Gå til innhold

Naturens kaloribomber


Gamla

Anbefalte innlegg

Bare i de små 'Små sulten' nøttene med nøtter og frukt inneholder 60 g. Jeg gikk rundt og trodde det var 30 g som var en porsjon, så istedet for å få i meg 600 kcal, fikk jeg egentlig i meg 1200 kcal ... Jeg syns igrunn det var litt mye.. Men hey, til de som skal gaine noe skikkelig er det jo ikke noe farlig. Nøtter og h-melk, tidenes beste gainers :D haha

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vet du hvor mange kalorier det er i 100g nøtter, som så vidt er en håndfull? Nøtter er for digg til at jeg kan spise få, så da driter jeg heller i det :)

En håndfull nøtter er vanligvis ca. 30gram ;) Og man trenger en viss mengde fett per dag, for optimale hormonnivåer, for hud, for hjerne. Alt handler om mengdekontroll.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En håndfull nøtter er vanligvis ca. 30gram ;) Og man trenger en viss mengde fett per dag, for optimale hormonnivåer, for hud, for hjerne. Alt handler om mengdekontroll.

Spiser nok fett fra før av :) Jeg veide 100g nøtter, og det var ikke veldig mye nøtter.. Føler ikke at dette er diskusjonstema for min del, da jeg vet hva jeg har å forholde meg til :) 30g valnøtter f.eks er 210 kalorier, noe som er halve frokosten min, og da vil jeg heller spise knekkebrød med noe digg enn "4" valnøtter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiser nok fett fra før av :) Jeg veide 100g nøtter, og det var ikke veldig mye nøtter.. Føler ikke at dette er diskusjonstema for min del, da jeg vet hva jeg har å forholde meg til :) 30g valnøtter f.eks er 210 kalorier, noe som er halve frokosten min, og da vil jeg heller spise knekkebrød med noe digg enn "4" valnøtter.

Jeg spiser 70g fett pr dag, (ca 1g fett per kg kroppsvekt), og f.eks en håndfull mandler er ca 30g, 160cal og 15-16g fett, passer fint inn i "fett budsjettet" mitt. Valnøtter er faktisk bra å spise om kvelden fordi det har melatonin som kan hjelpe med søvn + det har masse mineraler osv som knekkebrød ikke har, variasjon er viktig ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg spiser 70g fett pr dag, (ca 1g fett per kg kroppsvekt), og f.eks en håndfull mandler er ca 30g, 160cal og 15-16g fett, passer fint inn i "fett budsjettet" mitt. Valnøtter er faktisk bra å spise om kvelden fordi det har melatonin som kan hjelpe med søvn + det har masse mineraler osv som knekkebrød ikke har, variasjon er viktig ;)

Oh, really? Det må jeg prøve ;) Bruker lang tid på å sovne ganske så ofte..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er ikke på noen som helst måte ekspert på temaet, det stakk bare en jævel i meg serru ;-)

Uansett, sånn som jeg har forstått det: Immunforsvaret trigger en inflammatorisk respons til de fleste tilstander den tolker som skadelige. Det kan være helt trivielle ting som at du barberer deg, du skader dermed huden (i veldig liten grad selvfølgelig, but you get the point) og det at huden blir rød er et resultat av økt blodtilførsel, som igjen er en inflammatorisk respons. På denne måten sørger kroppen for å motvirke infeksjon, samtidig som den starter helingsprosessen.

Andre scenarier som trigger inflammasjon kan være sykdom, allergier, stress, fedme, trening osv. osv.

Som Oddis sier, inflammasjon er helt naturlig, og ved normal helse fungerer det mer som vakmester'n enn som anti-terror gruppe.

Godt besvart :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Passer seg kanskje ikke på fitnessbkoggen, men tror vi er fler her som tar seg en tur på byen i blandt!

Mitt spørsmål er enkelt og greit hva er minst ille å drikke om man skal tenke kcal og sukker?

Drikker fort en vin flaske når jeg drar ut, så lurer på om det er andre forslag for å føre kvelden litt mindre usunn....

Takk for svar:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...