Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Nå har jeg gått å lurt litt på dette med mageruter. Er det sånn at noen ikke får de 8 rutene uansett hvor lan fett% de har, eller er det oppnåelig for alle? Jeg mener, kan alle få slike ruter som Brukernavn, for eks :p eller er det noen som er 'genetisk bestemt', og får en sånn mage som for eks Kristine Weber? Eller har det noe å si at det er forskjell på menn og kvinner?

Noen som har tenkt på det samme?

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/16304-de-etterlengtede-magerutene/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Jeg er av den oppfatning at jeg ikke tror mageøvelser er det som gjør at magerutene kommer fram, om det er riktig eller galt vet jeg ikke. Men vet at fettet på kroppen har mest å si. Men jeg vet ikke jeg. Ble plutselig veldig usikker :p

Ja, det er det.. Men jeg syns det hadde vært veldig moro å kunne ha litt ruter. Har selv vært nede i farlig lav BMI, men det hjalp jo ikke veldig mye når jeg ikke hadde en eneste muskel på kroppen :p Jeg bare lurer på HVOR langt ned jeg må i fett% for at det skal syns. Hmm

Jeg er også interessert i å få synlige ruter, men ikke ekstremt synlige. Kjenner at det er ikke så mye som skal til for at jeg få det nå, litt mindre fett på magen. Greia er at det lille siste fettet over rutene er veldig sta. Jeg har en fett% på 17%, og lurer på hvor mange % jeg må ned til.

Annonse

Hvorfor er det så viktig å ha mageruter? Det sier ingenting om hvor sterk du er, hvor hardt du jobber på trening og trenger på ingen måte å være et mål. Hvis det faller deg naturlig, greit nok, men når man må arbeide så hardt for å få frem rutene, er det da verdt det? Trene så mye og spise så lite bare for å oppnå en unaturlig fettprosent, slik at du skal ha noen streker på magen?

S

Hvorfor er det så viktig å ha mageruter? Det sier ingenting om hvor sterk du er, hvor hardt du jobber på trening og trenger på ingen måte å være et mål. Hvis det faller deg naturlig, greit nok, men når man må arbeide så hardt for å få frem rutene, er det da verdt det? Trene så mye og spise så lite bare for å oppnå en unaturlig fettprosent, slik at du skal ha noen streker på magen?

SÆRLIG i kalde Norge ...får jo aldri vist dem fram :p

Det som avgjør sixpack er en kombinasjon av:

Lav nok fettprosent (genetisk + miljø) + størrelse på magemusklene (genetisk + miljø) grad av synlighet av "rutene" i utganspunktet (genetisk)

"six-pack" musklene består av to lange muskler - en på hver side. Disse har senebånd og et forløp som gjør at de ser ut som flere små ruter. Noen mennesker har ikke så fremtredende ruter og vil ikke ha tydelig sixpack uansett hvor store magemusklene blir, eller hvor lav fettprosenten er.

Altså kan du gjøre noe med fettprosent og størrelsen på musklene. Men ingen garanti.

Kanskje litt cheesy, men jeg kan ta meg selv som eksempel

[ATTACH]82548[/ATTACH]

85kg

[ATTACH]82551[/ATTACH]

80kg

[ATTACH]82552[/ATTACH]

75kg

[ATTACH]82553[/ATTACH]

72kg(flat og tørr som rakkern

[ATTACH]82557[/ATTACH]

og nå - 77kg

Jeg er genetisk plassert med tykke ruter men sliter med å få frem de nederste - selv i konkurranseform. I tillegg har både vannretensjon og "trykk" å si, som ved de fleste andre muskelgrupper

Jeg har heller ikke trent noe særlig med mage enn sånn av og til.. heller trent core for å få mer utbytte av knebøy og markløft

post-154-14440916010458_thumb.jpg

post-154-14440916014311_thumb.jpg

post-154-14440916015021_thumb.jpg

post-154-144409160154_thumb.jpg

post-154-14440916017381_thumb.jpg

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...