Gå til innhold

Naturens kaloribomber


Gamla

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ananas inneholder faktisk betennelsesdempende stoffer, så bare spis det.

Nå liker ikke jeg verken ananas, mango eller nøtter, er ikke spesielt begeistra for bacon heller, så jeg slipper dette :p

Så egentlig kan man spise Ananas når man har f.eks. halsbetennelse, men vanligvis behøver man ikke spise det? Det er vel ikke sånn at man går rundt og har betennelse mesteparten av tiden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og den påstanden underbygger du med....?

Inflammasjon er en naturlig prosess i kroppen og skal motvirke en infeksjon. Når du trener forårsaker dette inflamasjon. Men det er når inflammasjonen blir større enn nødvendig (pga av at årsaken konstant er tilstede) at det kan ha negative effekter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og den påstanden underbygger du med....?

Jeg er ikke på noen som helst måte ekspert på temaet, det stakk bare en jævel i meg serru ;-)

Uansett, sånn som jeg har forstått det: Immunforsvaret trigger en inflammatorisk respons til de fleste tilstander den tolker som skadelige. Det kan være helt trivielle ting som at du barberer deg, du skader dermed huden (i veldig liten grad selvfølgelig, but you get the point) og det at huden blir rød er et resultat av økt blodtilførsel, som igjen er en inflammatorisk respons. På denne måten sørger kroppen for å motvirke infeksjon, samtidig som den starter helingsprosessen.

Andre scenarier som trigger inflammasjon kan være sykdom, allergier, stress, fedme, trening osv. osv.

Som Oddis sier, inflammasjon er helt naturlig, og ved normal helse fungerer det mer som vakmester'n enn som anti-terror gruppe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så egentlig kan man spise Ananas når man har f.eks. halsbetennelse, men vanligvis behøver man ikke spise det? Det er vel ikke sånn at man går rundt og har betennelse mesteparten av tiden :)

Man kan drikke ananasjuice ved blærebetendelse:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fikk blærebetendelse rett før jobb en gang, men jobba heldigvis i bar, så jeg heiv innpå en liter tranebærjuice i løpet av kvelden, og må si jeg ikke følte meg like dårlig utpå natta;)

Det er bra ;) Har tranebær i multivitaminet jeg tar hver dag, og siden magen min er helt gaaaal nå hiver jeg nedpå :p haha

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...