Gå til innhold

100 sukkerfrie dager, er du med?


Siv31

Anbefalte innlegg

Jeg kommer ikke til å føle meg mislykket. For meg handler det om å se hvilken effekt det vil ha på kroppen dersom jeg klarer å holde meg unna å a) spise sjokolade før middag flere ganger i uken, B) drikke Litago til lunsjen flere ganger i uken, c) spise 1L iskrem hver tirsdag til Grey's... Fordi MED denne sukkergumlingen har jeg et stabilt lager av fett mellom haka og hofta. Jeg har erfart at dersom jeg har lagt inn flere kardioøkter og vært flink ellers, har jeg kompensert med sjokkis og godis; jeg har jo vært så flink. Så - målet er faktisk ikke å se om jeg har viljestyrke til å ligge unna sukker, men å se hvilken effekt det har på SK2015-planen min ;) Jeg straffer meg selv på ingen måte. Funker det, er det en belønning for meg at jeg ikke spiser sukker.

Men skal det ha noe for seg må jeg kutte disse godisene hel i en periode. Så får jeg se om jeg tør introdusere det som en kos en gang i uken. Problemet er bare (i alle fall nå) er at om jeg først åpner en sjokoladeplate - eter jeg hele plata iløpet av få minutter. ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 59
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

still going strong. Hadde skikkelig cravings idag, men det var egentlig bare fordi jeg var sulten. Jeg vet jeg kommer til å "sprekke" på torsdag neste uke, fordi der jeg er i praksis er det kaffe og is på torsdag.. og alle må spise. Jeg kan ikke si så mye mer om det uten å si for mye, men sånn er det. Så jeg ser mot dagen med sinte øyne. men jeg skal forsøke å ta den minste skåla ^^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vehuset: Word!!! Noen erfaringer/råd/tips du vil dele fra din suksess historie ?

Sjokobjarkøy: noen er avhengig av alkohol, andre sukker. I wish jeg kunne spise sukker i normale og kontrollerte mengder, men blir alltid all or nothing. Sukk. Og da må det bli nothing. Les boka Sukkerbiten om du trenger mer utfyllende info : )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, jeg får magekramper av sukker så det er utrolig lett å ikke spise det.

Dessuten så forsvant suget utrolig fort da jeg sluttet. Kjenner aldri sug lenger så det kan ikke kalles pining. Jeg kuttet også chips samme dato men der kjenner jeg av og til at jeg har lyst på. Da bare lar jeg være likevel. Enkelt.

Det var verre å slutte å røyke. Klarte det også.

La det være sagt at jeg heller ikke ser noe poeng i å aldri spise godteri. Så lenge det er med moderasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på en ting ang sukker. Hvis jeg skal spise noe søtt eller godt spiser jeg tørket frukt, rosiner og nøtter. Er det ekstra kos går jeg for yoghurtnøtter.

Kan jeg da kalle meg så og si sukkerfri? Kanskje dumt spørsmål men har tenkt litt på det. Eller er det faktisk like mye sukker i feks tørket frukt.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg lurer på en ting ang sukker. Hvis jeg skal spise noe søtt eller godt spiser jeg tørket frukt, rosiner og nøtter. Er det ekstra kos går jeg for yoghurtnøtter.

Kan jeg da kalle meg så og si sukkerfri? Kanskje dumt spørsmål men har tenkt litt på det. Eller er det faktisk like mye sukker i feks tørket frukt.

:)

Trenger du å kalle deg sukkerfri? Gir det deg noe spesielt?

Å høre folk som er redd for å spise frukt og nøtter pga sukkerinnhold er faktisk noe av det skumleste jeg hører, da burde det dele ut nakkeskudd :shifty:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på en ting ang sukker. Hvis jeg skal spise noe søtt eller godt spiser jeg tørket frukt, rosiner og nøtter. Er det ekstra kos går jeg for yoghurtnøtter.

Kan jeg da kalle meg så og si sukkerfri? Kanskje dumt spørsmål men har tenkt litt på det. Eller er det faktisk like mye sukker i feks tørket frukt.

:)

For å svare på spørsmålet ditt:

Noen typer tørket frukt inneholder svært mye TILSATT sukker. Jeg regner med (håper) ikke vi snakker om fruktsukker her :)

Rosiner inneholder ikke sukker, ikke nøtter i sin naturlige form heller. Yoghurtnøtter inneholder svært mye sukker de også.

Med det sagt :) En balansert og sunn livsstil defineres ikke ut ifra hvor lite sukker du spiser. All denne hysterien rundt og skulle være sukkerfri gjør meg egentlig litt bekymret. Alt med måte. Spis det du vil en dag i uka. Og det er heller ingen krise om man koser seg på kino f.eks på en onsdag. 80-20% regelen syns jeg er veldig fin. Med mindre man vil ende opp med et svært dårlig forhold til både seg selv og maten man skal spise (evt IKKE spise). Ortoreksi er "i vinden" og man burde passe seg så man ikke bikker over. Kos deg med yoghurt nøttene, frukten og rosinene dine, med GOD samvittighet :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenger du å kalle deg sukkerfri? Gir det deg noe spesielt?

Å høre folk som er redd for å spise frukt og nøtter pga sukkerinnhold er faktisk noe av det skumleste jeg hører, da burde det dele ut nakkeskudd :shifty:

Bare for å gjøre det klart - jeg har ikke noe ønske om å holde et sukkerfritt kosthold eller kunne sette en merkelapp på brystet mitt hvor jeg proklamerer et sukkerfritt liv. Spørsmålet mitt var om det per definisjon er det samme om man spiser sjokolade eller tørket frukt - det kom kanskje ikke tydelig nok frem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å svare på spørsmålet ditt:

Noen typer tørket frukt inneholder svært mye TILSATT sukker. Jeg regner med (håper) ikke vi snakker om fruktsukker her :)

Rosiner inneholder ikke sukker, ikke nøtter i sin naturlige form heller. Yoghurtnøtter inneholder svært mye sukker de også.

Med det sagt :) En balansert og sunn livsstil defineres ikke ut ifra hvor lite sukker du spiser. All denne hysterien rundt og skulle være sukkerfri gjør meg egentlig litt bekymret. Alt med måte. Spis det du vil en dag i uka. Og det er heller ingen krise om man koser seg på kino f.eks på en onsdag. 80-20% regelen syns jeg er veldig fin. Med mindre man vil ende opp med et svært dårlig forhold til både seg selv og maten man skal spise (evt IKKE spise). Ortoreksi er "i vinden" og man burde passe seg så man ikke bikker over. Kos deg med yoghurt nøttene, frukten og rosinene dine, med GOD samvittighet :D

Det var det jeg lurte på - det tilsatte sukkeret:)

Jeg vet at yoghurtnøtter inneholder mye sukker. Det er derfor det er så innmarri godt:happy:

Jeg for min del kjenner det godt på kroppen når jeg tror den trenger et lite sukkerkick, om det så blir tre ganger den uken eller om det går noen uker mellom hver gang :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...