ble introdusert for EQ selv for et års tid siden. Der lovte de gull og grønne skoger, du ble så rik og pengene kom så fort og produktene var så vidunderlige, og alt det vanlige bla bla bla våset du får servert hver gang. Men da jeg begynte å spørre litt under overflaten var det ting de ikke kunne svare på, ting som ble sagt som faktisk ikke var sanne i det hele tatt etter litt research og en titt på hjemmesiden, og etter gjentatte ganger hvor både jeg og min mann hadde svart at vi ikke ville være med, ga de seg ikke da heller. 'Vi hadde så potensial'. Hva nåenn det skulle bety etter 2 møter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jupp, de gjør det, og det er det som er problemet. Hvis man da virkelig vil leve av\prøve all inn i et MLM selskap må man gjøre grundig research. Stille alle mulige spm til de som har vært i gamet lenge. Ellers får man bare finne seg en vanlig jobb som veldig mange andre.

Skal ikke snakket stygt om andre selskapet og det er ikke det som er poenget med det jeg skal si nå, men ble introdusert for EQ selv for et års tid siden. Der lovte de gull og grønne skoger, du ble så rik og pengene kom så fort og produktene var så vidunderlige, og alt det vanlige bla bla bla våset du får servert hver gang. Men da jeg begynte å spørre litt under overflaten var det ting de ikke kunne svare på, ting som ble sagt som faktisk ikke var sanne i det hele tatt etter litt research og en titt på hjemmesiden, og etter gjentatte ganger hvor både jeg og min mann hadde svart at vi ikke ville være med, ga de seg ikke da heller. 'Vi hadde så potensial'. Hva nåenn det skulle bety etter 2 møter.

Spiller det noen rolle for dere som driver med MLM hva dere faktisk selger av produkter, eller er det bare et nødvendig onde for å selge distribusjonsretten som er hvor pengene ligger?

For om dere faktisk bryr dere om EQ sine produkter, så er det merkelig siden de er jalla. Men igjen, om man ikke bryr seg så spiller jo ikke det noen rolle, det som spiller noen rolle er å selge andre retten til å selge samme jallatullet slik at en selv kan få litt av fortjenesten. Uansett scenario ser man jo at folk blir lurt, enten av at de kjøper overpriset "naturtull-produkter" eller at de kjøper retten til å videreselge disse samme tullproduktene SAMT det viktigste, retten til å lure andre til å kjøpe retten til å selge dritt.

Det sier seg selv at kjeden stopper fort om man ikke var utrolig tidlig ute, har null skrupler og er en god selger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...